Jag vaknade och insåg att jag frös. Inte så att det var obehagligt utan jag var bara kall. Jag kände någonting röra på sig och tittade ner och såg Louis ligga och sova på min bröstkorg. Det var därför jag var kall,han var ju alltid kall. Jag måste fråga honom om det någon gång.
Plötsligt insåg jag vad det var för dag idag. Vi ska ta studenten! Jag väckte Louis med en kyss och innan han hann säga någonting sprang jag ut i köket i bara ett par mjukisbyxor.
Jag tog fram frukost men avbröts i mitt springande av att jag kände ett par svala armar runt min mage.
"Godmorgon" sa jag och vände mig om och möttes av en söt kille med rufsigt brunt hår som stod åt alla håll och en stor munkjacka som jag kände igen som min egen. Min söta kille. det pirrade till i magen av att tänka så.
"Godmorgon" sa han och gäspade stort och satte sig sedan vid bordet.
"Jag ser att du har hittat min tröja" sa jag retsamt och trodde att han skulle börja rodna men jag fick bara en gäspning tillbaka.
När vi hade ätit tog vi på oss kläder och gick ut till mamma och pappa som satt i bilen utanför. Vi åkte till kyrkan och satte oss ner bredvid några killar i våran paralellklass. Alla hade jätte fina tal och sen blev det min tur. Jag gick upp till podiet och ställde mig där. Sen började jag prata.
"Jag tänker inte hålla något jättelångt tal om hur underbart det här har varit och hur bra alla mina vänner är,sanningen är att jag har hatat det här.Jag har hatat varenda person i min klass,jag har hatat alla ord jag har fått höra men mest av allt har jag hatat hur lärarna som sett det bara har tittat medlidande på mig,hur de har trott att det ska ha hjälpt.
Men tillslut orkar man inte hara mer,man ger upp och bara dras med. Det enda positiva har varit att jag faktiskt har fått en vän. Jag hoppas att ni inte tror att jag hatar er alla längre,det har jag kommit över,jag tycker bara synd om er för att ni beter er så.
Det var mitt tal."
Då hände det oväntade,alla aplåderade jätte mycket medan jag gick ner och satte mig bredvid Louis igen.
()0()0()0()0()0()0()
YOU ARE READING
The Dream
Fanfiction"Första gången jag såg dig kändes det som att hela min värld stannade,sen när jag lärde känna dig så startade den igen,denna gång med dig som centrum"