Dua hari kemudian, Alicia bangun awal utk ke sekolah. Sdh menjadi rutin hariannya utk bangun pd pukul 5.30 am utk bertugas sbg pengawas. Slps bersiap dan sarapan, dia pun jln kaki ke sekolah. Sesampainya di sekolah, dia menuju ke kelas. Di kelas, dia terlihat Ali yg sdg duduk smbil mengulang kaji pljrn.
Alicia : Ehh Ali lah (dlm hati ). First time nmpk dia dtg awal ke sekolah waktu mcm ni. Sementara waktu masih awal ni blh lah ckp sikit dgn dia.
Alicia pun berjln menuju ke tmpt Ali lalu meletakkan begnya di tempat duduk hdpn meja Ali.
Alicia : Hi Ali. Ka.....kau sihat ( nada lembut )
Ali : ( ........diam......... )
Alicia : A......Ali aku nk ckp terima kasih sbb kau dh tolong aku.......
Ali : KAU DIAM BLH TK !!!! ( tengking ) KAU X NMPK KE AKU TGH ULANG KAJI NI !!!!
Alicia : Sori Ali aku cuma...
Ali : CUMA APA !!!! KLU KAU DTG SINI SEMATA2 NK CKP PASAL MATA BAIK KAU PERGI. SEKARANG CITA2 KAU UTK AKU KLUAR DRI MATA DH TERCAPAI. TK PERLU KAU DTG SINI GANGGU AKU LAGI !!!!
Alicia : Ali, aku tahu kau masih marahkan aku lagi hiskk....hisk.... ( nangis ) tapi sekurang2nya bagilah aku peluang kedua utk aku perbetulkan keadaan.
Ali : Kau nk perbetulkan mcm mana lagi !!! Aku dh tolong kau dripada dipecat dri MATA. Kau nk ape lagi ? Aku klu blh masih mahu jadi ejen sbb aku nk tolong org dlm kesusahan hisk....hisk.... ( nangis ). Walaupun aku lemah, aku suka berkhidmat dgn MATA tapi aku terpaksa korbankan impian aku semata2 nk realisasikan impian kau utk menjadi ejen terhebat MATA. Aku tahu kau x ikhlas nk jadi pelindung iris tapi kau x perlu lpskan geram kau terhadap aku. Kau blh bincang dgn general sbb dia ayah kau !!! Tapi kau tk buat pun. Kau masih dgn niat kau utk jatuhkan aku ( nangis )
Alicia : Ali, mmg betul aku x nk jadi pelindung iris, aku nk jadi ejen terhebat. Tapi percayalah aku bkn nk lpskan geram aku pd kau. Cuma aku cemburu bila tngok kau dn Iman bermesra sementara aku dipinggir begitu shj.
Ali : Kau masih nk heret Iman pasal masalah ni !!!! Selama ni aku ckp baik dgn kau, bermesra dgn kau, apa kau balas kt aku ? Kau marah aku, kau hina aku, kau cedera kan aku hisk....hisk..... Kau layan aku mcm sampah kau tahu tk !!!! Dh lah pergi aku malas nk layan kau ( ingin beredar dri situ )
Alicia : ( pegang tangan Ali ) Ali tolong maafkan aku pleaseee.....
Ali : Maaf ye. Nah amik.....PLAKKK.... ( Ali tampar pipi kiri Alicia dgn kuat )
Alicia : A...Ali ( smbil pegang pipinya yg ditampar )
PLAKK..... ( Ali tampar pipi kanan Alicia )
Alicia : Ali, jgnlah ta....tampar aku lagi hisk.....hisk...... sa.....sakit. Kesiankan lah kt aku ( nangis )
Ali : Kau tampar aku boleh !!!! Sekarang kau rasa betapa sakitnya hati aku sekarang. ( beredar dri kelas )Sebenarnya, perbuatan Ali menampar Alicia tlh diperhatikan oleh Iman yg menyorok di belakang dinding. Iman berasa kasihan melihat Alicia diperlakukan sedemikian rupa.
Iman : ( dlm hati ) Adik, knp adik buat Alicia mcm tu. Akak tahu Alicia buat kesilapan besar tpi adik x patut layan Alicia cmtu. Dia patut terima kemaafan dripd adik.
Petang itu......
Alicia pun berjalan berseorangan ke bilik 52 utk ke akademi. Slps masukkan ID dan masuk ke lif utk ke tingkat bawah, dia pun menuju ke keretapi kapsul. Di sana, Alicia terserempak dgn Iman yg sdg duduk di atas sofa keretapi itu. Dlm perjalanan, mereka hnya mendiamkan diri sehinggalah Alicia memulakan bicara.
Alicia : I......Iman ( pandang Iman )
Iman : Ye ( pndg Alicia )
Alicia : Alicia nk minta maaf dgn apa yg jadi sblum ni. Alicia mengaku yg Alicia cemburu dgn Iman sbb bermesra dgn Ali tapi hisk.....hisk.... Alicia x tahu yg Iman hnya anggap Ali sbg adik ( nangis )Iman pun berjln ke arah Alicia lalu duduk di sebelahnya.
Iman : Alicia, Iman yg sepatutnya yg minta maaf sbb terlalu mesra dgn Ali. Klulah Iman tahu bnde ni akan jadi smpi cmni, Iman xdelah selalu dekat dgn Ali. ( serba salah )
Alicia : Tk. Iman x salah. Alicia yg salah. Alicia hisk.....hisk.... suka kan Ali tpi sekarang ni Ali dh mula benci dgn Alicia. Alicia x tahu mcm mana nk baik dgn Ali. Dia lah satu2nya kawan Alicia ( nangis ).Iman memandang Alicia dgn sedih. Dia sendiri berasa serba salah sbb merosakkan hubungan Ali dan Alicia. Dia pun x sanggup lihat Alicia asyik kena tampar dgn Ali. Sehinggakan sekarang Iman perasan yg pipi Alicia masih kemerah2an akibat ditampar. Dia pun cuba mengubati pipi Alicia itu.
Iman : Alicia, tdi Iman nmpk Alicia kena tampar dgn Ali.
Alicia : ( mengangguk perlahan )
Iman : Nk Iman tolong Alicia ubatkan pipi yg merah tu tk ?
Alicia : Blh jugak. Pipi Alicia pun tgh sakit lagi sekarang ni.
Iman : Klu cmtu Alicia pandang Iman lps tu tutup mata .Alicia pun pandang Iman dan menutup matanya. Iman membasahkan tangannya dgn air sejuk, memegang pipi Alicia dan mengurutnya perlahan2. Semasa Iman mengurut pipinya, Alicia mengerang dan menangis kesakitan. Iman berasa sedih melihatnya. Manakan tidak dlm beberapa hari ni, sdh berkali2 dia ditmpr dan ditumbuk di pipinya. Mula2 dgn general, sekarang Ali pulak. Merah habis pipinya yg tembam itu. Slps selesai mengurut pipi Alicia, Iman mendekatkan bibirnya dan mencium kedua2 pipi Alicia. Semasa Iman menciumnya, dia sedar air mata Alicia turun ke mukanya akibat terlalu sakit tpi dia tidak ambil peduli kerana dia ingin mengubati Alicia. Slps selesai mengucup pipinya, Iman pun menyuruh Alicia membuka mata.
Iman : Alicia, mcm mana ? Sakit lagi tk ? ( senyum )
Alicia : Tadi masa Iman urut mmg lah sakit, sekarang ni dh ok sikit ( mengelap air matanya ).
Iman : Masa Iman kecil dulu, Iman pun pernah kena tampar jugak sbb Iman nakal waktu kecil. Mama Iman rawat Iman dgn cara inilah. Lama2 sakit tu akan kurang.
Alicia : Oooo cmtu.
Iman : Alicia, jgn risau. Iman akan sentiasa dgn Alicia. Klu Alicia sedih, Iman ada utk Alicia ok ?
Alicia : Terima kasih Iman ( senyum )
Iman : Sama2. Comel lah Alicia ni bila senyum. Pipi tembam pulak tu. Iman suka bdk pipi tembam mcm Alicia ni ( mengurut pipi Alicia perlahan2 )
Alicia : Hihihi ada2 je Iman ni ( senyum ).Bersambung.......
YOU ARE READING
Ejen Ali ( Ali Sister ) - Situation 1
FanficFanfiction ini bukan berkisahkan ship antara iman dan ali tapi sebaliknya