Haira POV
Alhamdulillah , hari ni aku dah boleh keluar dari hospital. Sehari aku rasakan seminggu. BOSAN.
Walaupun Kak Laila teman aku still bosan.Kereta
Kak boleh tak kita pergi kedai makan kejap. Laparlah..Ouh boleh je jom lah (Laila)
Kedai
Aku tak sangka yang Kak Laila akan berhenti makan di tempat kerja yang lamaku.. tiba - tiba kenangan ketika aku bertemu arwah Amira munculYa Allah aku dah rindu dia. Aku nak pergi kuburnya dan aku nak bagitahu yang aku selalu doakan agar dia dia tenang disana..
Tanpa aku sedari air mataku mengalir setitik..Eh Haira kenapa menangis pula ni. Akak risaulah (Laila)
Eh tak ada apalah , cuma rindu arwah je hihihi
Ouh takpelah kalau macam tu. Kita doakan yang baik untuk dia ye (Laila)
Okeyy
Rumah
Haira kamu okey tak ni nak. Risau tau tak. ( Cik Mona)Haira okey jelah. Jangan risau tau..
Mana nye tak risau kalau Haira sampai pengsan nii (Cik Mona)
Hihi... Haira okey jelah cuma terkejut jee
Ouhh
Malam
Selepas je akan makan malam , aku terus masuk bilik.
Aku tenung hadiah yang diberi oleh Maimun iaitu geng Amira..
Apalah isi dalam tu kan..Aku pun bukalahh
Aku nampak sehelai kertas dan baju baby lelaki..
Aku pun ambillah kertas tu dan baca..Kehadapan Haira Najwa binti Sukri ,
Assalammualaikum kawanku yang sangat kuat. Kau sihat ?
Maaflah sebab tak sempat nak bagi hadiah bila kau pantang nanti. Aku tak sempat nak tengak baby kau tu. Mesti hensem macam ayah dia kan ...
Aku tahu kau rindu suami kau. Kau jangan risau ye sebab aku tahu suatu hari nanti dia mesti cari kau . Aku harap kau bahagialah lepas ni. Aku tak nak nampak kau menangis dah sebab aku tak mampu nak ada bila kau tengah sedih dan pujuk kau supaya jangan bersedih. Ingat cakap aku ni
" bahagia akan datang selepas penderitaan "
Aku nak kau pegang ni dan ingat bila kau down kau ada orang yang akan ada bagi kekuatan untuk kau. Muahhh aku sayang kau...Your friend
Amira yang comel ❤Aku akan pegang kata - kata kau Amira. Walaupun Allah pinjamkan persahabatan kita sekejap je sebab selama ni kita musuh haha tapi aku bersyukur sangat sebab aku sempat melihat engko buat kali terakhir. Inshaallah kalau ada rezeki aku melawat rumah kekal kau ye. Sayang kauuu..
Seminggu kemudian ,
Haira POV
Alhamdulillah kini kehidupan ku lebih bahagia bersama dengan Cik Mona , Kak Laila dan suaminya. Kami saling bertukar - tukar cerita terutama ketika Kak Laila zaman sekolah dulu..Haira , kalau kamu nak tahukan
Dulu akak pernah suka seseorang masa sekolah menengah dulu. Lepastu akak pun selalu kalau cikgu suruh pilih ahli kumpulan akak terus panggil dia. Akak happy sangat ii tapi suatu hari tu akak pun cakaplah yang akak suka dia tapi dia gelak..
Dia cakap dia dah ada awek
(Musnah harapanku)
Nasib baiklah jumpa Abg Jakfar dan berkahwin dengan dia hahaha rasa lawak pulak bila kita luahlan perasaan tapi kena reject .. hahahaKamu pulah Haira apa yang benda yang kamu tak akan lupa wakt sekolah..
Ouh kalau saya adalah banyak cerita tapi satu ni je yang tak dapat dilupakan..
Masa tu adalah cikgu ganti sebab cikgu bm sekolah saya tak datang. Lepastu baru ingat nak ponteng , nak lari lah. Tiba - tiba kantoi . Aduh tak jadi nak ponteng. Cikgu Muqhrizlah yang ganti masatu..
Rindu diaaOuhh .kalau nanti Muqhriz cari Haira dekat sini macam mana ?
Haira cakaplah dekat dia yang Haira akan balik bila dia betul ii dah berubah bukan sebab nak tunjuk kebahagiaan dia dan Iman depan mata Haira..
Ouh okey
Muqhriz POV
Aku tak tahulah kenapa dua , tiga hari ni Iman tak angkat call aku. Bila aku tanya dia cakap sebuklah. Aku rasa dia dah berubah lah. Aku tak tahu apa salah aku..Abang.......
Ishhh kau ni pahal. Terkejut aku tau. Kau nak apa ni kacau aku nak berangan..
Adik nak bagitahu yang tadi adik nampak Kak Iman dengan seorang lelaki ni dia pegang tangan dekat Shopping Mall tadi. Adik sempatlah tangkap gambar juga
(Gambar)
Kau ni dik , aku tahu kau edit gambar ni kan ?
Ehh sedap tuduh orang. Betullah ni gambar real. Kalau abang tak nak percaya takpelah adik tak nak paksa... oklah byee..
Serius aku rasa macam betul. Tak apalah aku tanya sendiri dekat dia
Muqhriz
Salam sayang, bae nak tanya sesuatulah boleh?
(Gambar)Sayangg 😘
Waalaikummussalam bae. Oh mana bae dapat gambar ni. Enthlah sayang tak keluar pun beberapa hari ni. Mungkin ada orang nak bagi bae jeles kotMuqhriz
Ouh takpelah kalau macam tu. Bye.. I love youSayangg😘
Ouh okeyy.. bye. Love you toSerius aku keliru sekarang nii. Tak mungkinlah Iman curang dengan aku kot emm..
Malam
Haira POV
Selesai aku membawang bersama Kak Laila , aku terus masuk bilik nak tidur ..
Tiba - tiba ada orang callSalam akak ni adik nii.( adik Muqhriz)
Waalaikummussalam . Ye ada apa call akak ni.
Em adik nak akak buka whatsapp jap.
Ouh jap
Adik dapat mana gambar ni..Adik dapat time gi shopping ngan kawan
Ouhh .. mungkin tu abang dia ke.
Tapi kan kak dia mana ada abang. Dia anak tunggal..
Ouh okeyy.. takpelah lantak jelah. Akak malas nak fikir
Eh akak jangan fikir pula nanti stress kang susah. Kesian baby nantii..
Emm yelahh.. okeylah akak nak tidur ni . Selamat malam..
AssalammualaikumWaalaikummussalam
Aku pun tak tahulah nak cakap macam mana. Iman curang??
Tak mungkinlah sebab dia sayang sangat dekat suami aku ishh lantak ah dia.
Ingat Haira kau jangan asyik fikirkan orang lain sampai diri sendiri terabai..
Dah lah selamat malam dunia..Ya Allah bosannya part ni. Saya kekurangan idea..
Sorry semuaa..
Kalau ada idea datang inshaallah saya update..
😊😊MAAF KALAU ADA TYPO.
YOU ARE READING
GURU MATH JODOHKU ( Complete)
RandomCerita ni mula - mula memang membosankan tetapi akan ada kejutan yang menantii. Harap semua dapat menghabiskan baca cerita nii.. 😊 menceritakan tentang seorang guru matematik yang bernama Aeman Muqhriz dengan pelajarnya yang bernama Haira Najwa ...