21)يظهر اني ماليش حظ لا مع الحريم ولا مع الصحاب

1.7K 54 1
                                    

وعاد ف المساء
الفصل الحادي والعشرون.......

عاد محمود لشقته وهوه سعيد... كاد ان يطير من السعادة... دخل شقته ونادي عليها بصوت عالي

(بطااااااا... بطوطه انتي فييييين... بطااااااا)

وجدها تجلس ف غرفته وحقيبه ثيابها بجوارها... لم يلاحظ حقيبه الثياب بسبب سعادته

ركض اليها وأوقفها ع قدمها وقال بسعادة لا توصف
(بطه... انا طلعت بريئ... عبير عايشه... انا ما قتلتهاش الحكومه ما بتدورش عليا يا بطه... انا حر... انا حر يا بطه انتي سامعه)

نظرت له بعينان دامعتان... تعجب بشده... ورآي حقيبتها قال لها

(ايه دي... مالك يا فاطمه.. حصل ايه... انتي مش سامعاني بقولك انا بريئ وايه الشنطه دي)

دفعته بعيداً وقالت بأشمئزاز
(انت كداااااب.... انت راجل حقير يا محمود... بتقولى انك بريئ.... انت كدااااب... من شويه منصور جه سأل عليك... جاي لك عشان تروح تخطف معاه ناس تبيعوها... انت مجرم... سفاح... انت... انت اللي زيك خساره فيه الهوا اللي بيتنفسه)

(بطه انتي اتجننتي... انتي بتقولي ايه)

(بقول اللي سمعته.... الحقير اللي زيك جه وقالي انك لسه شغال معاه.... وان حضرتك بتبلطج ع الناس وتخطفهم معاه ومع الاشكال الزباله اللي زيكوا.... منك لله يا محمود... بتخطفوا الناس عشان الفلوس... وصلت بيك القذاره انك تعيش ع دم الناس... ليييييه... ليه يا محمود لييييه... كدبت عليا وعيشتني معاك ف الحرام... أكلتني لحم و دم البشر ليه... انطق.. رد عليا.. ليه)

(كفاياااااا... كفايه بقا... انا استحملتك كتير بس كفايا... انا ما بقتلش حد... انا.. انا عملت كده عشان عايز اعيش... انا معرفش الناس اللي منصور بيخطفها دي بتروح فين ولمين... انا مش بقتلهم بأيدي)

(اه مش بتقتلهم بأيدك بس بتسلمهم لعشماوي بأيدك... انت زي المرتزقه اللي بيقتلوا الناس ويقولوا ربنا اللي بيحاسبهم احنا بس بنوصلهم ليه صح.... ازاي قادر تنام بليل.... ازاي عايش مع نفسك... ازاي بتبص لوشك كل يوم ف المرايا وانت سبب ف موت وهلاك ناس.. بشر زيهم زيك... ازاي يا محمود يلي اتظلمت من ابوك ومراته ومراتك والناس... إزاي تأذي يلي أتاذيت وعارف الأذي والظلم وحش إزاي... ازاي هان عليك تأذي حد انت ما تعرفهوش وما تعرفش عايش إزاي ووراه إيه.. انت يا محمود مسخ... وحش آدمي... انت غلطه ف حياتي عمري ما هسامح نفسي عليها... طلقني... طلقني ولو عندك ذره كرامه ودم... روح اقتل نفسك... ولع ف نفسك يمكن ربنا يسامحك رغم ان المسوخ اللي زيك ربنا حتي ما بيبصلهومش... اللي زيك ربنا بيختم ع قلوبهم وما بيتقبلش منهم دعاء ولا صلاه... حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا محمود... حق الناس اللي ظلمتها هيفضل ف رقبتك ليوم الدين... طلقني.. سامع طلقني)

#و_عاد_ف_المساء حيث تعيش القصص. اكتشف الآن