.+*~16~*+.

54 1 0
                                    

Ik zit op mijn bed. Ronald zou even naar de jongens gaan voor overleg. Ik weet wel waarom. Ik voel me niet op mijn gemak. Ronald merkt dat natuurlijk en dus heeft hij mij even alleen gelaten. Dat vind ik wel fijn. Alleen zijn en kunnen denken. Niemand die begint te oordelen over dingen...Heerlijk. Ik ga liggen en maak het me gemakkelijk. Ik sluit mijn ogen. Ik ben moe. Niet slaap moe, maar moe van alles. Ik slaak een diepe zucht en ik val in slaap.

~droom~
Ik loop vrolijk met de jongens door Disneyland. Opgegeven moment zijn steeds meer mensen ons aan het volgen. Ik word bang, maar negeer het. Opgegeven moment keren de jongens zich ook tegen mij. Ik ben bang en begin te rennen. Ik ren opeens door een bos. Ik ren zo hard als ik kan. Opeens val ik van een klif en ik zie Hiccup en Toothless me aankijken, maar ze doen niks.
~Einde droom~

Ik schrik wakker. Ik kijk om me heen. Gewoon in de hotelkamer. Alleen. Ik tril. Ik voel me onveilig. Ik wil hier weg. Ronald is er nog steeds niet. Wat als er iets is gebeurd?! Wat als er een seriemoordenaar rondloopt en het op Ronald had gemunt? Misschien ben ik wel de volgende?! Angstig kijk ik om me heen. Er wordt op de deur geklopt. Ik duik onder de dekens en wacht af op mijn dood. 'Lalima? Kun je de deur opendoen?' vraagt Ronald. Ik slaak opgelucht een zucht en kruip onder de dekens vandaan om de deur open te doen voor Ronald. Ik geef hem een knuffel als ik hem zie.

Ronald knuffelt terug en samen lopen we naar binnen. 'Lalima, ik heb met de jongens gepraat en we zien je je helemaal stressen.' zegt Ronald. 'N-nee, het is l-leuk hier.' en ik plak een nep-glimlach op mijn gezicht. Ronald kijkt me serieus aan. 'Okay, ik vind het eng hier.' zeg ik zacht. 'Je ogen verraden alles.' zegt Ronald met een glimlach. 'We gaan morgen vertrekken.' zegt Ronald. Ik knik. Ik voel me heel schuldig. 'Sorry dat ik de pret bederf.' zeg ik schuldig. 'Hey, we willen allemaal dat jij het naar je zin hebt. Je hoeft je niet schuldig te voelen.' zegt Ronald en ik kijk hem dankbaar aan.

'We gaan eten!' roept Thomas op de gang. 'We komen eraan!' roept Ronald terug. Ronald kijkt me glimlachend aan. Ik glimlach terug en we lopen met de anderen naar de eetzaal. 'Kies maar wat je wilt,' zegt Duncan, 'Het is allemaal gratis.' Ik kijk hem verbaasd aan. 'Alles?!' vraag ik. 'Alles.' zegt Duncan. Ik sluit me aan bij de rij en schep van alles wat op. Ik ga zitten aan een lange tafel met Thomas, Duncan, Harm en Milan. De rest komt er ook bij zitten.

Gezellig pratend eten we ons bord leeg. Als we klaar zijn, lopen ik en Ronald naar de kamer. Opeens besef ik me iets. Ik moet met Ronald in een twee-persoonsbed. Ronald zal niks doen, daar ben ik vrij zeker van. Op de kamer kleed ik me om. Pyjamatijd. 'Zullen we een film kijken?' vraagt Ronald. 'Ja hoor.' zeg ik. 'Welke film? Jij mag kiezen.' zegt Ronald. 'How to train your dragon?' stel ik voor. Ronald stemt in en ik plof op bed.

Ronald komt erbij en ik nestel me tegen Ronald aan. We beginnen met het kijken van de film. Het moment dat Toothless en Hiccup samen onder de rots vliegen, komen er tranen. Ronald glimlacht en aait me over mijn arm. Ik glimlach en veeg de tranen weg. Als de film is afgelopen, trekt Ronald ook zijn pyjama aan. Ronald gaat nog even de badkamer in en ik ga alvast in bed liggen.

Ik sluit mijn ogen en ik val gelijk weg. 'Weltrusten Lalima.' zegt Ronald. 'Trusten.' mompel ik en ik val in slaap.

Adopted?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu