Bab 17

98 28 0
                                    

Suasana banglo 2 tingkat itu terlalu riuh dan bising disebabkan suara amukan seseorang yang menghuni kediaman itu.

" WHAT!!! ZAFRIEL DAH KAHWIN?!!! I DON'T BELIEVE IT! YOU TIPU I KAN?" jerit perempuan itu

"Of course not, Alice. I'm not lied to you. I beritahu perkara sebenar yang Zafriel dah kahwin minggu lepas. And I bru je tahu sebab I tengok majalah ni." kata sahabatnya sambil menunjukkan majalah yang berkaitan dengan CEO ZM CORPORATION telah pun berkahwin dengan pilihan hatinya.

" NO!! I TAK PERCAYA. HE'S MINE. SAMPAI BILA BILA PUN ZAFRIEL TETAP YANG I PUNYA. TAK ADA SIAPA PUN YANG BOLEH RAMPAS DIA DARI   ALICE ARMANDA ESPECIALLY PEREMPUAN TAK GUNA TU" kata Alice dengan begitu kuat sekali sehinggakan semua barang yang ada di dalam rumah itu dibalingnya.

" ALICE!! STOP IT!! . YOU BUAT RUMAH I KUCAR KACIR. AND PLEASE STOP LAA BERANGAN YANG YOU AKAN DAPATKAN ZAFRIEL. YOU TAHUKAN YANG YOU TAK AKAN DAPAT PUN SI ZAFRIEL TU. DARI DULU LAGI YOU KEJAR DIA. TAPI APA YANG YOU DAPAT? NOTHING!! So cukup laa Alice. You tak tahu siapa pun wife dia. Move on laa dari dia. Ramai lagi lelaki yang boleh bagi kebahagiaan dekat you daripada Zafriel. " kata Bella sahabat baik Alice yang sama sama tinggal di banglo miliknya sendiri.

" Terserah you laa nak kata apa pun. Yang penting, apa yang I nak I akan dapat walaupun perlu hancurkan kebahagiaan orang lain. And you tak boleh halang I dengan apa yang I nak buat. Kalau I tak dapat Zafriel maknanya orang lain pun tak akan dapat dia. YOU INGAT TU! " kata Alice lalu bergerak naik ke atas dan menuju ke biliknya.

BAM!!!!

Tersentak Bella dibuatnya apabila mendengar Alice menutup biliknya.

' Apa yang perlu aku buat untuk bagi kau nampak yang Zafriel tu tak cintakan kau, Alice. Sampai bile laa kau nak kejarkan bnde yang tak nampak kau' bisik hati Bella apabila melihat KEADAAN sahabat baiknya yang terlalu obses dengan CEO ZM CORPORATION iaitu Zafriel.

Alice atau nama sebenarnya Alice Armanda binti Arman Ruzaimi. Model Antarabangsa yang sangat terkenal di Malaysia. Anak kepada pereka fesyen terkenal di Malaysia.

Alice dulu mempunyai perasaan terhadap CEO ZM CORPORATION iaitu Tengku Zafriel Mukhriz. Yang mana dulu mama kepada Zafriel berkawan baik dengan mamanya Alice. Mereka sering keluar berdua dengan ditemani anak mereka iaitu Zafriel dan Alice. Jadi mereka akan kerap berjumpa apabila ibu ibu mereka keluar bersama.

Dari situlah Alice jatuh hati dengan si Zafriel akibat kekacakkan yang dimiliki oleh Zafriel telah menawankan hatinya walaupun Zafriel tidak pernah berbual dan hanya menayangkan wajah dingin sahaja. Tetapi dia tidak meluahkan kerana memikirkan kerjayanya. Bagi Zafriel pula, dia langsung tak berminat dengan anak kepada kawan mamanya itu kerana berpakaian yang sangat tidak cukup kain.

Sampai laa sekarang Alice masih lagi sayang dan cinta dengan Zafriel tanpa pengetahuan Zafriel.

Zafriel tercari cari kelibat isterinya yang masih tidak kelihatan dari pagi tadi lagi sehingga tengahari ini.

Zafriel risau jikalau isterinya hilang di dalam rumah agam besar milik keluarganya itu.

"Sayang? Sayang kat mana?"

Apabila Zafriel ingin melalui ke ruangan dapur, Zafriel terjumpa dengan mamanya Puan Sri Mary.

" Mama! Mama ada nampak tak Rinne? Sebab Riel cari dari tadi lagi tapi tak jumpa. Mama tahu tak Rinne pergi mana?" tanya Zafriel

" Eyh kamu ni. Tak boleh berenggan langsung dengan isteri kamu tu. Isteri kamu tu tak lari mana pun. Ade je ha kat dapur tolong mama. Bukan macam kamu asyik membuta aje. " bebel Puan Sri Mary kepada anaknya itu.

" Alaaa mama. Riel penat sangat semalam. Kan party tu habis lewat malam. " adu Zafriel

" Alasan je semua tu. Mama dan Papa yang tua ni boleh je bangun awal. Yang kamu muda muda ni takkan tk boleh. Ni ha si Zafran tu. Bangun tak lagi? Ni kalau mama naik atas cek siap dia" kata Puan Sri Mary apabila teringat seorang lagi anak terunanya.

" Ha ma. Zaf bukan macam abang Riel bangun lewat. Zaf dari subuh tadi dah bangun. Ni pun Zaf baru keluar dari bilik gym." kata Zafran sambil menuruni tangga. Dari atas lagi dia terdengar mamanya sedang berbual dengan abangnya itu.

" Ha bagus lah kalau macam tu. Ni petang nanti kamu berdua tak ada nk pergi mana mana kan? "tanya Puan Sri Mary kepada Zafran dan Zafriel.

" Oh Zaf ada hal petang nanti ma. Kenapa? "

" Riel rasa tak ada pergi mana mana kot. Kenapa ma? "

" Oh tak. Mama nak ajak kamu teman mama ke pasar nanti. Nak beli barang. Ha kamu Zaf ada hal apa? Setahu mama kamu ni bukan kerja lagi pun. Masih belajar kan? "

" Oh ha.. Ha hehehhehehe Zaf ada hal dengan kawan laa mama. Pasal ape tu mama mana boleh tahu"

" Ada hal dengan kawan ke atau ada hal dengan Ai......." langsung Zaf menutup mulut abangnya dari meneruskan percakapan.

" Oh Zaf! Kamu dah pandai nak sorok dari mama ye. Siapa dia? Mama kenal ke?"

" Eyy mama. Mana ada Zaf sorok apa apa. Alaa nanti ada masa Zaf bawa jumpa. Buat masa sekarang kitaorang kawan je dulu."

Manakala Zafriel hanya tersengih sinis apabila mendengar jawapan adiknya itu. 'kawan laa sangat. Dah suka tu terus terang je laa. Tak payah nk sorok lama2. Tengok macam aku ni terus melamar. HAHAHAHAH'

" Eyh hubby? Mama? Zaf pun ada kat sini? Berbual apa dekat sini." tanya Rinne yang baru sahaja keluar dari ruangan dapur itu.

" Ha Sayang! Sayang pergi mana? Puas hubby cari tau" kata Zafriel

" Apa hubby ni. Mengada ngada tau. Rinne ada kat dapur je dari tadi."

"kenapa tak kejut hubby"

"Tak sampai hati laa nak kejut. Sebab nampak hubby macam penat sangat je. Jadi Rinne biarkan je laa. Sorry"

" Eyh Takpa laa. Hubby ok je." kata Zafriel sambil memeluk pinggang isterinya.

Tiba tiba....

EHEMMMM!!!

" Haishh kamu berdua ni. Nak bersweet pun tengok laa jugak keadaan nya. Zaf ada kan" tegur Puan Sri Mary sambil menggelengkan kepalanya apabila melihat telatah anak dan menantunya itu. Lalu terus bergerak naik ke atas untuk melihat suaminya, Tengku Zarif.

" Padan muka kau abang. Tu laa nak bersweet pun agak agak laa. Aku yang single ni kau tak kesian ke?"

" Eleh kau. Single konon. Airina tu kau nak letak mana?"

" WHAT! ZAF BETUL KE DENGAN AI...."

Terus Zafriel menutup mulut isterinya apabila mendengar isterinya itu bercakap terlalu kuat.

" ishh apa hubby ni. Tutup mulut orang "

" Dah yang Sayang pergi jerit tu kenapa?nanti mama dengar baru tahu "

" aduhh akak. Jangan laa jerit. Nanti mama dengar laa. Kau ni abang agak agak laa nak cakap pun. Aku dengan Airina tu kawan je. Tak lebih pun" kata Zafran

" Entah hubby ni pandai pandai je cakap yang mereka ada hubungan. Tapi, kalau betul pun apa salahnya. Akak lagi suka kalau Zaf dengan Airina sebab nampak sweet je." kata Rinne dengan senyuman bahagia.

Zafran dan Zafriel terus menepuk dahi mereka. Haishh tadi terkejut ni gembira pula. Tak faham betul!





Tbc~~

Watak baru dah keluar laa guyss! Apa akan jadi selepas ni? Nantikan.. Jgn lupa vote dan komen ye.

Stay tuned!

MRS. HAZELWhere stories live. Discover now