" Yow bro! Macam mana kahwin? Okayy tak? Adik aku ada buli kau?" tanya Elvin
" Buli ape bndenye. Aku dgn dia belum buat 'apa - apa' lagi. Biarlah settle dulu kat Jerman. Lepastu baru fikir pasal bnde ni." kata Zafriel
" Hm nampaknya lambat laa aku boleh anak buah" kata Elvin dengan nada sayunya.
" Eyh kau ni! Gelojoh betul. Daripada kau tunggu anak aku, baik kau bagi anak kau dulu. Eyh lupa pulak aku! Bini pun tak ada. HAHAHAHA" kata Zafriel dengan nada sinisnya.
Elvin hanya menjeling ke arah adik iparnya itu. 'kurang ajar betul kau Zafriel. Kau tunggu laa bila aku ade bini nanti.'
Selepas sahaja perbalahan daripada Elvin dan Zafriel. Muncul lah Rinne dari arah tangga.
" Ha Sayang? Kenapa turun? Nak ajak Hubby naik atas ke? Hubby on je" kata Zafriel sambil menekankan perkataan' hubby'. Matanya juga melirik ke arah abang iparnya yang membuat muka menyampah.
" aa...aapa hubby ni. Tak malu ke? Bila masa pulak Rinne ajak naik atas ni." kata Rinne dengan menggelengkan kepalanya. 'Haishh ada ada je laki aku ni'
" Dah ar kau Zafriel. Malas aku layan perangai mengada kau ni. Baik aku tidur . Bye!" kata Elvin lalu naik ke biliknya.
Zafriel hanya ketawa melihat muka tidak berpuas hati abang iparnya.
" Yang hubby suka sangat ni kenapa? Kesian Rinne tengok abang Vin. " kata Rinne apabila melihat muka abangnya itu.
" Biasalah hal lelaki. Sayang apa tahu." kata Zafriel
" Ni kenapa hubby tak tidur lagi? Bukankah esok kita dah nak naik flight? Jom laa naik. Rinne dah mengantuk ni. " kata Rinne
" okayy laa jom" kata Zafriel sambil menarik tangan isteri nya untuk naik
ke atas.Sesampai sahaja mereka di bilik, Rinne terus naik ke atas katil manakala Zafriel pergi ke bilik air untuk membersihkan muka.
Beberapa minit kemudian, Zafriel pun keluar dari bilik air dan meilhat ke arah isterinya yang masih belum tidur.
" Sayang? Kenapa tak tidur lagi ni? Dah lewat kan?" tanya Zafriel sambil mata melihat jam dinding yang ada di dalam biliknya mereka itu.
" Rinne tunggu hubby keluar dulu dari bilik air tu. Rinne nak tidur dengan hubby" kata Rinne dengan malu malunya.
" Olololo manjanya dia" kata Zafriel sambil melangkah ke katil. 'haishh bini sape laa ni yang manja sangat'.
Zafriel terus membaringkan dirinya di sebelah Rinne manakala Rinne terus peluk badan suaminya itu dengan erat.
Zafriel hanya membiarkan pelukan erat dari isterinya itu.
"haishh sayang? Nak goda hubby ke ni?" tanya Zafriel.
" Kalau ya, kenapa? Hubby tak suka ke?" tanya Rinne sambil berura ura mahu melepaskan pelukan dari badan Zafriel.
"eyh mana ada. Hubby tanya je. Sebab nampak lain macam je sayang ni. Sayang bersedia dah ke?" tanya Zafriel
Rinne yang faham akan maksud suaminya itu hanya menganggukkan kepalanya sahaja. Sudah tiba masanya untuk dia menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang isteri kepada suaminya itu.
Lalu pada malam itu dengan bersaksikan bulan dan bintang pasangan bahagia tu telah pun meyatukan rasa sayang dan cintanya antara satu sama lain.
Lalu rumah kediaman milik Eriq Ermando menjadi sunyi apabila semua penghuni dalamnya sudah masuk ke alam mimpi.
Tepat jam 7.30 pagi, Zafriel sudah pun siap mengenakan baju t shrit polo berwarna hitam dan seluar skinny jeans berwarna hitam. Manakala Rinne memakai dress berwarna hitam dan membuat gaya rambut ponytail.
Mereka pun turun untuk breakfast bersama keluarga sebelum mereka berangkat ke Airport.
" Rinne, Riel? Meh makan dulu." pelawa Mr. Eriq
Rinne dan Zafriel hanya mengakurdan duduk berhadapan dengan Mrs. Ervira dan Elvin.
"Semalam abang dengar bilik Rinne bising semacam. Kenapa ye?" tanya Elvin dengan selambanya sambil mata melihat ke arah Zafriel. 'cakap nak tunggu settle dekat Jerman dulu laa konon. Puihh!'
Rinne hanya mendiamkan diri dengan mukanya yang telah membahang manakala Zafriel hanya membuat muka selambanya tetapi dalam hati hanya Allah sahajalah yang tahu.
"Macam mana semua dah settle? Baju, passport dan barang peribadi? Dah pack semua?" tanya Mrs. Ervira bagi menukarkan topik lain apabila melihat telatah anak dan menantu nya itu.
" Dah mommy. Semua dah settle. Tunggu nak gerak je." jawab Rinne
Mrs. Ervira hanya menggangguk. Dan sambung menjamu selera.
Siap sahaja mereka makan, mereka terus bergerak masuk ke dalam kereta untuk ke Airport.
Sampai sahaja mereka di Itali International Airport mereka pun terus check in untuk masuk ke balai pelepasan.
Rinne hanya diam memerhati pihak berkuasa melihat passport nya.
Manakala Zafriel setia di belakang isterinya.
Mereka pun masuk ke first class suite kerana keadaan di first class tidak terlalu sesak.
Beberapa minit kemudian, kapal terbang yang mereka naiki pun berlepas ke Jerman.
Tbc~~
Bab ini sikit je. Sis tak ada idea banyak sangat. Apa ii pun. Selamat menyambut bulan ramadhan. Semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan baik dan diri kita sihat sejahtera.
YOU ARE READING
MRS. HAZEL
Romance🌟KARYA PERTAMA🌟 [Slow Update] BLURB : Edrinne Elizabeth seorang gadis yang mempunyai banyak kacukan yang diwarisi daripada ibu dan ayahnya. Mempunyai seorang abang yang sangat penyayang iaitu Elvin Ermando. Edrinne seorang yang sangat baik dan so...