Alicia masuk ke bilik Dr. Ghazali. Kelihatan Dr. Ghazali masih lagi tidur di atas katil. Alicia duduk di kerusi di tepi katil. Melihat keadaan Dr. Ghazali membuatkan dia kesal atas perbuatannya.
Alicia : Uncle. Alicia minta maaf. Sbb Alicia uncle jadi mcm ni 😔😔😔😔. Alicia xde niat nk buat uncle cmtu. Alicia cuma cemburu Ali dekat dgn Iman tapi Alicia x tahu yg diorang tu xde perasaan antara satu sama lain. Alicia janji yg Alicia akan tolong uncle sembuh ( nangis ). Uncle, Alicia ada bwk makanan utk uncle. Uncle makan ye 😊😊😊. Alicia doakan yg uncle cepat sembuh dan Ali akan ceria seperti sedia kala.
Alicia melihat jam di dinding dan terus mahu pulang sbb General akan pulang ke rumah hari ni.
Alicia : Uncle, Alicia x blh lama. Alicia balik dulu ye. Klu ade masa Alicia dtg lagi ( slm tangan Dr. Ghazali ).
Alicia pun bangun dn keluar dri bilik Dr. Ghazali. Sebenarnya, Ali curi2 dgr semasa Alicia berckp dgn ayahnya yg sedang tidur. Dia sebenarnya berasa kesian terhadap Alicia. Dia juga yakin yg Alicia sdh insaf akan perbuatannya.
Ali : ( dlm hati ) Kesian pulak aku kt kau Alicia. Mungkin aku x patut buat kau smpi cmtu sekali. Sepatutnya aku kena maafkan kau ( pandang ayahnya)
Alicia pun turun ke bwh dn minta izin utk pulang.
Alicia : Iman, Alicia balik dulu ye.
Iman : Ehh x nk sarapan dulu ke ?
Alicia : Xpelah. Lagipun General panggil suruh balik.
Iman : Ohh ye ke. Klu cmtu tkpelah. Baik2 jalan.
Alicia : Ok.Alicia pun kluar dri rumah Ali dan berjalan pulang. Dlm perjalanan, dia hanya memikirkan apa yg Ali katakan pd dia tdi. Kata2 Ali itu masih bermain di fikirannya. Tnpa disedari dia menitiskan air matanya oleh kerana terlalu sedih memikirkannya. Stlh smpi di rumah, kelihatan general sdh berada di rumah. Melihat kelibat Alicia di pintu, General terus berjalan ke arahnya dgn wajah bengis.
G. Rama : Alicia dri mana ? ( dingin )
Alicia : A......Alicia dri rumah Ali. La......lawat Dr. Ghazali ( tergagap2 )
G. Rama : Lawat Dr. Ghazali atau buat jenayah lagi !!! ( marah )
Alicia : X papa. Alicia cuma lawat dia saja ( menangis ). Percayakanlah Alicia.
G. Rama : Sapa nk percayakan penjenayah mcm kamu !!! Org yg setaraf dgn kamu je percaya. Kau tahu tk !!!! ( tengking )
Alicia : Papa. Knp papa ckp mcm tu ? ( nangis ) Alicia dh......hisk.......hisk.... insaf. Papa kesiankanlah Alicia.
G. Rama : Kesian ? Kamu suruh papa kesiankan Alicia. HABIS TU MASA KAMU SERANG ALI DN IMAN SMPI CEDERAKAN DR. GHAZALI TU, KAMU ADA FIKIRKAN PASAL PAPA KE HAH !!!! ( tengking ) . PAPA MALU TAHU TK SEMUA ORG KT HQ TU SEMUA MENGATA PASAL PAPA. DR. GHAZALI TU ORG TERNAMA KAMU TAHU !!! SATU CYBERAYA NI KENAL DIA.
Alicia : Papa hisk......hisk..... Alicia janji akan cuba perbetulkan keadaan ( nangis )
G. Rama : AHH SUDAH !!! Papa malas nk dgr alasan kamu lagi. Cuma papa nk ingatkan, papa blh halau kamu kluar dri rumah ni bila2 masa shj FHM !!!!
Alicia : Fa......faham ( nangis )G. Rama pun kluar dri rumah meninggalkan Alicia yg sdg menangis.
Bersambung.......
YOU ARE READING
Ejen Ali ( Ali Sister ) - Situation 1
FanfictionFanfiction ini bukan berkisahkan ship antara iman dan ali tapi sebaliknya