PART 23

2.4K 78 2
                                    

Alicia tersedar drpd pengsan. Dia bangun dn melihat sekeliling. Keadaan di luar gelap dn hnya lampu jln shj menerangi bilik itu. Alicia mengambil dn melihat jam pd telefonnya. Waktu sdh menunjukkan pukul 2 pagi.

Alicia : Ehh dh pukul 2 pagi. Lamanya aku pengsan ( smbil pegang kepalanya ).

Tiba2 perutnya berbunyi...

Alicia : Hmm laparnya. Aku x mkn lagi since ptg tdi. Lps pergi akademi, aku terus kena halau dri rumah, x sempat pun nk mkn 😔😔😔. ( mengalirkan air mata ) Papa, knp papa hisk....hisk.... halau Alicia ? Alicia ada papa sorang je. Klu papa xde, mcm mana Alicia nk hidup 😔😔😔 ( nada sedih ).

Slng beberapa saat, pintu biliknya dibuka. Kelibat Ali dtg smbil membawa troli makanan.

Ali : Alicia, kau dh sedar ( nada lembut ).
Alicia : ( mengelap air mata ) Dh Ali ( senyum ). Aku kt mana ni ?
Ali : Kau kt bilik tetamu. Kau pengsan kt ruang tamu tdi. Aku periksa dahi kau and kau demam panas. Mungkin sbb terkena hujan tdi.
Alicia : Mungkin jugak.
Ali : Alicia, aku bwk makanan utk kau. Kau makan ye. 😊😊😊 ( smbil buka tudung saji.
Alicia : Wahh butter chicken 😃😃😃. Dh lama aku x mkn. Thanks Ali 😊😊😊.
Ali : Welcome 😊. Dh mari aku suapkan kau.
Alicia : Ehh tkpe Ali. Aku blh mkn sendiri ( blush )
Ali : Kau kn x sihat. Lagipun kau masih lemah lagi. Mari aku suapkan ( smbil hulurkan sudu utk menyuapnya )

Alicia x membantah dn membiarkan Ali menyuapnya. Mereka berdua hnya diam kerana malu. Ali pun bersuara....

Ali : Ok tk aku masak butter chicken ni 😊😊 ?
Alicia : Ok, sedap pulak tu. Pndi kau masak. Kau bljr dri siapa ?
Ali : Aku bljr sendiri dri internet. Kdg2 aku tolong Iman so ade lah bljr sikit cara nk masak.
Alicia : Baguslah klu cmtu.

Mereka pun diam seketika. Alicia hnya memandang Ali yg menyuap kan makanan utknya. Ada perasaan kagum terhdp Ali. Wlupun Alicia selalu marahnya tapi Ali ttp layannya baik.

Alicia : Ali, knp kau x tidur lagi ? Esok kan kau sekolah ?
Ali : Aku risau kan kau Alicia. Sbb kau kan kena halau dri rumah lps tu demam pulak. Klu pasal sekolah, kau x payah risaulah sbb minggu ni kan byk cikgu sibuk dgn sukan. Iman pun x pergi sekolah jugak esok.
Alicia : ( mengangguk )
Ali : Esok kita pergi klinik ye. Aku dh ckp dgn uncle utk teman kau pergi sana nnti.
Alicia : Thanks Ali ( senyum ).
Ali : Welcome. Ok lah kau pun dh habis makan. Ade apa2 lagi tk Alicia ?
Alicia : Aku nk ckp sikit blh ?
Ali : Blh nk ckp apa ? ( nada lembut )
Alicia : Ali.....sekarang......a......aku dh rasa apa yg kau rasa sblum ni. Dulu aku hmpir nk serang kau dgn Blastique aku semata2 nk halau kau dri akademi, sekarang aku dh terima padahnya. Aku dpt rasa kesakitan dn kesedihan kau masa Roza dan Mika buat kt aku ptg tdi 😔😔😔. Masa aku kena halau dri rumah, aku dpt juga rasa kesedihan kau masa tinggalkan MATA. Cu....cuma hisk....hisk....bezanya aku kena lebih teruk lagi hisk....hisk....( nangis ). Ini semua balasan sbb aku selalu hina dn marah kau dulu. A....aku minta maaf Ali 😢😢😢😢.
Ali : Alicia, aku dh lama maafkan kau. Aku tahu kau sedih tpi kau x perlu igt balik apa yg kau dh buat pd aku dulu. Aku dh lama lupakan bnde tu. Yg penting sekarang, kau kena tahu yg kau x keseorangan. Kau ada aku, Iman, E. Bakar. Kitorang akan sentiasa bersama dgn kau Alicia ( lembut ).
Alicia : T.....thanks Ali ( nangis ) 😭😭😭.
Ali : Welcome. Dh jgn nangis lagi ye ( lap air mata Alicia ). Aku masuk tidur dulu ye. Nnti klu nk apa2 call aku ye.
Alicia : Ok. Goodnight Ali 😊.
Ali : Goodnight 😊.
Alicia : ( dlm hati ) Baiknya kau Ali. Wlupun aku selalu marah kau, kau ttp baik dgn aku. Cuma aku je yg x pernah hargai segala kebaikkan kau Ali 😔😔😔. Bila difikirkan balik, kau lebih layak jadi ejen dri aku sbb sifat kau yg suka tolong org. Mmg betul ckp Roza yg aku ni sombong dn pentingkan diri je 😔😔😔 sdgkan ada yg lebih layak jadi ejen dri aku.

Slps itu, Alicia pun tidur......


Bersambung......

Ejen Ali ( Ali Sister ) - Situation 1Where stories live. Discover now