Jag ställde mig upp från golvet jag satt på,jag var i ett enormt vitt rum men visste inte hur jag hade kommit dit. Efter att ha tittat mig omkring konstaterade jag att
1. Jag kunde inte se någon vägg.
2. Det enda som jag såg var vita betong pelare som höll upp taket.
3. Jag var inte ensam,jag hörde någons rosslande andedräkt men jag såg ingen.
Plötsligt så kände jag en hand på min axel och jag vände mig snabbt om och såg Louis i ljuset från de sterila lysrören i taket. Han log ett gnistrande leende och tog min hand.
Jag vände mig framåt och började gå och kände med hjälp av handen att Louis följde med. Mitt i allt stannade han och jag stannade också och tittade bak på honom.
Eller iallafall det som varit honom,nu låg det bara en hög sten där. Jag petade i en bit med foten och insåg att det var en staty av mig själv!
Jag blev förvirrad och tittade mig omkring. Då såg jag väggarna,de var gråa,smutsiga och kom långsammt närmre.
Jag fick panik och började andas jättefort. Då hörde jag den välbekanta sången mamma brukade sjunga när jag var liten. Samma text men med en annan psyko melodi. Den gick bara fortare och fortare medan väggarna kom närmare.
Tillslut så spelades den säkert tio gånger så fort medans väggarna var tryckta mot mina revben och kände sakta men säkert hur de skulle krossas.
Med ett "krack" så späcktes de och jag kände en obekrivlig smärta samtidigt som jag satte mig upp i min egen säng och flämtade medan jag försökte få bort bilden av drömmen ur huvudet.
()0()0()0()0()0()0()0()0()0()0()0()0()0()
YOU ARE READING
The Dream
Fanfiction"Första gången jag såg dig kändes det som att hela min värld stannade,sen när jag lärde känna dig så startade den igen,denna gång med dig som centrum"