Bab 5

168 34 0
                                    

Rinne duduk di ruang tamu untuk menonton televisyen kerana pada malam itu akan ada cerita yang sangat menarik seperti drama.

Rinne amat menyukai cerita yang romantik kerana ia melibatkan pasangan yang berkahwin atau kekasih.

Pada malam itu, hanya Rinne, Elvin dan Mak Yah sahaja yang berada di dalam banglo besar 4 tingkat manakala mommy dan daddynya keluar untuk dinner bersama sama dengan kawan mereka.

Rumah mommy dan daddy Rinne mempunyai 4 tingkat. Yang mana tingkat 1 menempatkan ruang dapur, ruang tamu,1 bilik pembantu rumah dan stor. Tingkat 2 pula menempat kan 4 bilik tetamu dan satu ruang tamu. Manakala tingkat 3 menempatkan 4 bilik untuk keluarga mereka dan tingkat 4 menempatkan bilik kerja, gym dan mini perpustakaan.

Apabila siaran drama yang Rinne tunggu tunggukan telah pun menyiarkan,tiba tiba siaran yang Rinne nak tengok tu bertukar kepada siaran............... WHAT!!!

"ABANG! Apasal alih cerita yang Rinne nk tengok. Abang pergi laa tengok dalam bilik abang kan ada tv. Kenapa nak kacau Rinne pulak!?"

"eleh kau bagi laa chance abang nk tengok pulak. Asyik kau je."

Nak tahu cerita apa yang abang Rinne pasang. Ha! Rupanya cerita WWE. Kau rasa Rinne nk tengok ke cerita tu. HAHAHAHA lambat lagi.

Rinne terus memasamkan muka dan berlari naik ke tingkat atas. Hishh kacau mood betul laa. Tidur lagi bagus dari layan perangai semengah abangnya itu.

Rinne terus masuk ke biliknya dan mencapai phonenya. Tiba tiba apabila dia mahu membuka mesej, dia mendapat satu notification Instagram yang mana ada seorang yang follow dia punya account.

Rinne terus membuka apps Instagramnya itu dan melihat siapa yang sudah follownya.

Rinne terdiam seribu bahasa kerana seorang yang telah follownya itu amat dia kenali.

'haishh macam mana mamat ni boleh tahu account Instagram aku pulak ni. Ouhh ya aku lupa! Aku ada beritahu nama panjang aku. And of course laa dia cari pakai nama panjang aku. Haishh!' desis hati Rinne

Instagram notification

Tg. Zafriel started following you.....

Rinne terus menekan accept. Dia juga sempat stalker account Instagram lelaki itu.

' wow handsome jugak mamat ni. Dah laa mata dia tu haishh memukau giler. Mesti ramai orang nak dekat dia. Maklumlaa anak tengku lepas tu mata warna biru pulak. Pastu muka putih, badan sado sikit. Sape je tak suka kan. Hm! Eyh wait! Kenapa dengan aku ni! Takkan laa aku suka dia kot! No no kau tak boleh Rinne. Dia lebih layak dengan orang lain'

Rinne terus menutup iphonenya dan baring di atas katil. Dia melelapkan matanya kerana mengantuk sudah menguasai dirinya. Dan tak semena mena dia sudah dibuai mimpi.

Zafriel melihat iphone 7+ nya kerana tiba tiba sahaja bergetar yang menandakan ada satu notification.

Instagram notification

Edrinne_Elizabeth accepted following you..

Edrinne_Elizabeth started following you....

Zafriel terus gembira kerana Rinne telah follow dia semula. Mujurlah accountnya tidak membuat private.

Dia terus stalker account Instagram milik Rinne.

'Ya Allah cantiknya ciptaanmu. Cantik giler kot perempuan ni. Haishh patut laa ramai sangat suka kat dia. Rupanya comel giler. Dah laa muka putih macam orang putih. Lepas tu mata warna hazel cair. Haishh sape je tak suka. Aku rasa aku dah jatuh cinta laa dekat budak ni. Haishhh tapi dia nak ke kat aku? Hmm Rinne why you so beautiful? I think i love you but hm'

Rupa rupanya Zafriel sudah menaruh perasaan kepada Rinne. Bukan sebab Rinne cantik tapi kerana perangai nya yang lemah lembut, sopan santun dan tidak suka bergaul dengan orang yang kurang dikenali.

Zafriel menutup phonenya dan baring di atas katil sambil melihat siling. Dia membayangkan macam mana kalau betul betul dia dapat si Rinne tu. Mesti bahagia je hidupnya.

Zafriel terus terlelap sambil memimpikan tentang Rinne.

TBC~~~~~~~~

MRS. HAZELWhere stories live. Discover now