{ J A Y C E }
Het is 07:30 uur en normaal horen we acht uur op te staan, maar Yade moet eerder naar haar kamer voor als ze komen controleren. Perongeluk laat ik een fles vallen die op de tafel lag.
"Wees is stil," fluistert Yade boos naar me. Ik glimlach en leg mijn handen op haar heupen. Ze fronst en opent dan langzaam de deur. "Oké we kunnen," zegt ze en loopt dan de kamer uit met mij achter haar hielen.
"Vandaag gaan we naar een museum en daarna hebben we vrije tijd," vertel ik haar.
"Wat gaan we doen?" Vraagt ze.
"Ik dacht een stukje wandelen op het strand tijdens zonsondergang," ze glimlacht naar me.
"Klinkt goed," zegt ze als we voor haar kamerdeur staan. Ik plaats een kus op haar lippen. "Doei Jayce," zegt ze.
"Doei schatje," zeg ik en been mijn weg terug naar mijn kamer.
-
Er zijn inmiddels 3 dagen voorbij. Vandaag is het de laatste volle dag en mogen vertrekken we. Op dit moment ben ik met vrienden aan het chillen in de tuin. Yade ligt tegen me aan en is in slaap gevallen. Ze zei dat ze niet genoeg heeft geslapen.
"Ze slaapt hier gewoon door alles heen," zegt Valeria lachend. Ik knik en laat mijn hand door haar haar gaan.
"Ik neem haar mee," zeg ik. Yade begint te bewegen en opent haar ogen langzaam. "Goeie avond Yade!" Zeg ik lachend. Ze kijkt me geïrriteerd aan en legt haar hoofd weer op mijn schouder.
"Ik wil naar bed," mompelt ze.
"Kom," zeg ik en ze staat op. "We gaan weg Yade gaat verder in haar kamer slapen," deel ik mee terwijl ik Yade's hand vastpak. Ze zeggen allemaal gedag en wij nemen onze weg naar haar kamer.
"Ik ga echt nooit meer tot vijf uur opblijven," zegt ze.
"Wat deed je?" Vraag ik.
"Ik kon niet stoppen met kijken naar Riv-" ze word vol onderbroken door Gianna die tegen haar aanknalt.
"Trut! Kijk uit!" Gilt ze. Yade vormt een vuist met haar handen en dat is het moment dat ik haar naar achter duw.
"De enige trut dat ben jij," zegt ze boos. Ze lacht.
"Gianna, gedraag je," zeg ik kil. Ze kijkt me glimlachend aan.
"Waarom zou ik? Zodat je een fake video van me plaatst?" Vraagt ze. Yade haar blik vervaagt. "Wat is er liefje? Heeft Jayce je nooit verteld dat hij je alleen maar heeft gebruikt?" Zegt ze op een irritante toon. Yade kijkt me aan en rolt met haar ogen.
"Gianna zoals ik eerder al zei je leugens gaan niks doen," zegt Yade kalm tegen Gianna.
"Ja leugens, maar de waarheid doet denk ik veel meer," zegt ze.
"Gianna," sis ik.
"Wat als jij het niet doet doe ik het wel, ze moet het wel ooit te weten komen," zegt Gianna. Yade kijkt me vragend aan.
"Waar heeft ze het over?" Vraagt ze. De blik in haar ogen het doet me gewoon pijn.
"Kijk is liefje ik laat het je wel zien," zegt Gianna en pakt haar telefoon uit haar zak. Wat wilt ze laten zien. Ik sta er net zo verbaasd bij.
{ END 55 }
Vergeet het sterretje niet te vullen!
Xxjes
JE LEEST
A Silent Lie
Novela JuvenilYade Lara McJordan. Een knap, lief meisje die met het nieuwe schooljaar naar Miami verhuisd. Ze heeft een pittige verleden achter de rug en woont nu met haar vader. Ze ontmoet op een feestje een knappe jongen, Jayce Jones. Hij heeft hele andere plan...