PART 38

3.7K 82 7
                                    

2 hari kemudian.....

Semua ejen muda dn mentor berkumpul di briefing room bagi mendgr taklimat dripada general. Kelihatan E. Dayang dn E. Ganz juga berada di situ utk sertai mereka.

E. Dayang : Ali, Alicia, saya mahu mengucapkan syabas dn terima kasih kpd kamu kerana membantu kami semua memberkas Abg Bear dn konconya. Tnpa kamu berdua saya rasa mungkin nyawa penduduk Cyberaya akan terancam.
E. Ganz : Kami pun ucapkan selamat kembali ke MATA. Saya hrp kamu dpt memberikan kerjasama yg penuh kali ini. Anggaplah peristiwa yg dahulu memberikan pengajaran kpd kita semua. Kena igt MATA berpaksikan kerjasama sesama ahli pasukan. Sesusah mana sekalipun, selemah mana seseorang pun kita kena bekerjasama dlm melakukan sesuatu. Fhm semua !!
Semua : Fhm ketua teras !!!!
E. Dayang : Klu mcm tu baiklah. Ali dn Alicia, mari maju ke hdpn. Saya nk bagi pingat utk kamu berdua.

Ali pun maju ke hdpn E. Dayang utk menerima pingat tersebut diikuti dgn Alicia. Slps Alicia mndpt pingat tersebut, dia berjln ke arah Ali lalu memeluknya dgn erat. Semua ejen terkejut dgn perbuatan mereka lebih2 lagi Ali.

Ali : Err Alicia. Knp dgn kau ni ? Semua ejen pandang kita lah ( blush )
Alicia : ( Lpskan pelukan ) Alaa biarlah diorang pandang. Awak kan boyfriend saya.

Tiba2 Jet menjerit....

Jet : APA !!!!!! ( terkejut )
Chris : Mu apa hal Jet ?
Jet : Tidakkk. Alicia aku suka pada mu.
Alicia : Tpi aku x minat dgn kau 🙄🙄. Aku cuma minat dgn Ali je ( smbil memeluk lengan Ali ) 😍😍😍.
Jet : Ye ke. Apa bukti yg kau suka kan Ali.
Alicia : Bukti. Nh ni buktinya.....

Alicia pun menyilangkan tangannya ke leher Ali lalu mencium pipi Ali dgn lama. Semua org di situ blush melihat perbuatan Alicia. Ali pula menunduk malu apabila Alicia menciumnya.

Ali : Alicia knp awak cium saya. Malulah 😳😳😳
Alicia : Alaa biarlah semua tahu yg saya sayang awak 😊😊😊

Tiba2.....

E. Ganz : Deyyy !!!!! Ayoyo. Kita sekarang ni nk buat taklimat bkn nk tngok sinetron 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
Alicia : Hihihi sori E. Ganz.
E. Dayang : Sudah. Rama. Sila mulakan
G. Rama : Baiklah

Slps itu, G. Rama pun memulakan taklimat kpd ejen muda dn mentor. Taklimat ini merupakan antara yg terpenting kerana ia merupakan sebhgn drpd latihan yg bakal dilalui mereka nnti. Slps drpd taklimat itu, mereka pun disajikan dgn sedikit jamuan di kafe akademi. Ali dn Alicia duduk bersama di kafe itu. Mereka saling suap menyuap makanan antara satu sama lain. Ada kalanya gelagat mereka diperhatikan oleh semua ejen dn mentor.

Chris : Waahhh mu tngok tu. Mereka suap menyuaplah.
Bulat : Untunglah Ali dh ada girlfriend. Alicia pulak tu. Dh lah lawa, comel pulak tu. Aku ni bila lah nk ada huhu 😭😭.
Roza : Alaa, nnti2 adalah cuma kau kena kuruskan badan kau tu dulu.
Bulat : Hmphhh 😑😑
Roza : Hahaha gurau je lah.

Di tmpt mentor dn K. Teras......

G. Rama : Dey Bakar. Masa Alicia duduk rumah Ali, diorang mmg mcm tu ke selalu. Saya terkejut bila Alicia ckp yg Ali tu bf dia.
E. Bakar : Blh dikatakan selalu jugak lah general. Spnjg Alicia demam hari tu mmg Ali yg jaga dia smpi dia sihat. Bkn tu je Ali pun pernah dukung Alicia masa dia pening kepala hari tu.
E. Karya : Huishhh sweet sungguh. Mcm saya jugak.
E. Leon : Eee perasannya.
E. Dayang : Tpi saya gembira sgt tngok mereka berdua dh berbaik. Klu x asyik gaduh je mereka berdua tu.
E. Ganz : Mcm org dulu2 selalu ckp masa kecil gaduh bila dh besar kahwin. Mcm tu.
E. Geetha : Ehh tpi diorang kecil lagi.
E. Ganza : Saya ckp je.

Di atas bumbung akademi.....

Ali dn Alicia lepak dia atas bumbung akademi slps jamuan. Semua ejen dh balik ke rumah. Hnya tinggal mereka berdua shj sbb nk tunggu Iman dn E. Bakar selesaikan tugas mereka. Mereka pun menikmati permandangan pantai yg indah.

Ali : Cantiknya permandangan di sini. Pndi kau pilih 😊😊😊
Alicia : Sebenarnya, tmpt ni merupakan kwsn aku mlpskan kesedihan aku.
Ali : ( pndg Alicia ) Kesedihan ?
Alicia : Ye. Masa aku dgn kau gaduh, aku selalu menangis kt sini. Iman yg kenalkan aku dgn tmpt ni. Dia kata tmpt ni tenang dn indah.
Ali : Aku x sangka yg kau sedih sgt aku tinggalkan kau dulu. Aku minta maaf ye 😔😔
Alicia : Tkpelah dh lps dh pun. Yg penting sekarang kau ada dgn aku 😊😊😊
Ali : 😊😊
Alicia : Ali, thanks for everything. Thanks sbb kau sabar dgn perangai aku dn thanks jugak sbb kau dh satukan aku dgn ayah aku.
Ali : Everything for you, Alicia. Aku janji yg aku x sia2kan kau lagi.
Alicia : Promise ?
Ali : Promise.

Mereka pun menikmati permandangan indah tu bersama2

Tamat.....

Ejen Ali ( Ali Sister ) - Situation 1Where stories live. Discover now