Ali dn Alicia mula berlatih berlawan, menembak dn mengatur strategi di base bwh tanah di rumah Ali. Mereka berlatih siang dn malam kecuali waktu sekolah yg di mana mereka hnya berlatih waktu ptg slps pulang dri sekolah. Ada kalanya mereka mengulang kaji pelajaran di base tersebut bersama Iman memandangkan situ mempunyai perpustakaan yg besar. Mereka juga menggunakan senjata yg lain dri apa yg mereka gunakan semasa dlm MATA. Mereka menggunakan pistol sperti E. Leon cuma kuasa tembakannya lbh kuat. Pd waktu mlm , mereka memulakan tugas sbg pengacau bertopeng. Sjk mereka menjadi pengacau bertopeng, byk kes jenayah dpt diselesaikan olh mereka. Kadang kala, mereka membantu ejen muda MATA menjalankan misi secara senyap tnpa disedari olh mereka. E. Bakar dn Iman tdk mengetahui kegiatan mereka kerana Ali dn Alicia tdk menjalankan misi mereka jika E. Bakar dn Iman ada.
Di Akademi MATA......
Semua ejen muda akademi duduk smbil berborak tntg misi mereka.
Chris : Mu tahu ke dok pasal pengacau bertopeng ?
Moon : Mestilah tahu. Diorangkan bantu kita selesaikan kes di Cyberaya.
Jet : Tulah sjk diorang ada ni, misi kita makin berkurang. Klu ada pun skjp sgt misi kita.
Mika : Yup. Hari tu aku baru shj dpt misi. Smpi kt sana, tahu2 semua penjahat dh dikalahkan. Bila tngok rakaman CCTV, pengacau bertopeng tu yg kalahkan diorang.
Chris : Tpi bagus jugak. Mudah kerja kita.
Rudy : Bagus apanya. Klu misi asyik org luar selesaikan baik MATA x pyh ada.Semua ejen muda memandang ke arahnya dgn muka x puas hati.
Roza : Apa masalah kau nk ckp mcm tu ?!!! ( marah ) 😡😡😡
Rudy : Knp salah ke aku ckp ?
Jet : Mmglah salah !!! Kau ckp lebih baik MATA tk pyh ada. Sepatutnya kau yg x payah ada sbb kau tu penjenayah !!!! 😡😡😡
Moon : Entah kau ni. X hargai jasa langsung pada agensi. Sedarlah diri tu sikit klu x sbb MATA, kau x kan sehebat ni !!!! 😡😡😡
Mika : Hmmphhh bkn tu je. Klu bkn sbb MATA, kau xkan jadi penjenayah sehebat ni. Betul tk Rudy ? 😏😏😏 ( sinis )
Rudy : Korang masih marahkan aku ke pasal Ali ?
Khai : MESTILAH MARAH LAGI2 AKU !!! KLU X SBB KAU DGN ALICIA , ALI MASIH ADA LAGI KAU TAHU TK !!! 😡😡😡
Moon : Kau igt senang2 kitorang nk maafkan korang berdua atas apa yg kau buat pd Ali !!!
Rudy : Aku tahu Moon. Tpi korang tahu kan yg aku salah fhm. Aku mngaku dulu aku mmg x suka Ali sbb dia kalahkan mentor aku dulu dn rapat dgn Iman tpi..... ( Khai potong perckpn )
Khai : Tapi apa !!!! HEY RUDY, KAU CKP KAU BENCI ALI SBB DIA KALAHKAN MENTOR KAU. SO DGN CARA KAU BULI ALIDAN CEDERAKAN AYAH DIA BLH PUASKAN HATI KAU KE ?!!! HAH !!! ( tengking ) ORG LAIN PUN ADA MENTOR JUGAK. AKU PUN ADA MENTOR AKU SENDIRI, TPI BILA MENTOR AKU KALAH DGN ORG LAIN, AKU XDE NK BERDENDAM DGN PELAJAR LAIN. AKU BLH JE KWN DGN MEREKA TPI KAU TTP DGN PERANGAI EGO KAU TU. KAU KENA SEDAR BKN SELAMA2NYA MENTOR KAU TU AKAN BERADA DI ATAS. KADANG KALA MEREKA JUGA PERLU BERADA DI BWH. FHM !!! 😡😡😡Semua ejen muda terdiam dgn kata2 Khai itu. Tiba2 Iman bersuara.......
Iman : Khai sudahlah tu. Iman tahu awk x blh terima semua ni tpi....... ( Moon potong perckpn )
Moon : Tapi apa Iman ? Kau masih nk backup bdk penjenayah ni. Kau x ingat ke apa yg dia buat dkt kau ?
Iman : Mestilah ingat tpi saya x nk lah disbbkan perkara ini kita semua berpecah dlm pasukan sendiri. Kita kena ingat tugas kita utk melindungi Cyberaya. Klu kita teruskan bermusuh dlm pasukan, saya risau nnti bkn shj Cyberaya musnah tpi dgn MATA sekali hncur.
Roza : Jadi kau nk penjenayah ni dlm pasukan kita ? Mcm tu ? Dhlah kau jgn nk tunjuk yg diri kau tu baik sgt Iman. Meluat aku.
Mika : Entah. Jom lah blah. Tinggalkan diorang berdua ni.Semua ejen muda berjln meninggalkan Rudy dn Iman. Iman pun berjln ke arah Rudy....
Iman : Awk ok Rudy ? 😊😊😊
Rudy : Saya ok cuma saya x nk awak asyik backup saya.
Iman : Knp ? Saya buat cmtu sbb saya sayangkan awak. Saya x nk awak dipandang serong dn dihina lagi.
Rudy : Saya tahu Iman tpi saya x nk awak pun dipandang serong sekali. Biarlah saya hdp semua ini sorang.
Iman ; Tkpe Rudy. Susah senang kita akan harungi bersama. Ok ?😊😊😊
Rudy : Ok 😊😊😊Bersambung........
Sori lama x update sbb author byk habiskan masa dgn kelas online and assignment. Btw cerita ni aku dh habis tulis kt kertas so lps ni klu ade masa hari ni, aku akan mula start tulis utk situation 2 pulak. Thanks for your support 😃😃😃😃
YOU ARE READING
Ejen Ali ( Ali Sister ) - Situation 1
FanfictionFanfiction ini bukan berkisahkan ship antara iman dan ali tapi sebaliknya