4

481 22 0
                                    

När jag vaknade på morgonen låg jag på min bok och klockan var tjugo över sju. Vi började klockan åtta så jag hade rätt mycket tid på mig.

Jag ställde mig upp,gick till spegeln och möttes av "någon annan". Först blev jag chockad över vad jag hade på mig tills jag kom ihåg vad som hade hänt igår. Clark,kläderna och smset.

Jag tog av mig kläderna och klev in i duschen precis som varje dag. Den enda skillnaden var att idag var det ingen "vanlig" dag. Idag skulle alla få se den nya Harry Styles.

När jag hade duschat klart satte jag på mig en handduk runt midjan och gick tillbaka till mitt rum. Väl där tog jag på mig kalsonger, (asså jag har någonting emot det ordet!) ett svart par jeans som var slitna och en vit t-shirt. Efter det gick jag ner till köket och tog ett äpple och fortsatte sedan ut till min moped medan jag åt upp äpplet på vägen. Jag slängde äppelskrutten i våran kompost container och tog på mig mopedhjälmen. Jag kickade igång mopeden och körde de tre kilometrarna till skolan. När jag kom dit tog jag av mig hjälmen och började gå mot mitt skåp.

Utanför mitt skåp stod ingen mindre än Clark och hans vänner. Bra sätt att börja dagen på. Notera min sarkaskm. Han tittade ointresserat på mig och inte hotfullt som han brukade!
Tänk om han inte känner igen mig!

Jag gick fram till dem där dom stod och blockade mitt skåp.

"Ursäkta kan ni akta er?" frågade jag och tittade på Louis.

"Sorry bro" svarade Clark och de backade lite.
Han känner inte igen mig!

"Han måste ha bytt skåp" hörde jag Clark viska.
Ha ni skulle bara veta...

"Har du sett Harry Styles,en ful liten fan med glasögon och väst?" frågade Clark mig.

"Ni pratar med honom" svarade jag och tittade på dem. Man såg riktigt chocken i allas ögon. Allas utom Louis. I hans syntes bara en mörk gnistrande blick som jag inte kunde placera.

"Eeh är du säker?" sa Clark förvånat.

"Jag är helt säker Clark" svarade jag och vände på klacken och gick till vårat klassrum. Jag satte mig på min vanliga plats och var som vanligt först till lektionen. Efter ett tag kom Olivia och hennes vänner i deras tighta tröjor och korta kjolar in. De hade aldrig ägnat mig en blick förens nu när de stannade i dörröppningen och stirrade på mig ända tills Olivia gick fram till mig.

"Hej du är väl ny? Jag heter Olivia,om jag vore du skulle jag istället sätta mig vid något annat bord,här sitter Harry" sa hon med avsky i rösten när hon sa mitt namn.

"Jag har iförsig gått i din klass i nio år men hej på dig med och nej jag tänker inte flytta för som du själv sa, här sitter Harry" svarade jag henne och log.

"Ha-a-rry me-en du" stammade hon fram innan hon avbröts av att Clark och hans vänner kom in. De satte sig längst åt höger medan jag satt åt vänster. Alla utom Louis som stod stilla och tittade på mig. Han gick tillslut framåt men gick förbi sin "plats" och fortsatte mot mig. Åhnej nu blir hans rykte förstört. Han satte sig bredvid mig men tittade mot white boarden längst fram i klassrummet.

"Vad håller du på med!" viskade jag till honom.

"Vad ser det ut som? Sitter bredvid dig" svarade han.

"Men varför?" sa jag irriterat.

"Du såg ut att behöva en vän" svarade han men ignorerade att jag lät irriterad.
Jag kanske kommer att få en vän!

Jag valde att inte svara utan vände uppmärksamheten mot Mollan.

När lektionen var slut gick jag ut ur klassrummet tätt följd av alla andra. De tittade på mig men inte äcklat som de brukade utan de såg mer nyfikna ut.

Efter So:n hade vi No och Språk. När våran lärare avslutade tyskan med "aufwiederzehn und schönes wochenende" så fick vi gå till maten.

När jag kom dit satt ingen mindre än Louis vid mitt bord. Jag tog mat och satte mig mittemot honom. Vi pratade ingenting men Louis tittade på mig i princip hela tiden med samma mörka gnistrande blick som tidigare.
()0()0()0()0()0()0()0()0()0()0()0()0()

The DreamWhere stories live. Discover now