PART 20

2.8K 82 15
                                    

2 hari kemudian......

Ali dn Iman berehat bersama di kantin. Alicia yg kebetulan mahu berehat dtg ke arah mereka smbil membawa sepinggan yg mempunyai 2 cucuk nugget.

Alicia : Hi Ali, Iman ( senyum ).
A & I : Hi Alicia ( senyum ).
Iman : Alicia duduklah. Kita rehat bersama.

Alicia pun duduk bersama mereka.

Iman : Btw Alicia, hari ni Iman x pergi akademi tau sbb Iman kena gantung.
A & A : Kena gantung !!! ( terkejut )
Ali : Mcm mana blh kena gantung ? Selama ni kan Iman beraksi cemerlang je masa misi.
Iman : Panjang ceritanya tpi malulah nk cerita sbb rasa kelakar pulak bila difikirkan balik 😅😅😅.
Alicia : Apa dh jadi ?
Iman : Sebenarnya........

Flashback on.....

Rudy berjln ke arah Iman smbil membawa kotak.

Rudy : Hi Iman 😊😊😊
Iman : Hi Rudy 😊😊😊. Ehh kotak apa tu ?
Rudy : Yg ni hadiah utk awak. Bukaklah.

Iman pun mengambil kotak itu lalu membukanya. Iman teruja yg itu merupakan tudung yg istimewa.

Iman : Waaa cantiknya tudung ni ( teruja ). Mana awak beli ni ? Cantik sgt. Ada nama Iman pulak tu.
Rudy : Hehehe. Ni bkn saya belilah. Saya buat special utk awak Iman.
Iman : Buat ? Waa pndainya awak buat. Dh lah cantik. Thanks Rudy sbb hadiahkan tudung ni pd saya 😊😊😊
Rudy : Sama2. Jgn lupa pakai ye.
Iman : Sekarang jugak saya pakai. Awak tunggu sini kjp tau.
Rudy : Ok 😊😊.

Slps beberapa minit.....

Iman : Rudy
Rudy : ( toleh ke arah Iman ) Waa cantiknya ( blush ). Awak bagaikan bidadari. X sia2 saya jahit slm sebulan ni 😃😃😃.
Iman : Hehhee ada2 je awak ni.

Semasa menjalankan misi, Iman, Rudy, Khai dan Jet ditugaskan utk menghalang abg bear dn konconya utk mengambil C - Tech. Semasa Iman ingin menyerang konco2 abg bear, dia tersedar yg dia terlupa utk menukar tudung.

Iman : Alamak !!! Iman lupa nk tukar tudung
Jet : Mcm mana blh lupa ni 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️.

Slps misi.....

G. Rama : Dey !!!! Iman mcm mana kamu blh lupa pakai tudung kamu !!! ( nada marah )
Rudy : Sebenarnya..... ( iman potong perckpnnya )
Iman : Saya teruja dgn tudung yg mak saya bagi smpi lupa nk bukak balik. Maaf ye General ( senyum )
G. Rama : Haishh sudah. Sbg denda kamu digantung selama 2 hari.

Flashback off.....

Iman : Begitulah ceritanya. Hihihi 😁😁
Ali : Hahaha. Kelakarlah Iman ni. Ali pun kalah 😂😂😂
Iman : Tahu tkpe. Lps Iman kluar dri briefing room, Iman asyik ketawa je smpi ejen lain pun pelik dgn Iman 😅😅😅.

Alicia hnya mendiamkan diri shj apabila Iman bercerita. Ali yg perasan Alicia diam shj terus menegurnya....

Ali : Alicia. Knp diam ni ?
Alicia : Xde apa2. Cuma aku x suka bila Iman sebut nama Rudy.
Iman : Alicia masih marahkan Rudy lagi ye ?
Alicia : Ye sbb dialah hubungan Alicia dgn general renggang. Sbb dia jugalah Dr. Ghazali lumpuh. Dn sbb dia jugalah Alicia hmpir kehilangan Ali ( menunduk ).
Ali : Tpi aku kan dh maafkan kau ( lembut )
Alicia : Aku tahu cuma aku takut dia akan rosakkan hubungan aku dgn kau.
Iman : Rudy xkan buat cmtu. Alicia jgn risau ye 🙂🙂.
Alicia : Hmm ok.

Slps tamat sesi persekolahan.......

Alicia : Ali, ikut aku kjp boleh.
Ali : Ok. Iman, kau tunggu dkt kantin blh ?
Iman : Blh je. Iman pun nk pergi beli air kjp 😊😊.

Ali pun mengikut Alicia. Dia x tahu mana Alicia mahu bwanya sehinggalah mereka tiba di bilik 52.

Ali : Ehh kita buat apa kt sini ?
Alicia : Masuk kjp. Aku ade sesuatu nk bagitahu kau ( smbil buka pintu )

Mereka pun masuk ke bilik 52.

Ali : Jadi kau nk bincang pasal apa.
Alicia : Ali, klu aku ckp ni, kau janji xkan marah aku ye ( nada lembut ).
Ali : Janji ( senyum ).
Alicia : Se.....sebenarnya, aku nk ajak kau masuk akademi semula. Kau setuju tk ?
Ali : Tpi knp Alicia ? Ejen2 kt akademi kan x suka aku masuk akademi. Lagipun klu aku masuk balik, kau x kan dpt realisasikan impian kau jadi ejen terhebat MATA. Aku x nk kau jadi penjaga Iris lagi. Kan itu yg kau ckp sblum ni.
Alicia : Ali, kau lupakanlah apa yg aku ckp sblum ni. Ye mmg betul aku x nk jadi penjaga iris tpi aku cuma nk kau ade di sisi aku sj hisk.....hisk.... 😢😢😢 ( nangis )
Ali : Ehh Alicia. Jgnlah nangis.
Alicia : Please Ali. Aku janji yg aku akn bimbing kau jadi ejen terhebat. Aku nk kau ada di sisi aku 😭😭😭. Semua pljr kt akademi x nk kwn dgn aku lagi. Hnya kau dgn Iman sja kawan yg aku ada 😔😔😔. Klu kau x nk buat latihan, kau teman aku pun dh ok. Pleaseee Ali 😢😢😢😢.

Ali berasa kasihan mendengar kata2 Alicia. Jauh di sudut hatinya dia mmg rindu dgn MATA tpi dia x nk Alicia terasa beban dgn dia.

Ali : Alicia, mcm nilah. Biar aku fikirkan dulu ya. Klu aku rasa aku nk kembali ke MATA, esok jugak aku pergi ok ( senyum )
Alicia : Janji ?
Ali : Janji.

Alicia pun memeluk Ali. Ali pun membalas pelukkannya.

Alicia : Klu cmtu aku pergi dulu ye.
Ali : Alicia tunggu.
Alicia : Ye knp ?
Ali : Nahh Alicia. Aku buatkan club sandwich utk kau. Sbenarnya aku nk bagi kau masa rehat tdi tpi lupa. Nnti kau makanlah masa otw nk pergi akademi nnti.
Alicia : Thanks Ali. Susah2 je 😊😊.
Ali : Tkdelah x susah pun. Oklah kau pergi duku. Nnti lmbt pulak.
Alicia : Kjp aku pun ada sesuatu nk bagi kau.
Ali : Apa dia ?
Alicia : Tutup mata kau dulu.
Ali : Ok

Ali pun menutup matanya. Tiba2 Alicia mencium pipinya. Ali terkejut Alicia menciumnya.

Alicia : Muahh. Itu hadiah Alicia utk kau Ali. Ok lah aku pergi dulu. I love you Ali 😊😊😊
Ali : I love you too Alicia ( smbil usap pipinya yg dicium ).

Alicia pun bertolak ke akademi.






Bersambung........

Ejen Ali ( Ali Sister ) - Situation 1Where stories live. Discover now