"Your majesty, he is here.", kata seorang Leader of Guardian of Calestial yang menjaga keamanan negara Calestial Kingdom, Guardian Kill-J ataupun nama sebenar Joshirgo Jeorge.
Josh di berikan nama Kill-J kerana dia adalah seorang pahlawan ataupun petarung negara Calestial yang paling top antara seluruh dunia. Keganasan nya dalam bertarung dan kemenangan yang selalu dia peroleh apalagi menjayakan keinginan King Lunnord, membuat dia digelar sebagai Kill-J.
"Bring him in.", ujar King Lunnord lalu memandang semula ke luar pemandangan di castle nya itu.
"Your majesty.", kata seorang lelaki lalu menunduk kan badan nya di hadapan King Lunnord.
"How Zagor?", tanya King Lunnord lalu memandang ke arah Zagor yang sudah berdiri tegak.
"Everything are just going as well, your majesty."
"How is she? Did she get enough sleep? Food?", tanya King Lunnord bertalu-talu kepada Zagor.
"Do not worry about that your majesty. She is just fine with general Ednan besides her. She started to make a good friend with the other princes and princessess too.", terang Zagor tidak ingin King Lunnord untuk berfikiran buruk dengan keadaan baharu puteri kesayangan nya itu.
"Huhh...".
King Lunnord mengeluh. Mengeluh memikirkan nasib puteri bongsu nya yang malang itu. Kisah memori hitam 24 tahun yang lalu masih menghantui dirinya. Apabila datang serangan daripada segerombolan makhluk yang menyerupai diri mereka tetapi bukan dari golongan yang sama, King Lunnord terus memejamkan matanya dengan serta merta menunjukan bahawa dia masih trauma dengan hal tersebut.
Queen Audora melihat ke arah buah hatinya. Pejaman mata dari King Lunnord itu membuat hati Queen Audora sayu melihat kesedihan King Lunnord itu. Dengan serta merta, Audora berdiri lalu mendekati suaminya lalu menenangkan hati King Lunnord dengan membelai lembut belakangnya.
"Sudahlah kanda. Usah diingati memori hitam itu lagi. Kanda kena kuat untuk melawan dia semula. Jikalau kanda lemah, pasti musuh senang untuk menyerang kanda semula.", kata Queen Audora memberi semangat kepada King Lunnord.
Seperti tersedar dari alam khayalan nya itu, kata-kata Audora membuat dia terbuka mata.
"Betul apa yang adinda katakan. Sepatutnya saya tidak mengambil peristiwa pahit itu sebagai sebuah kelemahan untuk diri beta, tetapi sebuah imbalan di mana saya harus bersiap dari sekarang untuk hal-hal yang akan berlaku."
King Lunnord bertekad. Bertekad untuk bersemangat dan bersedia untuk melawan semula perbuatan terkutuk makhluk tersebut.
"Zagor, persiapkan puteri beta dengan sebaik-baiknya. Kerana beta pasti, dia akan mencari puteri beta terdahulu sebelum menyerang beta semula seperti yang berlaku 24 tahun yang lalu.", kata King Lunnord dengan tegas dan penuh serius.
Leader Kill-J melihat ke arah Zagor lalu menundukkan kepala nya sekali. Zagor menunduk kan kepalanya seraya berkata,
"Alright your majesty. I will do my duty as well as your majesty ask me.", ujar Zagor dengan sepenuh hati.
King Lunnord mengiyakan Zagor dengan mengangguk kan kepala nya lalu memandang ke arah Ventimel Hood dari kejauhan.
'You start the war when i'm not ready. But now i'm ready.', gumam King Lunnord dalam hati nya dengan tatapan yang penuh kebencian dan kemarahan.
DEWAN KNIGHT ALPHEUS
"This is how you hold your sword your highness.", kata Alp kepada Elie lalu membetulkan cara pegangan Elie terhadap pedangnya itu.
YOU ARE READING
THE PRINCESS OF CALESTIAL
FantasyTHE PRINCESS OF CALESTIAL adalah story dimana terdapat seorang puteri yang bernama Princess Arrissa, mendapati dirinya sangat berbeza dengan mana-mana puteri di dunia Calestial itu. Perjalanan Princess Arrissa ke Wortwod semakin lama semakin menunju...