TPA~8 | Long Time Enemy

292 21 0
                                    

Elie melihat di sekelilingnya. Dia ingin berjumpa dengan orang itu untuk melepaskan kerinduannya. Dia akui bahawa dia tidak menampakkan keterujaan apabila dia berdekatan dengan orang tersebut bersama-sama dengan nya tetapi jauh di sudut hatinya dia ingin berjumpa dengan makhluk itu.

Semua putera dan puteri yang melintas di hadapan atau bertembung dengan Elie, memberikan tundukkan hormat kepadanya. Hampir semua yang berada di situ meluah sesama sendiri.

"The princess is so beautiful."

"She is ideal."

"She will be mine."

Prince Charlot meluahkan keinginannya untuk memiliki puteri itu. Rakan-rakannya yang mendengar itu terus menyiku badannya.

"Charlot, you don't even know if she will likes you back. Don't say she will be yours." perli Prince Shawn.

Prince Charlot memandang remeh ke arah Shawn lalu memandang semula ke arah Elie. Dia percaya diri yang dia akan memiliki puteri Calestial itu suatu saat nanti.

"Keep my word Shawn, she will."

Charlot mengeluarkan senyuman serongnya itu kepada Shawn sambil memandang ke arah Elie yang sedang mundar mandir seorang diri di dalam dewan ballroom mereka. Bagi Charlot, Elie sangat unik di matanya kerana Elie memiliki warna rambut dan mata yang sama dengannya. Merah ! Bagi kerajaan Calestial, amat susah untuk menemukan putera atau puteri yang memiliki sifat fizikal seperti Charlot dan Elie.

Charlot memberanikan dirinya untuk pergi mendekati Elie apabila dia memastikan yang Elie sedang berseorangan saja. Itu dapat dilihat apabila hampir 15 minit Elie berdiri tanpa berbual dengan siapa-siapa pun. Charlot mendekati Elie sewaktu Elie membelakanginya.

"Princess Arrissa Elies.?" kata Charlot dalam nada hormat dan lembut.

Elie yang terkejut namanya dipanggil terus berpaling ke arah belakang nya.

"Er..."

Elie mati kutu. Dia tidak tahu apa yang perlu di balas. Kerana terlalu gugup, Elie secara tidak sengaja menundukkan kepalanya di hadapan Charlot. Charlot terkejut lalu berlutut di hadapan Elie dan begitu juga dengan Shawn, teman rapat dan baik Charlot.

"I'm so sorry your majesty. I'm don't have any right to get a bow from you your majesty. I'm sorry for my mistake that make your majesty shocked with my appearance."

Charlot berusaha untuk meminta maaf dari Elie. Ini kerana adalah satu kesalahan jika puteri atau putera yang memiliki panggilan yang rendah dari putera atau puteri seperti keluarga King Lunnord, mendapat tunduk dari putera atau puteri yang tinggi darjatnya. Elie juga terkejut dengan tindakan drastik yang dilakukan nya akibat terlalu gugup.

'Oh my God.! what have i done.?!" marah Elie dalam dirinya.

"It is my fault prince..?"

"Prince Charlot." kata Charlot apabila Elie ingin mengetahui namanya.

"Prince Charlot. Please get up and you to prince at the back."

Charlot tertawa kecil dengan panggilan yang dikenakan kepada Shawn. Mereka berdua berdiri lalu Elie memberikan senyuman manis buat mereka berdua.

"I'm Prince Shawn of Dominic your majesty."

Prince Shawn memperkenalkan dirinya memandangkan Elie memanggilnya prince at the back. Elie ni sembarangan jer ckp gitu eh. Panggil lah prince ensem ker. hehe..

"My apologise Prince Shawn for calling you like that earlier." kata Elie tersipu-sipu malu lalu tersenyum malu.

Elie memandang ke arah Charlot yang masih melihat ke arah dirinya. Pandangan Charlot yang seperti terbuai dalam mimpi itu beserta senyuman manisnya itu membuat Elie semakin malu dan berasa tidak selesa. Shawn yang menyedari tubuh bahasa Elie itu terus memandang ke arah Charlot. Shawn menutup matanya menandakan dia berasa jengkel dengan sikap rakan nya itu. Malu ! Shawn perlahan-lahan mendekati Charlot lalu mencubit badannya yang sasa dari belakang. Charlot seperti tersedar dari buaian mimpinya itu terus cepat-cepat mengedip kan matanya.

THE PRINCESS OF CALESTIALWhere stories live. Discover now