Bab 37

94 6 0
                                    

Pagi
Haira POV
Aku dah fikir masak - masak dan aku tetap dengan penderianku.
Aku akan pergi jauh (tapi dalam Malaysialah) bawa diriku.

Akan aku kotakan janji untuk bertemu Haira dan Amirul sebelum bergerak

Aku whatsapp Mirul aka pakwe palsuku

Haira
Assalammualaikum awak. Boleh tak kita jumpa petang ni taman depan tasik.

Mirul 🎄
Waalaikummussalam . Boleh je okeyyy

Haira
Okeyy.

Petang
Amirul dan Haira situation

Ada apa awak nak jumpa dengan saya ni

Saya sebenarnya .... tapi sebelum tu tolong jangan marah saya tau. Saya terpaksa awakk

Ehh japp. Kenapa ni. Awak nak tinggalkan saya ke apa .

Ye awak. Maafkan saya tapi itu tak penting tapi ada sesuatu yang lebih penting. Iaitu saya nak kota putus Mirul. Saya dah tak sanggup nak tanggung dosa ni. I'm maried almost 4 mouth . Saya minta maaf dan saya harap awak faham ye

But whyy. Tell me the true story Haira. I know awak bergurau kan.

Tak Mirul ini kenyataan. Sebenarnya aku kena tangkap basah dengan seorang lelaki ni . Aku rahsiakan benda ni daripada semua orang kecuali keluarga aku , keluarga lelaki tu dan Alisha je yang tahu. Maafkan aku lagi sekali tau.

Habistu kenapa kau mintak couple dengan aku. Kau tahu kan yang aku sayang sangat dekat kau Haira.

Ye aku tahu. Aku tahu ada seorang yang betul - betul ikhlas terima kau. Dia selalu ada dengan kau. Kau tak nampak ke betapa dia sayang dekat kau. Dia ialah kawan kita sendiri . Nama dia Alisha. Jujur aku cakap yang dia suka kau dah lama Mirul . Please buka pintu hati kau untuk terima dia. Kau lupakan aku.
Bye aku gerak dulu...

Waitt... kau bla macam tu je. Kau fikir senang ke nak move on. Aku benci kau Haira...( terus pergi)

Maafkan aku Mirull..

Balik
Aku terus buka whatsapp dan chat Alishaa..

Haira
Assalammualaikum Alishaku syg. Buat ape tuu. Jom jumpa nak malam ni. Aku rasa nak jumpa kau dekat (tempat sama dengan Mirul).. boleh takk

Alisha 👑
Waalaikummussalam Hairaku sayang. Boleh je . Malam ni jumpa ye..

Malam
Haira dan Alisha situation
Alisha aku ada sesuatu nak bagi tahu kau ni. Aku nak pergi jauh daripada kau.

Eh jap kau ni kenapa. Dah gila ke apa. Kau nak pergi mana pulak niii

Eh kau ni kejaplahh ( tak jadi nak sedih) okey sebenarnya aku nak pergi tenangkan fikiran aku.. aku tak nak sapa ganggu aku Alisha. Tolongg faham aku yee

Kau nak pergi mana nii. Malaysia atau luar Malaysia..

Dalam Malaysia je Alisha. Kau fikir aku banyak duit ke ishh..

Hihihi yelah. Kau nak gerak bila nii.

Aku gerak malam ni. Naik bas je

Ouh okey tapi ingat ye peaan aku nii.. aku nak kau hati - hati dekat sana dan yang paling penting jaga diri dan anak dalam kandungan kau tuu ye. Aku tak ada tau dengan kau nanti.. serius sedihhhh ( peluk Haira)

Ye aku tak akan lupa. Kau janji dengan aku satu benda tau. Jangan bagi tahu Muqhriz yang aku pergi Perlis tau. Hihihi sapa ii pun kau tak payah bagi tahu. Mak abah aku pun tak tahu tauu..

Mirul tahu tak kau nak pergi dah ni..

Tahu dah. Aku siap mintak putus lagi. Aku rasa bersalah tapi aku terpaksa Alishaa..

GURU MATH JODOHKU  ( Complete)Where stories live. Discover now