Perjalanan selama 1 hari itu membuat badan Elie terasa letih. Apa tak, banyak perhentian betul si princess tu. Nak makanlah. Nak tidurlah. Nasiblah kau princess kalau tak dah kena hempuk kepala tu tau!
Kereta kuda itu tiba-tiba saja berhenti. Elie terus terbangun dari tidurnya apabila kereta itu berhenti seperti tertekan brek mati. Elie memandang ke arah tingkap kanannya yang jelas terlihat muka Ednan dari sisi.
'Tampan lah.' puji hati kecil Elie.
Ednan turun dari kudanya lalu menarik kudanya berjalan bersama. Elie yang memandang Ednan sepertinya Ednan sedang memberi tahu sesuatu kepada askar yang sedang berjaga di hadapan pintu gerbang tersebut. Disitu Elie ternampak sebuah tulisan di atas pintu gerbang itu.
Welcome to Wortwod.
Jantung Elie terus berdegup kencang dan laju selesai dia terbaca ayat Wortwod. Kini, kegugupan sedang menguasai diri Elie. Dia risau tentang penerimaan putera dan puteri serta rakyat yang ada di dalam Wortwod.
"Your attention all of your highness! The Calestial Kingdom Princess Arrissa Elies Lunnord Dwayen had safety arrive!"
(sekali lagi guys sebutanya Wain ok! and Elies pula sebutannya Elis jer)
Jantung Elie semakin berdegup kencang. Ednan memanggil dengan suara yang agak tinggi kepada Elie melalui tingkap kirinya kerana tepukan dari rakyat Wortwod amat gemuruh itu amat susah untuk berbisik.
"Your highness, they are waiting for you."
"Ednan, i'm scared." kata Elie sambil menggengam erat tangannya.
Ednan tersenyum lalu mengeluarkan tangan kanannya untuk Elie keluar. Elie tidak mempunyai pilihan lain kerana selaku puteri kepada Calestial, dia seharusnya menjaga nama baik Calestial dan King Lunnord. Elie memegang tangan kanan Ednan dengan tangan kirinya. Apabila dia keluar saja dari kereta kudanya, sekali lagi rakyat dan putera puteri memberikan tepukan gemuruh. Elie menarik nafas panjang sebelum turun dari kereta kuda itu. Elie memandang Ednan lalu memberikan senyuman manisnya. Selanjutnya, dia turut memberikan senyuman kepada rakyatnya dengan ikhlas dan manis.
Ednan menarik tangan Elie sehingga ke hadapan principal Wortwod.
"Principal of Wortwod. I present you Princess Arrissa Elies The Princess of Calestial."
"Your Majesty."
Semua yang ada di sana termasuk principal Zagor, menunjukkan kehormatan mereka dengan menurunkan badan dan menundukkan kepala mereka di hadapan Elie.
"You may up." kata Elie sambil menayangkan senyumannya.
Semua menurut arahan Elie. Yela siapa tak turut? Nak kena pancung dengan King Lunnord?
"Your majesty, perhaps your majesty want to give a word.?" soal principal Zagor itu dengan hormat.
Actually, dalam sejarah keluarga diraja ni, keluarga diraja yang memiliki kuasa dan pemerintahan seperti King Lunnord adalah wajib untuk memberikan sepatah dua kata di tempat yang mereka tujui. Jika bukan King dan Queen, maka anak-anak mereka yang akan memberikan kata-kata. Best kan? teringin nak jadi anak diraja :(
"Hello everyone. As a Princess of Calestial, its a honored to be here today with all of you. I hope we can become friend and please guide me in ahead. Thank you for your kindness."
Kali ini Elie tersenyum dengan menayangkan gigi putihnya yang putih bersinar. Pakai colgate ape eh Elie? hehe..
Elie mencari kelibat seseorang yang sangat dia rindui. Tetapi malangnya, kelibat orang itu sama sekali tidak kelihatan olehnya apalagi semasa dia baru sampai di Wortwod. Sedikit sebanyak hati Elie remuk dan sedih tapi dia tetap tersenyum untuk rakyatnya. Tak manis lah kan kalau puteri terbesar tak bagi senyum kat rakyat sendiri en?
YOU ARE READING
THE PRINCESS OF CALESTIAL
FantasyTHE PRINCESS OF CALESTIAL adalah story dimana terdapat seorang puteri yang bernama Princess Arrissa, mendapati dirinya sangat berbeza dengan mana-mana puteri di dunia Calestial itu. Perjalanan Princess Arrissa ke Wortwod semakin lama semakin menunju...