Haira POV
Ya Allah sejuknyaaa, sekarang dh pukul brape agaknya( tengak jam).
Lah baru pukul 5:30 a.m. Mula perhimpunan pkul 6 : 20 so aku Ada banyak Masa lagi Ni . Tapi nak buat apa eh emmmmmHah apa kata kalau aku buat sarapan boleh lah bawak bekal emm mesti sedap . Tapi sebelum tu aku Kena pesanlah dekat Mak Mah supaya x yh bagi thu yg aku nk buat sarapan nnti mengamuk pulak mak Singa tu a.k.a mama.
Ehh Haira awalnya bangun . Mak Mah baru nk masak Ni . Haira pergi tunggu Kat meja makan ye kalau dh siap jp lagi Mak Mah hantarkan makanan .
X pe lah Mak Mah hari Ni Haira rasa rajin pulak nak masak sarapan . Tapi Mak mAh jangan bagi thu sesiapa pun yg Haira yg masak okey
Tpiii... Nnti kalau kantoii mcm mna
Percayalah x Kan kantoii punya
Ye lah Haira. Tapi Mak Mah nk tolong Haira sikit ye
Boleh je.
Haira pergilah panggil tuan (Muqhriz)sbb dah pukul brape Ni . X pe yg lain Mak Mah siapkan ye
Ok lah kalau mcm tu.
Masuk bilik
Macam mna nk kejutkan dia Ni , kalau aku goncang badan dia nnti dia marah aku tpi kalau aku cakap je dia macamlah blh sedar . Atau aku tolak sikit je badan dia guna jari telunjuk macam (👈)Awak .. awak bangunlah sambil jari (👈). Hari Ni hari Isnin tau Kita dah Mula sekolah . Cukuplah dh cuti 2 hari.
Sekarang dah pkul brapa Ni .(Muqhriz)
Dah pkul 6 a.m dah awak
Ouh okk aku nk gi bersiap dlu. Dah kau tepi sikit menyemak je
Ishh okey lah tu org dh kejutkan Cuba kalau orang x kejutkan mau Nye x bangun sampai ke tengahari baru lah bangun ( bebel Haira dgn perlahan)
Hah mulut tu cakap apa , mengumpat aku lah tu . Baguslah mengumpat lah lagi bagi tambah dosa tu hah (Muqhriz)
Alamak dia dengar lah pulak , malunya 🙈 (terus keluar)
(Sampai je Kat meja makan papa Tanya)
Haira Riz mna . Hari Ni dh start sklh tau.
Abang Riz dia tengah bersiap tu Jap lagi abg turunlah tu.
Kamu pulak x kanlah pakai baju tidur Ni je pergi sklh. Bila nk mandinya
Tunggu abg Riz siap Mandi dlu barulah Haira Mandi
Ouh okey tapi jangan Mandi lama sangat takut nnti x sempat pulak . X pe lah papa nk pergi kerja dlu Ni
Muqhriz turun je dari tangga terus aku Naik atas nk Mandi . Tpi Malu lah sbb bertentang Mata Kat tangga tdi 🙈
Setelah Selesai semua aku turunlah tangga dgn laju sekali mcm lari pecut 100 meter (tiber) hahaha
Aw ..awakk ( tercungap) Saya pergi sklh Naik apa ye (Haira)
Yg kau Ni asal tercunggap - cungap mcm lps nampak hantu je . Kau pergi sekolah Jalan kakilah x kanlah nk tumpang ngan aku kot , memang x lah sbb aku x suka org lain yg naik kereta aku kecuali org yg aku Sayang je.
X kanlah Jalan kaki jauh kot nnti Saya lambat mcm mna 😭
Nasib kau lah. Dah lah aku gerak lu byeee 😏
Ishhhhh bencinyaaaaa.
Dalam tengah aku berjalan tiba - tiba je pin pin..
Ouh mak kau terberanak dlm kandang harimau (Haira melatah)
Spe yg beranak tu Haira hah..
Lah Mirul rupanya ingatkan Sapa lah tadi . ( Ingat Nya Cikgu Muqhriz tpi... Hancur harapan . Seperti hancur hatiku kau buatku begini kau relakanku pergi bersama luka ini.)(tibe)
Hihihi 😁 hah Haira baiklah sekali ngan Mirul Ni sbb nnti x delah Haira Kena denda sbb lambat. Kalau lambat pun Kita sama ii kne denda Kan . So sweet .
Hihi😆( gelak terpaksa) ouh okey blh jgk. Tanpa berfikir panjang Haira terus masuk ke dlm kereta milik bapanya
Sampai sklh
Wey Haira sampai hati kau Kan buat aku macam Ni . Kau thu x yg aku jealous tgk kau dtg sklh ngan Mirul kesayangan aku tu dah lah Naik kereta sekali lps tu blh pulak Amirul tu babye kau mmg 😭 (Alisha)
Lah kau Ni x Kan lah nk jealous kot . Kau x Kan lah lupa yg aku Ni Kan dh kahwin . Tak akanlah aku nk curang kot dosa tau tak (Haira)
Haha lah wey aku boleh lupa pulak hihihi. Kalau mcm tu aku nak Tanya kau ni how your life after married??
Okey je setakat Ni (cerita rumah tangga mna blh cerita kat org)
Alhamdulillah kalau mcm tu lega sikitlh hati aku Ni . Sbb kawan baik aku Ni bahagia je (Alisha)
Alhamdulillah (Haira)
JANGAN LUPA VOTE DAN COMMENT SUPAYA SAYA THU PENDAPAT AWAK SEMUA TENTANG BAB NI OKEY ❤️
YOU ARE READING
GURU MATH JODOHKU ( Complete)
RandomCerita ni mula - mula memang membosankan tetapi akan ada kejutan yang menantii. Harap semua dapat menghabiskan baca cerita nii.. 😊 menceritakan tentang seorang guru matematik yang bernama Aeman Muqhriz dengan pelajarnya yang bernama Haira Najwa ...