Bab 28

88 5 0
                                    

Pagi itu aku pun bersiap untuk keluar beli barang dengan Muqhriz tiba ii je

Haira maafkan aku ye. Aku nak keluar kejaplah dengan kawan aku . Lain kali kita keluar ye. (Muqhriz)

Kalau macam tu saya pergi keluar dengan Alisha boleh tak. Saya bosan duduk rumah sorang ii.

Okey bolehlah. Kau nak beli barang  sekali ke kalau macam tu nah duit.  (Beberapa helai  RM 100   keping  dikeluarkan)

Okeyy thanks ..

Haira
Assalammualaikum Oii Alishaa. Jom teman aku keluar jap sebab aku nak pergi barang dapur lah.

Alisha 👑
Waalaikummussalam . Boleh juga tu jap lagi aku sampai . Kita naik dengan driver aku tau

Haira
Okey aku tunggu tau . Muahhh sayang kau.

Alisha 👑
Yelah sayang kau jugak.

Mall
Haira POV
Sekarang aku berada di guardian untuk cari pencuci muka Alisha. Serius ramai gila orang . Aku ni jenis tak suka ramai orang "rimas" so aku pun keluarlah.

Tiba ii aku ternampak Muqhriz berpegang tangan dengan Iman. Serius sakit gila hati aku kot. Orang yang aku sayang , cinta boleh berpegangan tangan dengan perempuan lain. Aku rasa nak meraung jeee..

Aku termenung . Tanpa aku sedar Alisha sudah siap membeli barangnya.

Woiii .. Haira jom . Aku dah siap nii.

Senyap

Woiiiiii sedarlahhh

Aisshhh kau niiii. Kacau je jomlahhh ( marahku)

Kau ni pahal Haira . Ada masalah ke hah.

Tak ada apalah. Aku okey dahlah jom.

Alisha POV
Baru aku nak masuk ke dalam kereta tetapi pandanganku terhenti pada satu pasangan kekasihh. Aku pun fokus. Rupa - rupanya Cikgu Muqhriz ngan Iman weyyy . Aku dah rasa macam nak pergi serang dorang dah tapi aku fikir yg aku tak perlu untuk masuk hal rumah tangga Haira jadi aku pun masuk terus dalam kereta.

Haira kenapa kau senyap je ni. Aku bosanlah . Jomlah berborak .

Aku tak tahu nak cakap apalah . Dahlah aku nak balik . Penat (Haira)

Yelah jom.

Aku tahu Haira mesti nampak Cikgu Muqhriz dengan Iman tadi . Hemmm nak buat macam mana kan . Bini dekat sini tak nak pulak duk bergurau sana bergurau sini , perempuan lain boleh pulak . Laki jenis apalah kau ni ( bisik hatiku)

Haira POV
Sampai je rumah aku terus susun semua barang dan masuk ke dalam bilik untuk mandi. Serius penat gilaa...

Tengahari
Assalammualaikumm. Aku dah balik ni , kau masak apa..( Muqhriz)

Waalaikummussalam . Saya masak sup ayam , sambal belacan dengan sambal udang je. Awak nak makan ke , kejap saya sediakan.

Boleh jugak

Meja makan
Haira , tadi kau pergi mana . Sebab aku macam nampak kau dekat mall tempat aku gi tadi

Ouh saya tak pergi mall pun . Saya cuma pergi pasar tani je . Hihihi. Orang lain kot tadi.( bohongku)

Ouh takpe lah kalau macam tu.

Besok
Guys aku dengarkan hari Jumaat ni ada kem sekolah dekat kem Batu Gajah ( hentam je). Aku nak join ah. (Ikmal)

Serius ahhh aku pun nak joinn. Bestnyaaaa ( Khairul)

Rehat
Weyy Haira , Mirul korang nak join tak kem sekolah hari Jumaat nii . Aku nak join sebab macam best  je hihihi.(Alisha)

GURU MATH JODOHKU  ( Complete)Where stories live. Discover now