{ Y A D E }
Starend kijk ik naar het plafond. Ik lijk wel dood. Ik lig in bed en staar naar niets. Ik ben zelfs wakker, voordat mijn wekker ging. Ik heb zo slecht geslapen.
Ik stap uit bed en ga me alvast klaarmaken. Ik heb zo geen zin in school, want het voelt toch alsof Jayce me ontloopt. Als ik hem vandaag tegenkom ga ik gewoon vragen wat er is. Ik kan niet langer meer, ik mis hem echt.
-
''Hey bonita,'' Valeria komt met een grote glimlach naar me toe gelopen. Fronsend kijk ik naar de vrolijke Valeria.
''Zo? Loterij gewonnen?'' Vraag ik, terwijl ik mijn kluis openmaak.
''Oh gewoon, ik ben gewoon blij,'' zegt ze en leunt nonchalant tegen de kluisjes aan. Ik trek mijn wenkbrauwen op en stop mijn boeken in de kluis.
Dan zie ik het kluisje naast mij opengaan. Langzaam bijt ik op mijn lip en sluit ik mijn kluis. Valeria is druk bezig met typen op haar telefoon. Ik kijk op en kijk naar Jayce, als hij zijn kluis sluit en dan omdraait verbinden onze ogen met elkaar.
''Hey,'' zegt hij zacht. Ik glimlach klein. Dan loopt hij weg.
''Gaan we?'' Vraag ik aan Valeria. Ze kijkt op en knikt samen lopen we naar het kantine om even van de pauze te genieten.
Ik neem plaats tussen Liam en Theo en bekijk de berichten die ik niet heb geopend. Een kleine glimlach siert om mijn mond. Hij groette. Eindelijk ik dacht serieus dat hij me vergeten had. Ik weet dat dit zo wanhopig klinkt, maar het is raar dat we niet meer met elkaar praten.
''Yo Yaad ga je mee broodje halen?'' Liam port in mijn zij, waardoor ik uit mijn gedachten word gehaald. Ik pak zijn hand en kijk hem streng aan.
''Dat deed pijn,'' zeg ik en duw zijn hand weg en sta lachend op.
''Sorry miss Mc Jordan,'' zegt die en loopt achter me aan.
Nadat we onze dingen hebben betaald lopen we door naar buiten. Ik wou frisse lucht. Samen met Liam die een hap van zijn broodje neemt en ik een slok van mijn ijskoffie lopen we naar buiten.
''Ik heb het zo warm,'' klaagt Liam. Liam en ik zijn alsnog goeie vrienden geworden en ja zijn flirtige kant is niet meer te herkennen. Wel doet hij het nog bij onbekende meisjes. Mijn ogen glijden over het hele schoolplein en stoppen bij Jayce die met zijn vrienden aan het roken is.
Roken is slecht
''Zullen we zitten?" Vraag ik aan Liam.
''Mjah,'' zegt hij met volle mond. Ik kijk hem glimlachend aan en trek hem mee aan zijn shirt.
Als we een goed plekje in de zon hebben gevonden komen de rest van ons groepje ook naar buiten gelopen.
''Let op ze gaan zeiken dat we even niet zeggen dat we buiten zijn,'' zegt Liam snel voordat ze komen. "3 2 1." Hij telt zachtjes af.
''Oké jullie dachten dus hier even te gaan zitten zonder ons?'' Loran staat met haar handen in haar zij. Ik moet lachen door haar houding. Ze lijkt op mijn tante als ze zo doet.
''Oh dat is lekker,'' Theo grijpt mijn ijskoffie uit mijn handen en neemt gulzig een flinke slok. Meteen sta ik op en spring ik op zijn rug.
''Lul, niet mijn eten!'' Roep ik lachend in zijn oor. Hij begint te draaien waardoor ik hem stevig moet vasthouden. ''Neee, niet doen ik kots zo meteen nog op je,'' roep ik lachend.
{ END 21 }
Vergeet het sterretje niet te vullen!
Xxjes
JE LEEST
A Silent Lie
Teen FictionYade Lara McJordan. Een knap, lief meisje die met het nieuwe schooljaar naar Miami verhuisd. Ze heeft een pittige verleden achter de rug en woont nu met haar vader. Ze ontmoet op een feestje een knappe jongen, Jayce Jones. Hij heeft hele andere plan...