l a t t e × 26

138 20 3
                                    

"Esh bodoh pelan la sikit bawa tu tak payah nak acah torettelo sangat!" Mie menjerit separa feminin dan separa garau.

Aku memulas pemegang motor lebih kuat. Kening hampir bercantum dan bibir digigit kuat.

Cermin sisi dipandang sekilas.

Kereta Range Rover hitam dengan pantas dan liciknya cuba mengikuti aku yang sedang diboncengi oleh manusia yang bila-bila masa sahaja akan muntah.

Mesti diorang kata "minah ni acah fast and furious apa hal secara tiba-tiba. Lempang pakai ekzos satgi"

Setelah membelok secara meluru memasuki lorong yang tidak aku kenali, aku memberhentikan motor secara mengejut. Mie terlebih dahulu turun untuk membuang kembali sisa-sisa makanan nya yang berharga RM20 ringgit. Aku tak tahu la dia ambik lauk apa tadi.

Melalui analisis sisa makanan dia aku syak dia ceduk je setiap lauk yang ada.

Aku memandang belakang, kelibat kereta Range Rover tidak lagi kelihatan. Sebuah senyuman puas dan nakal menghiasi bibir aku.

Aku mencalit hidung aku dengan ibu jari dengan gaya yang penuh gangster sambil mencekak pinggang.

"Don't mess with kuasa kebenaran dan kecomelan"

Mesti papa zola bangga dengan aku sekarang.

"Esh, jom la balik. Memandangkan-"

"Siapa kata korang boleh balik?" Seorang wanita yang tinggi tersenyum sinis memandang aku dan Mie yang sedang membongkok dengan bersilih-ganti.

Si sial ni lagi.

Agak-agak nya joyah ni mesti memerhatikan setiap gerak-geri aku. Goblok

+

Kasy p.o.v

Kening aku bertaut rapat. Muka tegang dan dingin. Khabar yang baru sahaja diterima menaikkan amarah di dalam diri. Terasa seperti petrol disimbah ke dalam api amarah aku yang mula zahir.

"Tak sempat kejar? Dia hilang?!"

Peluh mula terbentuk di permukaan dahi aku, setitis demi setitis meleleh jatuh.

"Dia hilang melarikan diri dari bodyguard aku atau dia dilarikan oleh- damn. I knew it"

"Jejak phone dia. I'm on my way" butang merah segera ditekan dan phone diseluk masuk kembali ke dalam poket seluar jeans yang dikenakan.

Kasut Nike Air berwarna putih disarungkan dengan kadar segera.

"Azam, we have to hurry. Miss Ayesha's missing" dengan berlari anak aku menuju ke arah seat belakang kereta.

Setelah kereta berjalan dan malah bergerak dengan laju, aku mula bersandar pada seat kereta dan mengambil oksigen dengan dalam serta karbon dioksida dihembus semula keluar.

Pantas aku meraup muka dengan penuh kusut. Nafas dihela dengan berat. Pandangan hutan diluar tingkap diperhatikan dengan otak yang sarat dengan fikiran negatif.

"Bella akan mati walaupun dia hanya sentuh Ayesha. Sebab Ayesha milik aku, once you dare to even lay your damn hands on what's mine, you'll die"

Mata aku penuh dengan perasaan geram. Bella tak boleh sentuh cinta pertama aku. Bella tak boleh sakit kan cinta pertama aku.

Ayesha will be mad at me. Dia ditimpa banyak masalah sejak rapat dengan aku.

Damn Talha Kasyaf. Kau yang degil, siapa suruh kau nak rapat dengan dia. Kau sendiri kata kau hanya nak cuba sekali dan give up pada cubaan pertama?

Latte [ᴏɴ ɢᴏɪɴɢ]Where stories live. Discover now