.+*~9~*+.

68 1 0
                                    

Ik word wakker en stap uit bed. Vandaag kijken op school! Ik trek een jurkje aan en loop naar beneden. Ik hoor Don en Harm een video opnemen. Beneden eet ik samen met Pascal, Jeremy en Joost te ontbijten. Milan komt beneden. 'Goedemorgen.' zegt hij chagerijnig. 'Morning.' zeg ik.
'Hoe gaat het met de video's?' vraagt Jeremy. 'Hm.' antwoordt Milan.
Jeremy knikt. 'Veel haat of?' gaat Jeremy verder. Er komt een hele preek van Milan over de slechte video die hij net heeft opgenomen. Het kan me niet heel veel schelen.

'Wie gaat er met Lalima naar de school?' vraagt Pascal. 'Ik wil wel mee.' roept Ronald vanuit de woonkamer. 'Ik ga ook mee!' roept Joost. Ik glimlach en neem een hap van mijn brood. Na het ontbijt gaan ik, Ronald en Joost de auto in en rijden we naar de school. Het is maar een kleine 10 minuten rijden. 'Joost, besef wel, alle jochen daar gaan zoiezo jochen gillen, rennen.' zegt Ronald. Joost knikt. 'Gewoon negeren.' zegt Joost. Ronald en Joost babbelen wat verder en bij de school aangekomen, parkeert Joost de auto op de parkeerplaats.

We lopen de school binnen. Blijkbaar is het pauze en een vrouw loopt op ons af. 'Naomi!' zeg ik verbaasd, 'Je werkt hier?!' Ze knikt glimlachend en schud de hand van Joost en Ronald. 'Ik geef even de rondleiding vandaag.' zegt Naomi. We lopen langs de aula. 'OMG DAT ZIJN JOOST EN RONALD!' roept iemand. De hele aula gaat wild. 'Mag ik een foto?' vraagt een klein meisje. 'Ja hoor.' zegt Ronald en Joost en Ronald gaan samen met het meisje op de foto. We krijgen een hele rondleiding.

'Iedereen heeft nu pauze, dat is na 5 minuten klaar.' zegt Naomi. We lopen achter haar de bovenverdieping op. 'Hier hebben we de 100-lokalen. Hier heb je de meeste talen, zoals Engels en Frans.' zegt Naomi. De rondleiding gaat verder. 'Lalima, heb je al een advies?' vraagt Naomi opeens. Ik schud van nee. 'Dan overleg ik dat met de directeur, komt goed.' zegt Naomi. Ik knik. Na de rondleiding praten Joost en Ronald met Naomi en ik zie een jongen naar me kijken. Hij kijkt me verbaasd aan. Ik glimlach. 'Lalima, we gaan er vandoor!' zegt Joost. Ik knik en loop achter ze aan.

In de auto praten we over de school. 'Vind je het een mooie school?' vraagt Ronald.
'Ja. Ik zie mezelf daar wel lopen.' zeg ik.
'Mooi. Dan neem ik aan dat we je voor die school aanmelden en van alles regelen in de hoop dat je dan over 2 weken daar kan rondlopen.' zegt Ronald.
We komen thuis aan. 'We zijn er weer!' roept Joost.
'En? Mooie school?' vraagt Pascal uit de kamer.
'Ja.' roep ik.

'Harm, Don, Link en Jeremy zijn een video aan het opnemen enzo.' zegt Pascal. 'Dan sluit ik me bij het rijtje aan.' zegt Ronald en hij loopt naar zijn kamer. Ik praat met Pascal over de school. 'Jongens, ik ga boodschappen doen. Wilt er iemand mee?' vraagt Milan. 'Ja hoor.' zegt Pascal en ik stem ook in. We lopen naar de auto en we rijden naar de supermarkt. 'Wat eten we vanavond?' vraagt Pascal. 'Ik zat aan pizza te denken.' zegt Milan.

'Top.' zegt Pascal. Ze praten wat over hun kanaal en ik kijk een beetje voor me uit. Zal ik ook een kanaal beginnen? Dan kan ik meer meepraten. Ik verzink in mijn gedachten. Milan zet de auto stil op de parkeerplaats en we lopen de supermarkt in. Milan pakt zijn lijstje, Pascal pakt een karretje en ik pak een scanner. We lopen de winkel door en het is hilarisch. Pascal botst het karretje overal tegenaan en Milan raakt zijn briefje kwijt.

Na iets van een halfuur door de winkel te hebben gelopen, lopen we terug naar de auto. Milan, ik en Pascal lachen ons kapot. We zetten alles in de auto en we rijden richting huis.

Adopted?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu