l a t t e × 22

175 19 2
                                    

[ Gambar di atas menunjukkan sut yang akan dikenakan oleh Talha Kasyaf pada event tersebut ]

"Ha ?!" Mata aku terbeliak. Dia ni gila ke apa, aku dah la dalam keadaan sakit ni. Kau tak payah nak mengada sangat ah, melecur kau tu sikit je. Semua atas bantuan dan pengetahuan Kasy.

Tapi kan, dia kata 'if you willing to' la bengap.

Tapi kan. Kalau boleh aku tak nak, sebab aku ni dah la insan biasa. Nak kena jadi partner waris syarikat perniagaan tersohor. Family dia mesti pandang rendah dekat aku dan kata aku ni gold digger.

Tapi kan esh, kau bukan insan yang macam tu. Orang yang tak salah, tak perlu rasa takut. Bangkit dan berjuang serta hiraukan manusia-manusia perangai jijik di sekeliling anda.

"And surprisingly, my mother and father, they were both okay with my decision to ask you to become my partner for that day" Kasy berpeluk tubuh dan tersenyum gembira.

So his mother and father already knew about me and my existence in his life?

Aku tak nak, tapi sebagai membalas jasa dia yang selalu ada ketika aku ditimpa malang. Nak tak nak aku kena la. Nanti dia kata, aku ni jenis manusia yang tak reti nak kenang jasa orang.

Dan since, mak dengan bapa dia okay je dengan cadangan anak dia yang nak ajak aku, si budak comel ni sebagai partner dia. Aku tak ada la rasa down sangat.

"Okay la Kasy, disebabkan kau banyak berjasa dekat aku. Aku-"

Kasy mendekati aku, menanti jawapan yang akan diberi. Dan dia menyediakan muka nya untuk mempamerkan wajah kecewa/ sedih atau gembira/terharu.

Aku pantas memeluk tubuh. Bibir dicebik

"Akan jadi partner kau untuk family reunion tu"

"YEAH" Kasy berdiri lalu menumbuk udara beribu kali, sambil itu dia tersenyum sehingga ke telinga.

Selepas selesai dengan meraikan kejayaan, dia berdehem-dehem dan membetulkan sut nya agar kemas semula.

"So, Miss Ayesha. Because you have officially became my partner for that special day. I have bought a very beautiful, elegant and fancy dress for you. So don't worry, semua dah settle" Kasy tersenyum bangga. Coat berwarna Maroon miliknya dikemaskan. Tangan diletakkan bersilang di belakang dan badan.

"I have to say this, confident kau memang tinggi. Kau tak tahu kan aku terima ke tak sebelum ni tapi kau still, awal-awal dah siap kan dress untuk aku" aku tergelak kecil.

"Actually, aku yakin yang kau akan terima sebab, kau suka aku kan, si hero utama dalam kehidupan kau?" Kasy merapatkan muka nya pada muka aku sambil tersenyum nakal. Dia makin rapat, aku makin menjauhi.

Dah la bodyguard dia dekat sini, jangan nak buat benda buruk dan menunjukkan perangai bodoh dia dekat sini boleh tak.

"Apa entah kau merepek ni" aku memeluk tubuh dan menjeling dia.

Dalam keadaan ni, sebenarnya aku still fikir juga. Betul ke aku ni tak suka dia? Ke bunga makin berputik lebih pantas dari kebiasaannya?

Aku terdiam.

+

Setelah pagi ahad yang sungguh bosan sudah berlalu, tepat pada pukul 4:30 petang seperti yang telah dikatakan oleh Kasy, aku perlu ke rumah dia untuk bersiap sedia ke majlis tersebut.

Papa menghantar aku ke rumah Kasy, untuk bersiap sedia ke majlis tersebut.

"Kasy hantar balik kan?" Papa memandang muka aku melalui cermin tingkap kereta.

Latte [ᴏɴ ɢᴏɪɴɢ]Where stories live. Discover now