.+*~17~*+.

51 2 0
                                    

'Lalima.'
Ik word heen en weer geschud.
'Kom op, wordt wakker Lalima.'
Ik kreun en duw de hand van me af.
'Lalima.'
'Nee, ik wil slapen.' zeg ik versuft.
'We gaan de auto in, daar kun je verder slapen.'
Ik open mijn ogen en zie Ronald. 'Goedemorgen.' zegt hij met een glimlach. 'Morning.' zeg ik glimlachend terug.

Ik stap uit bed en trek mijn kleren aan. Ronald heeft zo te zien al mijn koffer ingepakt. Ik borstel snel mijn haren en loop achter Ronald aan naar de receptie. Daar staat iedereen al. 'Goedemorgen Doornroosje, lekker geslapen?' vraagt Duncan. Ik glimlach en geef hem een plagerige duw.
'Wie gaat bij wie?' vraagt Milan.
'Joost, Jeremy en Thomas hebben een auto.' zegt Duncan.
'Roedie, Milan, Ronald, Lalima, Duncan, Don, Harm en Pascal kunnen kiezen.' zegt Jeremy.

Hoe kunnen ze zich zo perfect op elkaar aanvullen? 'Zal ik Link, Harm en Milan meenemen?' vraagt Jeremy. Link, Harm en Milan stemmen in. 'Dan hebben we Ronald, Lalima, Duncan, Roedie, Don en Pascal over.' zegt Link.
'Dan neem ik wel Ronald, Duncan en Pascal mee.' zegt Thomas.
'Dan heb ik Roedie, Lalima en Don.' zegt Joost.
'Top.' zegt Harm.
'Zullen we gaan?' vraagt Roedie.
'Lets gooooooooooooo.' roept Link.

We lopen naar de auto en we doen onze bagage in de achterbak. Don gaat voorin naast Joost, Roedie en ik gaan achterin. Joost start de auto en we rijden richting huis. Als we op de snelweg rijden, zet Joost de radio zachter. 'Lalima, waarom wilde je eigenlijk weg?' vraagt Joost. Shit.
'Ik voelde me heel onveilig en kreeg een paniekaanval.' zeg ik. Het is nauwelijks te verstaan. Ik doe oortjes in. Ik heb geen zin om te praten. Ik zing "Darkness" van Andreas Grannes in mijn hoofd. Bij het refrein zing ik zachtjes mee.

Als het liedje is afgelopen, gaat "Hart voor mijn gevoel" van de Kast. Ik voel tranen in mijn ogen. 'Gaat ie Lalima?' vraagt Roedie. Ik knik en kijk naar buiten. Er wordt gebeld. 'Eyy Thomas. Wat is er?' vraagt Joost.
'Hey Joost, kun je bij het volgende tankstation even stoppen?'
'Waarom dat dan?'
'Duncan is flauwgevallen en ik weet dat jij een Ehbo-cursus hebt gedaan.'
'Ow, we komen eraan.'
'Oké top, cya!'
'Doei!'

Joost trapt het gaspedaal in en we gassen ervan door. 'Daar!' roept Don en Joost rijdt de afrit op naar Thomas, Pascal en Duncan. Joost parkeert de auto naast die van Thomas en Joost stapt uit. Na ongeveer een kwartier komt Joost terug. 'Het gaat alweer beter met Duncan.' zegt hij. 'Mooi.' zegt Don. Joost start de auto en we beginnen met rijden. We worden gebeld door Jeremy. 'Hey Jer, wat is er aan de hand?' vraagt Joost.
'Niks, ik wilde even weten hoe het met Duncan ging.' zegt Jeremy.
'Het gaat goed met Duncan.' zegt Joost.
'Top.'
'Hoe gaat de reis bij jullie dan?'
'Goed, Link rijdt nu.'
'Gaat dat wel goed dan?' vraagt Don lachend.
'Doooooooon!' roept Jeremy.

We moeten keihard lachen. 'Wacht, laten we Thomas ook toevoegen.' zegt Joost lachend en hij voegt Thomas toe. Nu zijn we met de hele squad aan het bellen. 'Jongens, wat is dit.' vraagt Pascal.
'Gezellig.' zegt Ronald.
We moeten lachen.
Er volgen diepe gesprekken over niks.

'Ey Joost, kijk eens naast je.' zegt Link en we zien de auto van Jeremy langs rijden. We moeten keihard lachen en zwaaien vrolijk hun kant op. De Tesla gast ons en iedereen voorbij en we moeten nog harder lachen. Nadat we zijn uitgelachen, ga ik comfortabel zitten op de stoel en sluit mijn ogen. Ik kan mijn ogen niet meer open doen en ik voel me moe. Slaapmoe deze keer. Ik hoor Pascal en Jeremy schreeuwen door de telefoon. 'Jongens! Zachtjes doen! Lalima wilt slapen!' roept Joost. Het is opslag stil. Ik zucht diep. 'Kijk.' fluistert Don en volgens mij richten ze een camera op mij. Het kan me niks meer schelen en ik val als een blok in slaap.

-Ello
Schrijfster hier!
Als je je afvraagt: heb je een uploadschema?
Dan antwoord ik
Nee want dat ga ik toch falen

Verder

Als mijn net gepubliceerde hoofdstuk online is, yeet ik het volgende hoofdstukkie online

Snappie?

Verder heb ik laatst een stem gekregen en dat motiveerd me om verder te schrijven!

Verder veel succes met lezen

Laterz

Adopted?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu