PART 19

2.5K 82 12
                                    

Alicia : Ali...Aku nk ckp sesuatu.
Ali : Ckp apa ?
Alicia : Ka.....kau ( tergagap2 )
Ali : Knp Alicia ?
Alicia : Kau sudi tk jadi bf aku ? ( blush )
Ali : Kau nk aku jdi bf kau ? ( blush + malu )
Alicia : ( menggangguk ) Sebenarnya dh lama aku suka kt kau sjk kau slmtkan aku dulu tapi aku x dpt nk cari masa yg sesuai utk luahkan perasaan aku ni.
Ali : Sori Alicia. Aku sebenarnya dh ada gf.
Alicia : Huh ( terkejut ). Bkn Iman kata kau suka kat aku ke dan kau nk aku jadi gf kau ?
Ali : Itu dulu Alicia tpi sjk dripd peristiwa tu, hati aku dh mula tawar utk jadikan kau gf aku. Aku cuma blh terima kau jadi kwn aku je. Tk lebih dri tu. Maaf ye Alicia ( nada sedih ).

Hati Alicia mula berkecai saat mendengar kata2 Ali tu.

Alicia : Klu cmtu tkpelah 😔😔😔, aku xkan paksa kau. Aku fhm yg kau kecewa sbb aku dh cederakan ayah kau. Apapun blh tk aku tahu siapa gf kau ?
Ali : Kau nk tahu siapa gf aku ?
Alicia : Ye tpi kau jgn risau. Aku janji aku xkan kacau kau dgn gf kau. Aku terima seadanya ( hmpir menangis ).
Ali : Cuba lah teka siapa 😏😏😏
Alicia : Moon kan ?
Ali : Knp kau fikir Moon ?
Alicia : Sbb Moon kan baik dgn kau. Tngoklah masa aku nk halau kau dri MATA, dia pertahankan kau. Masa kau gaduh dgn Rudy, dia punyelah marah aku dgn Rudy so aku fikir mungkin Moon.
Ali : Tklah bkn dia. Aku anggap dia mcm adik aku sendiri. Dia pun anggap aku mcm abang dia. Itu sbb aku, Khai, Moon dan Iman rapat.
Alicia : Hmm sapa je lagi bdk perempuan akademi yg ada. Kau bkn baik pun dgn Roza dan Mika. Dia dri teras mana ?
Ali : Teras neuro
Alicia : Klu mcm tu Roza lah kan ? X sangka dlm diam kau couple dgn dia. ( Dlm hati ) Patutlah dia marah aku buat Ali mcm tu, rupanya diorang ni couple 😔😔😔.
Ali : Bkn jugak 😏😏😏.
Alicia : ( terkejut ) Habis tu siapa ? Ada pljr neuro lain ke yg kau kenal selain di akademi ?
Ali : Ada. Bdk tu seorang yg dingin tpi comel orgnya. Bdk tu namanya Alicia Kheng anak kpd General Rama

Alicia berasa terkejut dn terharu mndgrnya. Dia pun memeluk Ali dgn erat.

Alicia : Ali !!! Jahatlah kau. Knp kau buat aku cmni 😭😭😭. Mati2 aku ingat kau couple dgn bdk lain. Smpi hati kau Ali 😭😭😭 ( peluk + nangis ).
Ali : Ehh Alicia jgnlah nangis. Aku gurau je lah. Aku mmg suka kt kau sjk dulu lagi. Perasaan aku terhdp kau x pernah berubah ( bls pelukan ).
Alicia : Terima kasih Ali sbb terima aku jadi gf kau.
Ali : Sama2 😊😊 ( lpskan pelukan ). Dh jgn lah nangis. Aku gurau je lah ( mengelap air mata Alicia ). Sori ye Alicia.
Alicia : Blh tpi ada syaratnya.
Ali : Apa syaratnya ?
Alicia : Blh tk Alicia nk kiss Ali kt dua2 pipi Ali.
Ali : Hmm ok lah asalkan Alicia happy.
Alicia : Ok

Alicia pun menyilangkan tangannya ke leher lalu mencium kedua2 pipi Ali.

Alicia : Muahh muahh. Thanks Ali sbb bagi Alicia kiss Ali. ( blush ) Anggaplah itu sbg permulaan cinta kita berdua 😊😊
Ali : Welcome ( usap kedua2 pipinya ). Ok lah Alicia, aku balik dulu ye ( blush ). Bye 😊😊😊
Alicia : Bye 😊😊.

Ali pun pulang. Alicia pun masuk ke dlm rumah dgn perasaan berbunga2

Bersambung.......

Ejen Ali ( Ali Sister ) - Situation 1Where stories live. Discover now