Na een lange schooldag lig ik eindelijk in me bed, me ogen worden zwaar waardoor ik bijna in slaap val maar ik word wakker gebeld door mijn vader. "hey maak je je klaar voor vanavond, ik haal je zo op" . Ineens herinner ik het me weer, vanavond Ajax tegen feyenoord, DE klassieker. Snel maak ik me klaar en ik zie me vader al vanuit mijn kamerraam wachten. Snel pak ik mijn telefoon en mijn tas en doe de deur achter me dicht.
"waarom duurt het nou altijd zo lang met jou" mompeld mijn vader, ik hou me verstandig stil. Als we bij de ArenA aankomen is het super druk. Mijn vader heeft via collega's vip lounge kaarten geregeld. Gratis eten is toch echt waar ik stiekem voor ga en met dat in mijn gedachte loop ik de trappen op naar boven. "hierin Lisa" hoor ik mijn vader zeggen, die meters voor me loopt.
Zodra de wedstrijd begint is de ArenA in volle concentratie, omdat ik graag wat drinken wil halen als het rustig is sta ik op en loop richting de catering. Ik bestel een cola en een fanta, ik zie in mijn ooghoek een blonde jongen aan komen lopen. Ik let er zelf niet te veel op want ik wil graag afrekenen. Ik wil contant betalen als de vrouw bij de kassa verteld dat er alleen pin betaald kan worden. Lekker dan, nu moet ik dus ook nog helemaal terug. Ik ben van plan om terug te lopen als de jongen die ik hiervoor zag me tegenhoudt, "wacht maar ik betaal wel voor je". " Nee hoeft niet hoor ik loop zelf wel even terug geen probleem!" zeg ik meteen. Ik zou oh zo graag deze ongemakkelijke situatie willen vermijden maar daar ben ik te laat voor.
"Nee joh te laat" zegt de jongen terwijl hij zijn pinpas tegen het pin apparaat zet, ik wil me nog verzetten maar ik realiseer me dat dat te laat is. "Bedankt dit had je echt niet hoeven doen, als je je bankrekeningnummer geef dan kan ik het naar je overmaken" zeg ik terwijl ik langzaam wegloop. Hij volgt me en wil me bij mijn arm pakken. Hij trekt hard waardoor het drinken wat hij zojuist voor me gekocht heeft op me valt. Ijskoud en echt weer typisch iets wat mij kan overkomen. "Sorry sorry sorry" zegt de jongen die erg geschroken lijkt. "Nee maakt niet uit nu staan we quitte" probeer ik het weg te lachen. "Nee laat me je een nieuw shirt geven" zegt de blonde jongen.
JE LEEST
"Mijn naam is Frenkie, maar ik dacht dat je dat al wist" COMPLEET
FanficIk wil je voorstellen aan een meisje genaamd lisa, ze is 19 jaar oud en woont iets boven Amsterdam en is sinds een jaar fan van Ajax. Samen met haar vader gaat ze naar de klassieker Feyenoord tegen Ajax, daar ontmoet ze een jongen. Langzamerhand gro...