Princess Arrissa Elies memulakan paginya dengan bersiap sendirian. Dia tahu, sebagai seorang puteri, dia tidak boleh terus menerus meminta pertolongan dari dayang-dayang nya. Sejak-sejak dia menetap di tempat baru nya itu, di Wortwod, dia sudah terbiasa bangun awal dan menyiap kan dirinya. Itu pun tanpa bantuan dayang. Di mulai dengan mengemaskan ranjangnya lalu membersihkan diri nya dan akhirnya menguruskan baju bergaun nya itu dan rambut nya sekali. Rambut merahnya itu di tocang satu. Disebabkan dia tidak tahu bagaimana cara untuk mengemas kan rambutnya dengan lebih baik, dia lebih suka memilih untuk menocang rambutnya kerana itu saja yang baginya kelihatan kemas dan mudah.
Setelah memastikan penampilan nya cantik dan kemas, dia berdiri dan melangkah untuk keluar dari biliknya dan menuju ke dewan ballroom kerana sebentar lagi aktiviti tarian itu akan dimulakan.
Ednan menunggu puteri jagaan nya itu di hadapan pintu bilik Elie. Memandangkan kejadian yang menimpa Charlot semalam membuat banyak puteri dan putera terasa terancam akan mereka yang menjadi mangsa seterusnya, mereka membuat aduan untuk membenarkan guardian mereka berada di samping mereka di sepanjang aktiviti yang diadakan seterusnya. Principal Zagor yang mendapat aduan banyak dari PP itu memutuskan untuk membenarkan mereka yang mempunyai guardian untuk berjaga di samping putera dan puteri jagaan mereka itu sepanjang masa sehinggalah masa untuk mereka beradu.
Ednan tidak keberatan dengan arahan dari principal Zagor itu malah dia sangat bahagia dan senang sehingga pakaian nya pada pagi itu sangat menawan dan menampak kan ketampanan nya itu.
Elie membuka pintu biliknya untuk bergegas ke dewan ballroom tetapi terhenti apabila dia terlihat Ednan yang berdiri di hadapan pintu biliknya.
"Ednan, what are you doing here?", tanya Elie dalam kebingungan.
Dia difahamkan dan begitu juga dengan Ednan bahawa tidak ada yang boleh memasuki kawasan tidur PP kerana itu adalah kesalahan yang dilarang oleh peraturan di Wortwod itu.
"Do not worry your highness. This is an order from the principal that as your guardian, we can stand here.", terang Ednan kepada Elie yang mengerutkan dahinya itu.
"You can?", tanya Elie meminta kepastian dari Ednan semula. Itu bermaksud Elie meminta Ednan untuk menjelaskan apa yang terjadi.
"Principal Zagor gave us diffuseness (kelonggaran) to stick up with our supervision to keep you safe from any disaster.", terang Ednan kepada Elie.
"But why?"
"Because of the incident yesterday.", kata Ednan menamatkan persoalan Elie.
Elie menganggukkan kepalanya lalu Ednan memberikan laluan kepada Elie untuk memulai langkahnya ke dewan ballroom.
"After you, your highness."
Elie mengikuti arahan Ednan lalu melangkah degan laju kerana risau dia akan terlewat ke dewan ballroom. Langkah Elie itu disertai oleh Ednan kemudian.
DEWAN BALLROOM
Kelihatan semua PP sedang mencari pasangan masing-masing. Principal Zagor memberikan sedikit kawalan untuk memilih pasangan memandangkan kejadian antara Charlot dan Philip adalah disebabkan berebut pasangan untuk menari.
"As today i want all of the princessess to stand up here and stay still and the princes will stand up in front with the choosen princess."
Setelah principal Zagor memberikan arahan, semua princessess menurut permintaan Zagor. Elie berdiri di hadapan Ednan yang sedang memandang ke hadapan Elie akan siapa yang memilih Elie untuk menari bersama. Dia sudah mengetahui dari awal. Philip akan tetap memilih Elie!
Elie menunggu kelibat Prince yang akan memilih dia sebagai pasangan untuk menari bersama. Apabila dia terlihat guardian seseorang itu sedang berdiri di hadapannya, dia tahu siapa yang akan menari bersama nya. Prince Philip! Senyuman Elie terus berkembang mekar apabila dia terlihat Philip berdiri di hadapannya.
YOU ARE READING
THE PRINCESS OF CALESTIAL
FantasyTHE PRINCESS OF CALESTIAL adalah story dimana terdapat seorang puteri yang bernama Princess Arrissa, mendapati dirinya sangat berbeza dengan mana-mana puteri di dunia Calestial itu. Perjalanan Princess Arrissa ke Wortwod semakin lama semakin menunju...