Ada beberapa jam lagi sebelum penerbangan mereka berlepas.
Ya! Pada hari ini merupakan hari di mana keluarga Eriq Ermando dan Tengku Zarif pergi bercuti bersama di Paris.
Rinne berasa sangat seronok kerana dia dapat pergi bercuti bersama keluarganya dan juga ditambah dengan kawan daddynya. Jadi bila makin ramai, makin best!
Zafriel hanya memerhati dari jauh apabila melihat crushnya sangat gembira untuk pergi bercuti. Guess what? Of course laa crushnya Rinne.
"Hm daddy rasa maybe kita sempat lagi kalau nak pusing pusing dalam KLIA ni dulu. Sebab ada lagi baki 2 jam sebelum penerbangan kita. Jadi, takkan laa kita nak tunggu katvsini je kan. So, kita pergi pusing pusing dulu la" kata daddy Rinne
Mereka semua hanya mengiyakan. Selepas itu, Tengku Zarif dan isteri berjalan beriringan dan tidak lupa juga Eriq Ermando dan isteri pergi dari situ untuk berjalan di dalam KLIA.
Selepas ibu bapa mereka semua hilang dari pandangan, Elvin mengajak Zafran untuk pergi ke Cafe.
Tinggal lah Zafriel dan Rinne sahaja di situ.
Setelah sekian lama mereka berdiam diri, Zafriel mengajak Rinne untuk berjalan di sekitar KLIA itu.
"Emm Rinne. Can I ask you something?" tanya Zafriel
"Oh yess. What is it?" jawab Rinne
"Awak dah ada kekasih hati? What I mean, boyfriend?" tanya Zafriel
"Hm not. Why?" jawab Rinne dengan jujur
Memang betul Rinne tidak mempunyai kekasih hati sebelum ni. Dia memang tidak suka bergaul dan bersosial dengan mana mana lelaki. Dia hanya mempunyai seorang kawan sahaja iaitu Puteri Qairina Afisya.
Hati Zafriel berlonjak gembira kerana crushnya tidak mempunyai mana mana teman lelaki. Maknanya masih ada peluang laa dia untuk menambat hati seorang bidadari ini.
Rinne berasa pelik melihat Zafriel yabg tiba tiba sahaja senyum sendirian. Lalu dia menepuk bahu Zafriel sehingga Zafriel tersedar dari lamunannya.
"Hm are you okay?" tanya Rinne
"Emm..Oh ya! I'm okay. Don't worry about me." jawab Zafriel dengan muka menahan malu.
Mereka terus berjalan beriringan sehingga sampai sebuah restoran.
Zafriel terus mengajak Rinne untuk duduk di suatu tempat yang mana tidak ramai orang berada di situ.
Selepas beberapa minit, barulah pelayan tiba.
"Ye? Boleh saya tahu encik dan Puan nak pesan apa?" tanya pelayan itu
Rinne tersentak apabila pelayan itu memanggilnya dengan title 'Puan'.
"Bagi saya lamb chop dengan apple juice. Hm Rinne? Awak nak makan apa?" tanya Zafriel
"Hm bagi saya lamb chop juga dengan orange juice." jawab Rinne
Pelayan itu terus tulis dan berlalu pergi untuk menyiapkan pesanan yang di buat oleh Zafriel dan Rinne.
Sementara menunggu makanan mereka sampai, Zafriel memulakan perbualannya dengan Rinne.
" Rinne? Boleh saya nak tanya? "tanya Zafriel
" Boleh je. Apadia? "jawab Rinne
" Awak memang tak suka bergaul dengan lelaki eyh? Maksud saya macam tak kawan atau tak ada kawan lelaki? "tanya Zafriel. Akhirnya terluah juga apa yang terbuku di hati.
" Boleh dikatakan macam tu laa. Saya bukan tak suka lelaki. Tapi, saya memang jenis kurang sikit nak bergaul dengan lelaki. Saya okay je kalau ada kawan lelaki pun. Tapi saya harap yang berkawan dengan saya tu tak ambil kesempatan atas saya. Sebab tu saya kurang bersosial. " jawab Rinne
" Oh sorry laa kalau saya tanya. Saya takut je kalau awak tak suka berkawan dengan saya. "kata Zafriel
" Eyh tak laa. Saya okay je kawan dengan sesiapa pun. Awak jangan laa fikir lain. " kata Rinne
Belum sempat Zafriel ingin meneruskan perbualannya bersama Rinne, makanan yang mereka pesan pun telah tiba.
Mereka terus menjamu selera kerana masa masih lagi berbaki 40 minit sebelum penerbangan mereka berlepas.
Setelah semua sudah berkumpul di balai berlepasan, mereka terus check in sebelum menaiki kapal terbang.
Mereka pilih untuk menaiki AirAsia dan memilih suit business class.
Rinne baru sahaja mahu duduk bersama abangnya memandangkan suit yang mereka pilih ada 2 seat. Akan tetapi, abangnya memilih mahu duduk bersama Zafran atau adik kepada Zafriel.
Jadi, terpaksalah Rinne duduk bersama dengan Zafriel.
"Hm it's okayy kalau awak tak selesa duduk dengan saya. Saya boleh je cakal dekat Zafran." kata Zafriel dan berura ura mahu pergi ke arah Zafran.
"Eyh it's okayy. Tapi saya nak duduk dekat tingkap laa. Saya suka duduk kat situ. Boleh laa ya?"
Zafriel hanya mengganguk dan tersenyum. Sape je tak suka duduk sebelah crush kan. Anyway, Zafriel suka duduk sebelah Rinne.
Dia terus memberi laluan kepada Rinne untuk duduk sebelah tingkap itu. Lalu dia duduk sebelah Rinne.
" Kalau awak mengantuk, awak tidur je laa. Nanti kalau dah sampai, saya kejutkan." kata Zafriel
"Eyh takpe. Saya tak mengantuk pun. Saya seronok tengok pemandangan kat luar. At least, ada kenangan tengok awan awan kat luar" kata Rinne
" Alaaa takkan selama ni tak pernah naik kapal terbang kot." kata Zafriel dengan ketawa sedikit
"Eyh tak ada laa macam tu. Saya cuma suka tengok pemandangan. Bagi saya, pemandangan ni lebih cantik dan saya rasa tenang je bila saya tengok" kata Rinne
"Oh saya pun rasa macam tu juga. Tapi saya tak ada laa macam awak sangat. Selalunya saya tidur je dalam kapal terbang. HAHAHAHHA tak ada masa nak tengok pemandangan tu semua" kata Zafriel. Tapi kali ini dia ketawa terbahak bahak
Rinne juga turut ikut ketawa apabila mendengar jawapan dari Zafriel itu.
Kapal terbang yang mereka naiki terus berlepas dengan baik sehingga sampai ke destinasi yang sepatutnya.
TBC~~~~~
YOU ARE READING
MRS. HAZEL
Romance🌟KARYA PERTAMA🌟 [Slow Update] BLURB : Edrinne Elizabeth seorang gadis yang mempunyai banyak kacukan yang diwarisi daripada ibu dan ayahnya. Mempunyai seorang abang yang sangat penyayang iaitu Elvin Ermando. Edrinne seorang yang sangat baik dan so...