Bab 39

94 3 0
                                    

Seminggu kemudian ,
Amirul POV
Mungkin Alisha takut kot nak bagi tahu aku siapa nama suami Haira sebab takut aku belasah dia..

Takpe petang ni aku jumpa diaa

Alisha POV
Aku ni tengah baringlah . Maklumlah bosan haah aku mainlah game cacing sekali. Tiba ii kesayangan aku whatsapp

Mybaby crush 🙈
Assalammualaikum Alisha. Aku nak jumpa kau boleh tak dalam pukul 4 petang . Aku ambik kau dekat rumah ..

Alisha
Waalaikummussalam.yelah tapi aku tak nak kau bawak aku lepak dekat tempat ramai orang ye

Mybaby crush 🙈
Ye . Aku janjiii

Habis je Alisha whatsapp Mirul, di terus whatsapp Haira. Walaupun dia jeles sebab Mirul still nak tahu keadaan Haira walaupun dia tahu yang Haira dah kahwin. Betullah cakap orang , lelaki kalau dia dah sayang ni memangg susahlah nak move on. Perempuan kebanyakkan nya akan nangis teruk bila baru putus tapi lelaki mula ii chill tapi lama - lama dia barulah teringat pengorbanan perempuan tu. Tapi kalau dah terlambat.... maaf masa tak boleh diputarkan kembali (sesetengah jelah kot)

Alisha
Salam Haira. Aku nak bagitahu nii. Tadikan Mirul chat aku . Dia cakap nak jumpa aku , aku tahu dah mesti dia nak tanya pasal kau kan ??

Haira 🎀
Waalaikummussalam. Aku pun tak tahu nak cakap apa lagi. Enthlahh ..

Alisha
Takpelah nanti pandai - pandailah aku nak tipu dia. Hihihi . Bye sorry ganggu kau

Haira 🎀
Ishh mana ada ganggu. Aku okey je. Byee

Petang
Alisha POV
Aku excitedlah sebab nak keluar dengan crush aku kott. Happy dia lain macam. Tapikan aku still tertanya - tanya kenapa sampai dia nak ajak aku keluar ni. Masa tu dah tanya nama suami Haira. Kali ni apa pula dah...

Pin ...pinn
Bunyi kereta Mirul. Aku pun terus masuk..

Dalam kereta tu senyap je. Aku apa lagi tanyalah soalan..

Mirul aku nak tanya soalan boleh tak

Hah tanyalah. Apa diaa (Mirul)

Kenapalah benda yang cantik cepat je hilang

Sebab Allah nak kita bersyukur dan ingat benda yang cantik ni tak selalunya kekal. Bergitu juga dengan rupa manusia , jangan kita labelkan manusia yang cantik akan berkawan dengan manusia yang cantik sahaja . Kadang - kadang manusia yang muka ni kurang ada , badan gemok , miskin ni lah yang banyak ada kalau kau susah. Dan yang cantik ni pergi mana??

Entahlah aku pun tak tahu hahaha... (Mirul)

Tapi Allah kan cipta semua manusia cantik dan handsome belaka??

Sebab itulah Allah cipta kita cantik dan handsome tapi itu hanya sementara. Allah boleh tarik nikmat tu bila - bila masa sahaja. So kalau nak berkawan tu kalau boleh janganlah pilih rupa. Tengaklah hati tu . Dan kau pilihlah nak kawan dengan orang cantik tapi adab takde atau kau nak kawan dengan orang kurang rupa tapi adab ada ...
Hah pilihhhh(Mirul)

O..orang kurang rupa tapi adab ada sebabnya tak guna kalau cantikk kalau adab takde. Dan rupa tak bagi apa - apa makna pun . Bukannya yang cantik je masuk syurga yang hodoh ni masuk neraka. Kadang - kadang orang yang kurang cantik ni selalu buat banyak kebaikan tapi orang tak nampak pun. Tapi kalau yanv cantik ni buat kebaikan orang slalu nampak. Slalu bagi perhatian je . Bencilahhhhhh kenapalah manusia tak adilll

Bukan manusia yang tak adil. Tapi sesetengah manusia yang memilih untuk menyanjung yang cantik tapi yang kurang ni dihina dan dicaci tanpa fikir langsung perasaan orang tuu. Ingat ye yang hodoh tak selamanya hodoh dan yang cantik tak selamanya cantik. Jadi bersyukurlah.(Mirul)

GURU MATH JODOHKU  ( Complete)Where stories live. Discover now