2

581 15 1
                                    

När jag kom in på lektionen så satte jag mig på en bänk längstbak. Våran So lärare Mollan började lektionen. Efter ett tag öppnades dörren och avbröt henne. I dörröppningen stod en anfådd kille. Det var han som hade hjälpt mig tidigare.

"Förlåt *pust* att jag är sen,*pust* jag hittade inte hit"så han anfått. Mollan svarade inte utan pekade bara på stolen bredvid Clark. Killen började prata med honom och de verkade komma bra överens. Där rök min chans att få min första vän. Resten av lektionen var likadan som lektionerna brukar vara. Tråkig.

Resten av lektionerna flöt på som vanligt,ingen brydde sig om mig och jag störde inte dem.
Det var som att det fanns en tyst överenskommelse om det. Killen umgicks med Clark och jag antar att han skulle börja bli en "populär". De sätt på ett speciellt ställe i matsalen,de tog de "opopuläras" mat/matpengar. Så var det alltid. Jag avbröts i mina funderingar av att klockan ringde. Lunch. Den värsta tiden på dagen.

Jag segade mig ut ur klassrummet och gick långsamt till matsalen. När jag kom dit tog jag ytterst lite mat för att jag var nog tjock redan nu.

Jag tänkte just sätta mig vid ett bord när en fot flög fram och fällde mig så jag ramlade och fick mat över hela min väst. När jag ställde mig upp med tårar i ögonen skrattade alla åt mig. Jag gick mot toaletten för att byta tröja,jag hade alltid med mig extratröjor till när det här hände. När jag kom in på toaletten gick jag in i ett bås för att byta om. När jag kom in tittade jag mig i spegeln.Det är klart att jag blir mobbad.
Jag är ful. Jag har alltid på mig en brun väst,beiga byxor och svarta skor. Jag har bakåtkammat brunt hår och tjocka glasögon för att jag ser så dåligt. Jag är helt enkelt ful.Jag drog av mig tröjan och tittade på min tjocka mage. Inte är det konstigt att jag inte här några vänner. Jag är inte bara ful,jag är tjock också. Jag drog på mig den nya tröjan,torkade mig runt ögonen,rätade till glasögonen och gick ut.
()0()0()0()0()0()0()0()0()0()0()0()0()0()0()0()0()0

The DreamWhere stories live. Discover now