PART 18

2.5K 84 12
                                    

Alicia baru shj selesai mandi. Slps mandi dn memakai baju, dia pun duduk sblh Iman yg sdg bermain handphonenya. Iman pun menegurnya.......

Iman : Alicia, Iman tngok Alicia dgn Ali mcm dh berbaik je. Iman gembira sgt tngok korang berdua tadi ( senyum ).
Alicia : Ye Iman. Syukur sgt Ali dh maafkan Alicia. Sekurang2nya lps beban Alicia pd Ali. Sekarang ni Alicia nk tolong jaga ayah dia sbg tnda terima kasih. Dr. Ghazali mcm mana sekarang ?
Iman : Syukurlah, uncle sihat je. Dia pun dh blh berjalan sebenarnya cuma kena pakai tongkat sbb kaki dia blum benar2 baik lagi. Smlm baru je buat medical check up kt hospital. Doktor ckp klu uncle rajin makan ubat dn buat senaman pd kaki, uncle blh sembuh sepenuhnya.
Alicia : Alicia hrp Dr. Ghazali dpt sembuh sepenuhnya ( menunduk )
Iman : Alicia knp ni ? Sedih je Iman tngok.
Alicia : Tkde apa. Cuma bila tngok Dr. Ghazali terlantar kt atas katil, peristiwa tu bermain di fikiran Alicia. Alicia kesal sgt dgn diri Alicia sendiri ( nada sedih ).
Iman : Tkpelah. Sekurang2nya Alicia dh sedar kesilapan Alicia sendiri. Yg lps tu biarlah berlalu. Iman dan Ali pun dh maafkan Alicia. ( senyum )
Alicia : ( senyum ) Terima kasih Iman sbb byk nasihatkan Alicia and temankan Alicia semasa Alicia down sgt.
Iman : Sama2. Iman dh anggap Alicia mcm adik akak sendiri ( peluk Alicia ). Selagi Iman ada selagi tulah Iman akan sentiasa dgn Alicia. Dh jgn sedih2 lagi. Senyum sikit
Alicia : ( senyum manis )
Iman : Haa cmtu lah. Suka je Iman tngok. Comel and tembam pulak tu. Geram Iman tngok pipi Alicia ni ( smbil cubit pipi Alicia ).
Alicia : Hihihi. Dh lah Iman. Jom tidur.
Iman : Jom.

Mereka pun tidur bersama.

Keesokkan harinya...

Iman dan Alicia bangun seawal jam 5.30 pagi utk menyediakan sarapan dan solat subuh. Slps Iman solat subuh, dia turun ke dapur dn ternampak Alicia sdg membuat sarapan.

Iman : Hi Alicia. Awalnya Alicia bangun ( senyum ).
Alicia : Hi Iman. Selalunya mmg Alicia bangun waktu mcm ni. Ali dgn E. Bakar x bangun lagi ke ?
Iman : Selalunya diorang dh bangun dh masa ni. Mungkin diorang tgh bersiap kot.
Ali : Selamat pagi Iman, Alicia ( senyum )
I, A : Selamat pagi.
Iman : Mana E. Bakar ?

E. Bakar pun dtg dgn muka x mandi.

E. Bakar : Slmt pagi huahhh ( menguap )
Ali : Ewww uncle. Knp x mandi lagi ?
E. Bakar : Alaa. Tk nk lah. Sejuk nk mandi waktu ni.
Iman : Kan ada water heater.
E. Bakar : Ishhh x cukup panas. Org kuat mcm uncle kena panas mcm larva gunung berapi tu. Baru extreme.
Ali : Cehh mcm2 lah uncle ni ( jeling ).
E. Bakar : Hehehhe.
Iman : Dh lah jom sarapan.

Mereka pun bersarapan bersama2.

Alicia : Ali, ayah kau x turun makan sekali.
Ali : Ohh ayah selalu turun makan masa tgh hari dn mlm je. Pagi dia makan kt bilik.
Alicia : Ohh ok.

Slps sarapan, Ali dn Alicia pun naik ke bilik Dr. Ghazali. E. Bakar dan Iman kluar utk belu brg dapur. Di bilik, Ali menyuapkan ayahnya makanan manakala Alicia mengurut tangan Dr. Ghazali.

Dr. G : Ali, siapa bdk perempuan ni. Gf kamu ke ?
Ali : Ehhh mana ada. Pandai2 je ayah ni ( blush ).
Dr. G : Hihihi manalah tahu. Apapun nama adik apa ?
Alicia : Saya Alicia. Saya kwn sekelas Ali. ( senyum )
Dr. G : Ohh sedap nama tu. Sepadanlah dgn orgnya. Comel, cantik pulak tu. Sesuailah dgn kamu Ali. Nama pun hmpir sama. Cuma tmbh " cia " je.

Ali dan Alicia pun blushing bila Dr. Ghazali berkata begitu.

Ali : Ishh ayah ni. Suka sgt usik Ali.
Dr. G : Hehe alaa ayah gurau je.

Slps Dr. Ghazali sarapan, Ali mandikan Dr. Ghazali. Alicia pula mengemas katil Dr. Ghazali. Slps itu, mereka pun mengemas rumah, membersihkan halaman rumah dan siram pokok bunga. 1 jam kemudian, mereka pun berehat di ruang tamu.

Ali : Fuhh penatnya.
Alicia : Selalu ke kau buat kerja cmni ?
Ali : Selalu jugak. Tapi bkn aku sorang je yg buat. Iman dan uncle pun tolong aku sekali.

Tiba2 Iman dan E. Bakar pun masuk.

Ali : Lamanya akak dgn uncle kluar beli brg.
Iman : Hmmm sebenarnya blh je balik awal tapi uncle ni sibuk megorat gadis cashier kt supermarket tu.
Ali : Huishh beraninya uncle. Dh berjaya ke pikat gadis cashier tu.
E. Bakar : Mestilah dpt tapi dpt penampar maut je ( smbil menunjukkan kesan tampar pd mukanya )
Semua : Hahahahha
Iman : Hari ni akak x masak tapi uncle ada belikan nasi ayam utk kita semua. Jom kita makan.
Semua : Jom

Slps makan tgh hari.....

Alicia : Ali, Iman, uncle. Alicia nk balik dh ( smbil memegang beg )
Iman : Ohh ok. Jln elok2 ye Alicia. Klu senang dtglah lagi.
Alicia : Ok Iman ( senyum )
E. Bakar : Haa Ali, temanlah Alicia balik.
Ali : Mmg Ali nk teman pun. Jom Alicia.
Alicia : Jom.

Ali pun hntr ke rumah Alicia dgn skuternya. Sesampainya di sana, Alicia pun turun dri skuter

Alicia : Thanks Ali sbb hntr Alicia balik ( senyum ).
Ali : Sama2. Alicia jaga diri tau. Klu ada apa2 call ye ( senyum ).
Alicia : Ok ( senyum )
Ali : Aku pergi dulu ye.

Tiba2 Alicia memegang tangannya.

Alicia : Ali. Aku ada bnde nk ckp ?
Ali : Ckp apa ?

Bersambung........


Korang rasa apa yg Alicia nk ckp pada Ali. Nntikan episod seterusnya.....

Ejen Ali ( Ali Sister ) - Situation 1Where stories live. Discover now