18

379 16 2
                                    

"Harry?" Jag vaknade av att en svag röst viskade mitt namn. Jag öppnade försiktigt ögonen men hoppade till av att jag möttes av någonting stort blått. När jag hade vaknat till mer så insåg jag att det var Louis tröja.

Jag vände huvudet uppåt och möttes av Louis ansikte. Jag satte mig upp och gnuggade mig i ögonen. När jag hade vaknat till lite så tittade jag ut och insåg vart vi var.

Vi klev av bussen,eller rättare sagt Louis hoppade och jag gick men vi kom iallafall av den. När vi gjort det så tog vi våra väskor och promenerade den korta sträckan till stugan.

När vi kom dit så låste jag upp dörren och såg en lapp på bordet vi hade i stolen.

Hej Harry!

Din mamma berättade att du skulle komma hit så vi handlade mat åt er så att ni inte behöver gå till staden.

Kom gärna och hälsa på mig och Mira någon dag:)

//Ingeborg

Ingeborg var våran snälla granne och Mira hennes dotter.

"Ååh kan vi inte hälsa på dem sen?" frågade jag Louis efter att han hade läst lappen. Han nickade mot mig och log stort.

Efter middagen ängnade vi åt att dricka saft på verandan och bada nere vid bryggan som bara låg några meter från tomten.

När vi hade ätit en middag bestående av mos och köttbullar så gick vi över till Ingeborg och Mira hand i hand. Jag knackade på och efter ertt tag så kom Ingeborg och öppnade.

"Hej!" sa hon glatt och log mot mig. Strax efter så kom Mira gåendes ner för trappan och frågade vem det var tills hon såg mig,Louis stod skymd bakom dörrkarmen.

"Harry!" ropade Mira och sprang och kastade sig runt min hals i en kram.

"Hej Mira"log jag när hon hade släppt. De klev åt sidan och vi gick in i hallen medan jag presenterade Louis.

"Det här är Louis min pojkvän" sa jag men ångrade mig nästan när jag såg deras miner.

()0(0()0()0()0()0()0()0()0()

The DreamWhere stories live. Discover now