PART 33

2.1K 73 6
                                    

2 hari kemudian..... ( Akademi )

G. Rama : Jadi, ada apa2 berita tntg Roza ?
E. Geetha : Blum ada apa2 lgi general. Kami ada ke rumah dia utk bertanya pasal Roza. Mereka kata Roza pergi kem di hutan.
E. Leon : Kem ? Klu dia pergi kem mesti kita semua tahu. Tpi baru2 ni saya tnye E. Fikri yg mengajar di sekolahnya, dia kata xde sebarang kem di sekolah dia.
E. Karya : Saya syak sesuatu perkara buruk sdg berlaku pd Roza. Keluarga dia ada ckp, sblum dia pergi kem, dia seperti tergesa2 dan dlm ketakutan. Bila ditanya dia ckp xde apa2.
E. Geetha : Betul tu. Bkn itu shj. Semasa kami ke sana, saya perasan ada beberapa org mencurigakan lalu di kwsn rumah Roza. Kami x cam wajah mereka sbb mereka pakai topi keledar.
E. Bakar : Topi keledar ? Konco komeng ke ? Spnjg kita jlnkan misi hnya konco komeng shj yg pki topi keledar semasa berlawan.
G. Rama : Saya setuju dgn Bakar. E. Geetha, pergi jejak komeng dn konconya. Klu dpt jejak mereka, mlm ni jugak kita arahkan semua ejen muda selamatkan Roza.
Semua kec. Rama : Baik General !!!

Di rumah Ali.......

Ali, Alicia dn Iman berlatih di base bwh tanah. Slps mereka berlatih, mereka pun berehat smbil makan juadah yg dibawa dri dapur. Mereka makan dgn berselera sekali. Smbil makan, mereka berbual2......

Ali : Akak, MATA sekarang mcm mana ? Ada kes baru tk ? ( smbil mkn sandwich )
Iman : Bkn shj kes baru tpi masalah besar pun ada.
Alicia : Masalah apa Iman ?
Iman : Korang tahu tk yg Roza dh 2 hari x dtg akademi.
A / A : Haa ye ke ( terkejut )
Iman : Ye. Kitorang syak ada sesuatu berlaku pd dia. Sekarang ni mentor tgh siasat kes ni. Dlm grup whatsapp akademi, mentor pesan supaya bersiap sedia. Klu2 kitorang akan jalankan misi mlm ni.
Ali : Berat betul kes ni.
Iman : Betul. Ohh ya, korang pasal pengacau bertopeng ?

Ali dn Alicia hnya berpandangan sesama mereka. Mereka kemudiannya memandang Iman balik

Alicia : Knp Iman ?
Iman : Korang tahu sjk akhir2 ni kes kitorang byk diselesaikan oleh mereka. Semua ejen selalu tertanya2 siapa mereka.
Ali : Akak x pernah jumpa mereka ke ?
Iman : Tk sbb setiap kali akak jlnkan misi, pengacau bertopeng tkde pulak dtg tpi dgn ejen lain diorang dtg tolong. Pelik 🤔🤔🤔
Alicia : Semua mentor x ckp apa2 ke pasal tu ?
Iman : Diorang tertnya jugak siapa mereka tpi mereka x amik port sgt cuma mentor hrp yg diorang dpt join MATA.
A / A : Ooooo

Tit......tit.....tit.....( MATA panggil )

Iman : Oklah MATA dh panggil ni. Akak pergi dulu ye. Bye ( senyum )
A / A : Bye 😊😊😊.

Setelah kelibat Iman tiada, mereka pun smbung berborak....

Ali : Alicia, mcm mana ni 😫😫😫. MATA hmpir dpt tahu.
Alicia : Jgnlah risau. Klu diorang tangkap kita pun, kita xkan masuk penjara lah. Jgn risau ok 😊😊
Ali : Hmmm ok lah klu mcm tu.

Mereka pun sambung makan. Semasa makan, Ali perasan yg Alicia kelihatan sdg memikirkan sesuatu. Ali pun menegurnya.......

Ali : Alicia, kau ok ? Kau x sihat ke ?
Alicia : Aku ok cuma aku teringatkan peristiwa antara aku dn Roza dulu.
Ali : Kau.....masih trauma lagi ke pasal hari tu.
Alicia : Aku.......xdelah trauma cuma aku masih marah dn berdendam dgn dia. Kau tahu kan dsbbkan dialah aku dibuang oleh General. Dn disbbkan dia jugalah aku dh x blh jadi ejen lagi ( nada sedih ) 😔😔😔.

Ali berasa kasihan melihat Alicia. Dia sememangnya fhm perasaan Alicia apabila dia dibuang oleh MATA. Even Ali pun merasai bnda sama semasa dia kluar dri MATA. Alicia pun menyambung.......

Alicia : Kau rasa2 kan Ali, patut ke aku maafkan dia setelah apa yg dia lakukan pada aku ?

Ali tersenyum lalu berkata......

Ali : Pd pendpt aku, kau maafkan lah dia. Aku tahu bkn mudah utk kau maafkan dia. Even aku pun melalui bnde sama masa kita bermusuh dahulu tpi cuba kau fikir apa yg kau dpt klu asyik berdendam and marah pd seseorang. Kau xkan dpt apa2. Kau lagi seksa jiwa dn raga kau lagi adelah. Hati yg x tenang itulah mendorong kau utk lakukan kejahatan. Mungkin bkn sekarang tpi di kemudian hari. Aku x nk kau jadi seorang bdk yg jahat. Kau pun begitu kan Alicia 😊😊 ?
Alicia : ( senyum + angguk )
Ali : Lagi satu kan Alicia kau kena ingat " bila seseorang itu lempar tahi pd kita, jgn sesekali kita lempar tahi pd org tu balik sebaliknya balas lah dgn bunga ".
Alicia : Betul. Thanks Ali sbb nasihatkan aku. Aku hargai sgt2. Aku beruntung dpt boyfriend mcm kau yg selalu amik berat pasal aku ( blush ) 😊
Ali : Welcome ( senyum + blush ) 😊. Apapun Alicia mari kita bantu yg lain ( bangun dn menghalakan neurostyle ).
Alicia : ( smbil bangun ) Mari ( sambut neurostyle ).




Bersambung......

Ejen Ali ( Ali Sister ) - Situation 1Where stories live. Discover now