TPA~10 | Who Is Him?

252 16 0
                                    

Prince Philip berjalan dengan lemah setelah keluar dari bilik Principal Zagor. (sebutan nya cam ni guys Zeger >~<) .

Entah mengapa dirinya terasa sangat berat dan tidak bertenaga padahal selepas membelasah Charlot tadi dia kelihatan baik saja. Philip menarik nafasnya dalam-dalam lalu menghembuskan nafasnya semula. Dia merasakan seperti oksigen di kepalanya tidak mencukupi. Untung lah tiada seorang pun yang berada di kawasan bilik principle Zagor ni. Kalau tak, malu lah Philip dikatakan prince lembik.

Seusai berbual dengan Ednan, Ednan meminta diri untuk pergi dengan alasan nya ada kerja yang perlu dia lakukan. Elie menganggap Ednan mungkin mempunyai pekerjaan lain yang diberikan ayahandanya. Yelah kan dah nama general. Mestilah sibuk.

Elie berjalan sendirian memandangkan menghantar Elie ke biliknya juga Ednan tidak mampu lakukan. Sibuk sangat general! Dalam perjalanan nya ke bilik nya itu, Elie terlihat Philip seperti bernafas tercungap-cungap. Elie mendekati Philip tetapi Philip tidak perasaan akan kehadiran Elie.

"Fil, are you good.?" kata Elie sebaik saja jarak di antara mereka berdua sudah rapat.

Philip yang terkejut dengan pertanyaan itu terus berdiri dengan tegak. Dia kenal suara itu. Suara wanita idamannya! Hal itu turut mengejutkan Elie kerana dari no power tiba-tiba dia berdiri seperti mendapat semula tenaganya. Philip memandang ke arah Elie lalu tersenyum ke arah nya.

"Hey princess." kata Philip menampakkan senyuman termanis nya. Manis lah sangat. yek!

"Em hey Prince Philip. You good.?" tanya Elie semula.

Philip mengangguk kan kepalanya seraya berkata..

"Yeah of course i'm good. How about you.?" tanya Philip semula.

Memandangkan Elie juga terlibat dalam secara tidak langsung dalam pergaduhan nya dengan Charlot, dia turut bertanyakan keadaan puteri kesayangan nya itu.

"I'm always good Fil." ujar Elie dengan senyuman diberikan kepada Philip.

"I'm happy to hear that."

Selepas saja mengatakan itu, Philip merasakan yang kepalanya sangat pening. Begitu juga dengan badan nya yang terasa tidak bermaya dan lemah. Mahu tidak mau, Philip melangkah jauh dari jalanan ke bilik Principal Zagor itu. Jika dia berhenti di sana, pasti banyak orang yang lalu di situ akan melihat keadaan lemah nya itu. Elie hanya membuntuti langkah Philip sehingga mereka sampai di salah satu taman berehat yang disediakan dalam Wortwod itu.

Philip melabuhkan punggungnya di atas salah satu bangku yang terdapat di situ. Elie yang melihat keadaan Philip itu, mendekati nya lalu memegang tangan Philip yang menahan rasa sakit itu.

"Philip, you are not fine."

Jelas kelihatan Elie amat risau dengan keadaan nya. Perkara itu membuatkan Philip bersyukur dengan situasi nya sekarang. Philip memegang dadanya yang kesakitan itu.

"Philip? What it is?"

"I think i need some rest first. Can i borrow your lap? I think i need a nap now."

Philip tahu. Permintaan nya itu agak kurang sopan kerana meminta riba seorang puteri yang darjatnya tinggi setinggi langit itu, amatlah tidak menghormati puteri itu. Tetapi dia tidak mempunyai pilihan lain kerana dia tahu itu akan membuat dia merasa lebih selesa.

"Do you think that's a better way for you to get well.?" tanya Elie semula. Takut permintaan Philip itu akan memburukan keadaan nya lagi memandangkan dia tidak ingin di rawat di bilik rawatan.

Philip mengangguk. Elie bergerak ke atas kepala Philip lalu meletakkan kepala Philip di atas riba nya. Setelah beradu di atas pangkuan puteri itu, perasaan Philip membaik. Begitu juga kesakitan yang dia alami. Dia tidak merasakan kesakitan itu lagi. Mungkin ini yang dinamakan cinta kata Philip dalam hatinya. Philip meneruskan tidurnya apabila Elie mula membelai rambutnya.

THE PRINCESS OF CALESTIALWhere stories live. Discover now