Di Mall.....
Ali, Alicia, Iman, E. Bakar dn Dr. Ghazali berjln2 di Cyberaya Mall. Keadaan di Mall tersebut tdklah begitu ramao sbb masing2 bekerja.
Ali : Ayah ok ke berjln pakai tongkat ni ?
Dr. G : Ayah ok je. Cuma nk pastikan ayah stabil bila berjln shj 😊😊😊.Mereka pun teruskan plan mereka utk berjln2 di Mall. Di sana mereka membeli baju, mkn tgh hari, bermain di taman tema dn akhir sekali mereka pergi menonton wayang.
E. Bakar : Jom kita pergi tngok wayang. Uncle belanja 😁😁😁
Ali : Waahhh nk2 !!!
Iman : Cerita apa uncle.
E. Bakar : Cerita " Ejen Alicia The Movie " . Jom, uncle dh excited ni 😁😁😁.
Dr. G : ( gelengkan kepala ) Dh besar pun layan kartun lagi.
E. Bakar : Aishh. Saya ni sokong animasi tmptn. Lagipun jln cerita best. Why not kita support kan.
Ali : Apa2 je lah uncle ni. Jom Alicia 😊😊
Alicia : Jom 😊😊.Mereka pun menonton wayang bersama. Ada kalanya mereka terpegun, kelakar dn sedih tpi E. Bakar lah yg paling kuat menangis. Slps menonton wayang......
E. Bakar : Bestnya cerita tdi kan. Baru diorang tahu yg Ejen Alicia ni antara ejen terhebat KAKI.Korang pulak mcm mana ?
Ali : Best. Lain dripada yg lain cerita dia smpi uncle pun menangis 🤭🤭🤭.
E. Bakar : 😑😑😑.
Alicia : Alicia pun enjoy tngok cerita tdi 😊😊😊.
Iman : Iman pun 😊😊.
Dr. G : Jom kita pergi makan. Ayah dgr ada restoran cheese naan terbaik kt Mall ni.
Semua kec Dr. G : Jom !!Di pelabuhan.......
Abg Bear dn Komeng sdg duduk smbil berbincang tntg plan jahat mereka.
Komeng : Bear, apa plan ? Dh lama kita x buat kerja jahat ni smpi duit pun xde.
A. Bear : Aku ade plan baik punye. Mesti mu suko ni.
Komeng : Haaa apa dia ?
A. Bear : Aku plan utk rompak Azureum di Menara Gamma. Diorang ada byk tau. Dgn Azureum tu kito blh buat senjato byk2. Masyuk meng.
Komeng : Rompak Azureum di Menara Gamma. Abg Bear biar betul. Bkn sng nk rompak azureum kt menara tu. Kt menara tu, diorang pakai teknologi yg power2 tau. Tk silap diorang pun ada robot besar yg mengawal dlm bangunan tu. Huishhh, bahaya Bear. Klu robot kecil tu pun aku x mampu lawan, apatah lagi robot besar. Saya rasa Abg Bear yg takut bini pun x mampu nk lawan.
A. Bear : Eh2 sdpnya mulut mu mengata aku 😑😑. Mu jgn risau Meng sbb aku ado sorang yg blh bantu kito. Aku dh ikut dio dh lamo dh. Tpi dio ni bkn calang2 org. Dio ni baguih bdknya. Dio seorang shj yg blh tolong kita ( senyum jht )
Komeng : Budak ? Kau biar betul. Siapa dia ?Abg Bear pun mengeluarkan telefonnya lalu menunjukkan gmbr bdk itu kpd komeng. Komeng tersenyum sinis.
Komeng : Hmmm lawa and nmpk mcm pndi bdk ni 😏😏😏
A. Bear : Bkn " nmpk " tpi mmg pandai pun bdk ni.
Komeng : Tpi mcm mana kita nk yakinkan bdk ni ?
A. Bear : X perlu yakinkan dia sebaliknya kita ugut dia.
Komeng : Mcm mana ?Abg Bear pun menerangkan plannya secara terperinci kpd Komeng.
Komeng : Ok jugak idea Bear ni. Jadi bila kita nk mula ?
A. Bear : Lagi 2 bln sbb aku kena tunggu bini aku pergi outstation baru plan ni blh berjln.
Komeng : Ok Bear hehhehe.Mlm ( di rumah Ali )
Ali, Alicia dn Iman sdg membuat kerja sekolah di ruang tamu.
Iman : Alicia, awak tahu x mcm mana nk jwb soalan ni ? Dh byk kali Iman cuba tpi still x dpt jwpn.
Alicia : Ohh. Klu soalan ni Iman kena bla....bla.....bla....Lps tu bla.....bla.....bla....Cuba Iman buat
Iman : Ok Iman cuba ya........Ok dh dpt jwpn. Thanks Alicia 😊😊.
Alicia : Welcome 😊😊Slps beberapa minit....
Ali : Fuhh akhirnya siap jugak homework ni 😫😫.
Iman : Tulahh huahhhh ( menguap ). Akak dh ngantuk. Akak masuk tidur dulu ye.
Ali : Ehh baru pukul 10. Awal lagi.
Iman : Nk ikutkan mmg awal tpi tulah akak pun bangun awal pagi tdi lps tu jln2 kt mall pulak. Tu penat tu. Nasib baiklah esok cuti.
Ali : Ohh kesian akak klu cmtu tkpelah akak tidur lah dulu.
Iman : Ok goodnight Ali ( mengusap rambut Ali )
Ali : Goodnight 😊😊.
Iman : Alicia, Iman nk bagi kiss goodnight kt Alicia blh ? 😊😊
Alicia : Blh 😊😊😊.Iman pun berjln ke arah Alicia lalu mencium kedua2 pipi dan dahi Alicia.
Iman : Muahh Muahh Muahh. Ok Goodnight Alicia 😊😊.
Alicia : Goodnight Iman 😊😊
Ali : Aihh Alicia je. Adik ni akak tk nk kiss ke 😑😑😑.
Iman : Heheh Alicia ni pipi dia tembam lps tu comel pulak tu ( smbil mencuit pipi Alicia ). Jgn jeles ye Ali.
Ali : 😊😊😊
Iman : Dhlah akak masuk tidur dulu ye 😊😊
Ali : OkSlps itu, Iman pun masuk ke biliknya meninggalkan Ali dn Alicia di ruang tamu. Suasana menjadi sunyi sehinggalah Ali membuka bicara......
Ali : Alicia, apa plan kau ? Yelah kau kan bkn lagi ejen MATA.
Alicia : Entahlah Ali, aku klu blh nk bersama MATA lagi tpi tulah nk buat camna 😔😔😔.
Ali : Tapi tk kan lah kau nk tinggalkan dunia ejen. Klu kau tinggalkan, tk ke rugi. Kau dh habiskan seumur hidup kau dlm MATA. Tk kan kau nk berhenti mcm tu shj 😕😕.
Alicia : Mungkin aku akan tinggalkan dunia ejen tpi aku akan berlatih mcm mana aku berlatih di MATA. Lagipun kita kan ade base rahsia ( senyum ). Kita blh berlatih sama2.
Ali : 😊😊😊 Betul jugakAli pun berfikir. Tiba2, Ali dpt satu idea......
Ali : Apa kata kau buat kerja lama kau dulu. Yg masa 1st kau jumpa aku and kau tolong aku lawan komeng dgn gang dia.
Alicia : Maksud kau " pengacau bertopeng ".
Ali : ( angguk + senyum ) Sekurang2nya klu kau x berkhidmat dgn MATA, kau masih blh membantu org dlm kesusahan. Betul tk ? 😊😊
Alicia : ( senyum ) Bagus jugak idea kau ni. Tpi aku x nk pergi berseorangan. Apa kata kau sertai aku jugak 😊😊😊.
Ali : Kau nk suruh aku sertai kau ?
Alicia : Ye lah jom Ali 😊😊😊.
Ali : Tkpelah Alicia. Aku x nk susahkan kau lagi. Kau kan ckp yg aku menyusahkan kau.Alicia terdiam apabila mendgr kata2 Ali. Dia pun mengemas alat2 tulisnya lalu berkata....
Alicia : Tkpelah Ali. Aku fhm 😔😔😔. Aku sedar yg aku ni jahat sgt kat kau.
Ali : Err Alicia, sori aku x bermaksud nk ckp mcm tu
Alicia : ( diam dn terus masuk ke biliknya )
Ali : Alamak, dia merajuk lah pulak.Di bilik Alicia......
Alicia duduk di atas katil smbil menangis.....
Alicia : Hiskkk....hisk.....😢😢😢😢
Ali pun masuk ke dlm biliknya lalu duduk di atas katil Alicia.
Ali : Alicia, aku minta maaf. Aku x bermaksud nk ckp mcm tu.
Alicia : Kau masih x maafkan aku lagi ke Ali 😢😢😢😔😔.
Ali : Aku dh lama maafkan kau Alicia cuma aku betul2 x nk susahkan kau lagi. Percayalah.
Alicia : Ali, aku tahu aku selalu ckp yg kau menyusahkan aku tpi aku dh sedar semua tu Ali. Aku yg selalu susahkan kau sebenarnya 😔😔😔.
Ali : Tkdelah Alicia. Kau x susahkan aku pun. Hmm oklah aku ikut kau.
Alicia : Betul ni 😃😃
Ali : Ye betul 😊😊
Alicia : Yeayyy !!! ( peluk Ali ). Thanks Ali aku tahu kau mesti ikut aku. Aku sayang kau Ali 😍😍😍.
Ali : Hehehheh. Jadi bila kita nk mula berlatihAlicia pun mlpskan pelukkan lalu berkata.....
Alicia : Since mlm masih muda, kita berlatih sekarang nk ? 😊😊😂
Ali : Blh jom !! 😊😊
Alicia : Jom 😊😊😊Bersambung.......
YOU ARE READING
Ejen Ali ( Ali Sister ) - Situation 1
FanfictionFanfiction ini bukan berkisahkan ship antara iman dan ali tapi sebaliknya