"no I don't have any problems. So, did my answer, answered your question? Okay, saya dah boleh pergi la kan?" Aku tersenyum naif, muka yang ceria cuba dikekalkan.
Padahal mata aku dah berat dengan air mata yang hampir tumpah. No, Ayesha no. Don't your ever dare to cry for him. Save your tears.
"I'm really disappointed, Ayesha. We had promise to share our problems. And here you are, keeping your problems to your own self" Wildan meraup muka dari dagu dan terhenti di dahi. Sebelah lagi tangan, mencekak pinggang.
"Take this. I have to go practice"
Wildan menarik tangan aku dan dia menyangkut beg kertas tersebut di pergelangan tangan aku. Setelah itu, dia berpusing dan berjalan pergi lalu meninggalkan aku seorang diri.
Dengan pantas aku membuka beg tersebut, cuba melihat apa yang telah diberikan oleh Wildan.
Beg tersebut penuh dengan Vitagen pelbagai perisa. Dan sebuah sampul surat diletakkan di atas timbunan-timbunan Vitagen tersebut.
Isi surat tersebut telah menumpahkan air mata aku yang terkumpul pada kelopak mata aku, jatuh ke atas pipi. Damn it, i have promised to myself.
For my cute girlfriend
Minum sampai habis okay?
Tak perlu nak minta dekat Mie dah.
Saya kan ada.
Saya boleh belikan berdozen-dozen untuk awak
If you need anything,
Don't be scared
And just ask me
Okay?- from Wildan Syah, your future husband -
Kenapa future husband? Kasy pun dah cakap benda yang sama dekat aku. Can you use anything else? Like
Future husband till we die together peacefully ke?
Your future husband, tak bermakna awak akan setia dengan saya sehingga kita tua.
80% Wildan.
The clock is ticking.
+
"Eh Esh, mana Wildan? Bukan dia selalu tunggu kau setiap ka- okay aku akan diam" Mie terdiam.
Mungkin dia perasan yang aku tak ada mood. Nak bercakap dengan orang lain, lagi-lagi hal yang berkaitan dengan Wildan.
"Ish bodoh la kau ni Mie"
Kedengaran Mie berbisik sendirian sambil memukul-mukul kepalanya.
Memang bodoh pun, aku rasa nak tergelak la. Kenapa aku ditakdirkan untuk jadi seseorang yang lemah dengan jenaka even masa tengah merajuk pun?
"EshMie, wassup!" Ashraf melingkar kan tangan nya pada bahu kiri aku dan bahu Kanan Mie.
"Tangan kau tu. Jangan sentuh member aku, dia tengah tak ada mood tu" Mie pantas mencubit tangan Ashraf yang sedang berada di bahu nya.
"Kot ye pun sebelum nak cubit aku, potong la kuku tu dulu Kim K !" Ashraf mengaduh lalu mengusap perlahan permukaan tangan nya.
"Aku kata diam!" Mie menolak kepala Ashraf.
Dari sisi mata aku, aku dapat lihat Ashraf pandang aku. Dia menggaru kepala dengan keliru.
YOU ARE READING
Latte [ᴏɴ ɢᴏɪɴɢ]
Teen Fiction❝ All that you are is all that i've ever need ❞ L A T T E Minuman wajib yang perlu ada oleh Ayesha Naura yang mesra digelar Esh sebelum dia menjejakkan kaki kanannya ke dalam kawasan perkarangan sekolah, setiap hari. Kalau skip sehari, mungkin dia t...