Ali, Iman dn E. Bakar duduk di tangga akademi smbil menunggu Alicia.
E. Bakar : Ali, lps apa yg kau dh buat ni, kau x nk kembali ke MATA ke ?
Iman : Betul ckp uncle. Jomlah adik kembali ke MATA.
Ali : Err Ali.....Tiba2 Rudy dtg ke arah mereka.....
Rudy : Ali.
Ali : Ehh Rudy.
Rudy : Ali, aku dtg nk minta maaf kt kau sbb aku selalu buli kau. Dn aku nk minta maaf juga sbb aku dh buatkan hidup kau dn keluarga kau susah.
Ali : Rudy, tkpelah aku dh lama maafkan kau. Yg lps tu biarlah lps. Aku pun dh move on dri peristiwa hari tu. Lgipun ayah aku dh sembuh.
Rudy : Terima kasih Ali sbb maafkan aku. Kau mmg seorang bdk yg baik cuma aku je yg jahat sgt dgn kau selama ni ( menunduk ).
Ali : Tkpe Rudy. Kita mula balik ye. Kita kawan ok ? ( smbil hulur tangan )
Rudy : Kawan 😊😊😊 ( brjabat tngan dgn Ali ).Sementara itu, Alicia berjalan bersama general kluar dri briefing room. Tiba2 Alicia terserempak dgn Roza dn Mika. Mereka berdua terus menghampiri Alicia. Roza memandang Alicia dgn air matanya bertakung pd matanya.
Roza : Alicia hisk......hisk.... aku nk minta maaf kt kau sbb serang kau dn buat hubungan kau dgn ayah kau renggang hisk.....hisk.....
Mika : Aku pun Alicia. Aku pun nk minta maaf. Kitorang x sepatutnya hina kau smpi cmtu sekali. Kitorang buat mcm tu sbb.....
Alicia : Sbb aku sombong. Aku tahu Roza, Mika. Aku pun nk minta maaf klu2 sikap aku dulu buatkan korang sakit hati dgn aku. Tpi sekarang aku dh sedar yg aku x blh menunjuk2 dgn org hnya disbbkan ayah aku general.
Roza : Tk Alicia. Kitorang x kisah pun. Kitorang yg sepatutnya minta maaf sbb dh buat kau dihalau dri MATA. Tpi last2 kau selamatkan aku. Aku malu sgt dgn kau Alicia. Thanks Alicia sbb selamatkan aku. Klu kau x slmtkan aku, tk tahulah apa jadi dgn aku.
Alicia : Itu dh mmg tugas aku dn Ali utk slmtkan org x kisah lah dia musuh aku atau tidak. Semua yg jadi ni ada hikmah Roza, Mika. Aku rasa klu x disbbkan korang, aku mungkin masih dlm dunia ego aku.
Roza : Jdi kau maafkan kitorang ? 😢😢
Alicia : ( menggangguk ) 😊😊Roza dn Mika pun memeluk Alicia
Roza / Mika : Thanks Alicia.
Alicia : Welcome.G. Rama hnya melihat gelagat mereka smbil tersenyum.
Bersambung.......
YOU ARE READING
Ejen Ali ( Ali Sister ) - Situation 1
FanfictionFanfiction ini bukan berkisahkan ship antara iman dan ali tapi sebaliknya