Muqhriz POV
Besok aku akan menjadi tunang kepada Iman, aku happy sangat sepanjang aku dan Iman bercinta , tak adalah orang ketika dalam hubungan kami kecuali Haira tu.
Aku still tak tahu pasal Haira dan aku tak nak ambik tahu pun pasal dia. Aku dah buang dia jauh dari hati aku nii. Dan dalam hati aku ada tersimpan hanya satu nama dan orangnya Iman sahaja..
Haira??
Nama tu dah lama mati dalam hati aku ni. Dan susah untuk aku bukakan balik pintu hatiku selepas dia buat aku macam tu.
Pasal dia kena langgar ?
Aku tak tahu sampailah Iman yang bagitahu sebabnya dah kecoh ada murid sekolah kena langgar. Aku tak melawat langsung dia dan apalagi call mak dan abah dia . Memang tak ah. Kalau dorang bagi tahu aku pun ada aku kesah? Aku cakap ouh ataupun haah tu jelah.Semua dulang hantaran dah keluarga aku siapkan. Dan aku rasa mama dan adik aku suka Iman berbanding Haira tapi papa sebabnya dia lagi suka si budak sundal tu (Haira)
Perasaan aku ?
Semestinya excited . Bayangkan pujaan hati kau tu akan jadi bakal isteri kau sendiri. Tak ke happy?
Happylah...
Hahahha pergi mampus lah Haira tu .. dia ada lelaki lain ke aku dah tak kesah asalkan Iman selalu dengan aku..Haira POV
Aku dekat restoran lagi ni. Banyak sangat pelanggan yang datang sampai penat aku nak melayan..Pandangan aku terhenti dekat sebuah meja . Bila aku perhati makin lama rupanya Amira (ingat tak sapa dia)
Kau tahu tak dia sekarang dah pakai pakaian yang menutup aurat . Alhamduliilah dia dah berubah.Aku pun ambillah order dia
Hmm awak nak makan apa ye..
Saya nak nasi goreng udang dan air carrot susu. Itu je
Ouh okey..
Kejap. Saya macam kenallah awak ni sapa. Tak silap saya awak ni Haira kan. Ya Allah saya nak sangat jumpa awak sebelum saya pergi.Alhamdulillah Allah pertemukan saya dan awak dekat kampung saya sendiri.
Awak buat apa dekat sini Haira?Tak silap saya . Awak ni Amira kan ? Saya kerja sini lah.
Ye saya Amira. Amira yang selalu cari gaduh dengan awak tu dan cuba rampas Cikgu Muqhriz daripada awak..
Eh takpelah. Saya ada kerja ni nanti kita jumpa ye. Bye
Serius dah berapa lama aku tak dengar khabar dia. Tiba - tiba jumpa. Enthlah apa aku nak cakap dengan dia nanti...
Aku habis kerja petang ah dalam pukul 5 gitu. Sebelum balik aku singgahlah dekat kedai runcit. Dalam perjalanan aku menuju ke kedai runcit , tiba - tiba aku nampak Amira jalan sorang - sorang. Aku terus lah pergi dekat dia.
Amira... kau nak pergi mana ni ?
Jalan sorang - sorang pula tuAku baru habis jumpa doktor hihihi 😊 (Amira)
Kau sakit apa ni .
Tak ada apalah. Sakit macam biasa je. Tapi aku kena pergi check setiap bulan .(Amira)
Ala bagilab tahu aku. Kau sakit apa sebenarnya ni..
Okeylah tapi jangan bagi tahu orang lain eh. Hanya kau dan geng aku je yang tahu. Sebenarnya aku ada kanser ovari . Dah stage 4 jadi peluang untuk aku hidup tu tipis je. Betullah Allah tu adil. Kalau kau nak tahu akulah yang upah orang suh langgar lepas balik sekolah time last paper SPM. Maafkan aku ye. Tapi Allah tu adil sebabnya kalau kau tak report polis pun aku dah tentu akan mati tak lama lagi..(Amira)
Ishhh kau ni . Aku tak sukalah kau cakap pasal mati ni. Takpe aku dah maafkan kau . Hal yang lepas jangan di ingat . Aku selamat pun dah alhamdulillah..
Thanks Haira. Kau memang baik. Sayang kau hihihi (Amira)
You are welcome. Sayang kau juga ..
Malam
Haira dan Alisha
YOU ARE READING
GURU MATH JODOHKU ( Complete)
RandomCerita ni mula - mula memang membosankan tetapi akan ada kejutan yang menantii. Harap semua dapat menghabiskan baca cerita nii.. 😊 menceritakan tentang seorang guru matematik yang bernama Aeman Muqhriz dengan pelajarnya yang bernama Haira Najwa ...