Bab 32

89 6 0
                                    

Muqhriz POV
Dalam pukul 4: 50 pagi aku tersedar. Kepala aku sakit sangat aku pandang sekeliling aku tak rasa ni bilik aku. Tiba ii aku pandanglah sebelah..

Rupa - rupanya Haira dan bilik ni pun bilik diaa. Serius aku tak ingat apa yang jadii . Aku bangun dan kutip semua baju aku dan keluarr..

Bilik Muqhriz
Ya Allah bodohnya aku niii. Asal kau ni hah Riz kau dah janji tak akan sentuh diakann.. ahhhhh ( tumbung cermin )

Haira POV
Aku tersedar sebab terkejut dengan jeritan Muqhriz. Aku baru je nak bangun tapi serius sakit sangat dan kejadian semalam berlegar di dalam kepalaku. Serius aku rasa benci sangat dekat Muqhrizz.. .
Aku gigihkan diri untuk bangun dan pakai baju kemudian pergi ke bilik Muqhriz. Masuk je dalam bilik dia serius aku terkejutt sebabbb........... tangan dia berdarah.

Aw..awakk kenapa nii . Kenapa tangan awak berdarah ni. Awak nak saya tolong ubatkan tak ( Haira)

Kau keluar , aku tak nak tengak muka kau sekarang . Keluarr ....
KELUARRRR (tengking Muqhriz)

Aku terkejutt lalu keluar ..

Selesai mandi aku turunlah untuk memasak sebab sepatutnya aku sekolah tapi..... ( terpaksa ponteng)

Awakk makanlah dulu. Jap lagi awak lapar macam mana. Jimat sikit duit daripada awak beli makanan dekat kantin tu

Kau tak payah nak menyemaklah. Kau makanlah sorang ii , aku tak nakk . Soal duit tu tak tak payah risau sebabnya kerja aku ni mampu untuk sara hidup aku nii. (Berlalu keluar)(Muqhriz)

Sampai hatii awak. Dah lah awak buat saya macam tak ada perasaan tau. Saya manusia biasa tau ada hati dan perasaan . Tolonglahhh aku rindu mak ngan abahku . Nak je aku peluk dan ceritakan apa yang terjadi tapi aku hanya mampu pendam dan pendam

Malam
Haira POV
Manalah dia ni kenapa tak balik lagii. Aku risau nii dah lah nak hujan . Janganlah buat aku macam nii. Takpelah aku pergi solat dululah

Ya Allah kau kuatkanlah aku andai betul Aeman Muqhriz ini jodoh yang telah kau hantar untukku maka kau bukakan pintu hatinya untuk menerimaku segala kekurangan dan kelebihan diriku dengan sepenuh hatinya dan kau bahagiakan kami sampai ke tuaa. Aaminnn

Muqhriz POV
Aku saja jelah nak lalu dekat bilik Haira tiba - tiba suara sayu menyapa telingaku. Aku tersentakk. Ya Allahh sungguh dia sayang hubungan kamii tapi akuuu . Ehhh Muqhriz kau lupa ke yang Mirul tu pakwenya Haira ( bisik hati jahat Muqhriz)

Haahkan buat apa nak kesah hal dia pulak. Lebih baik aku tidurr lagi baguss..

Jumaat
Muqhriz POV
Aku baru je nak pergi solat Jumaat tiba - tiba kereta aku tak boleh hiduppp. Serius bengang gila . Nasib ada motor kalau tak mau jalan kaki akuu. Aku pun call mekanik..

Haira POV
Sedang aku masak tiba - tiba je hujan lebat gilaa. Aku dah start risau dekat dia sebabnya naik motor. Dahlah antara masjid dengan rumah ni mengambil masa lebih kurang 20 minitt.

Back to Muqhriz
Aku baru nak keluar dari masjid tiba - tiba je hujan lebat sangatt. Aku tak fikir nak tunggu hujan berhenti jadi aku pun terus baliklahh.
Sampai rumah aku nampak Haira tunggu depan pintu siap bawak tuala lagi supaya aku tak sejuk sangat tapi aku tempis je tuala tu dan masuk ke bilik

Haira POV
Aku nampak Muqhriz dari jauh lagi . Tanpa membuang masa aku terus capai tuala dan serahkan kepadanya tetapi malangnya dia tempis dan terus masuk ke biliknya.

Petang
Serius daripada tadi lagi aku tak nampak Muqhriz turun. Aku fikir mungkin dia tidur tapi tak mungkinlah dari balik solat sampai petang tidur lagi . Aku terus ke biliknya. Aku nampak dia tengah baring dan menyelimut badannya mungkin sejuk kott..

GURU MATH JODOHKU  ( Complete)Where stories live. Discover now