[Press☆ dulu yaa]
"Korang intai apa?"
Kami berdua terus toleh ke arah suara tersebut. MasyaAllah!!
"Hey, Nad. U buat apa kat sini?"tanya aku gelabah.
"I nak jumpa lecture baru posting tu. Nak interview dia. Korang buat apa kat sini?"
"Ouh. Takde pape."tipu aku.
"Kitorang tadi usya lecture baru tu haa. Afya yang ajak aku. Good looking gak ahh dia. Kan, Afya an?"Laila menyiku lenganku.
"Aaa.. ha ah. Aaa. Ensem."teragak agak aku jawab sebab Nad dah tarik muka.
"U jangan macam macam eh biy. Nasib I busy harini kalau tidak siap lah U. Dah lah. Bye!" Nad meninggalkan kami dan menuju ke arah lecture tu.
"Ish kau ni."aku menepuk perut Laila.
"Kenapa kau bagitahu menda betul. Kantoi lah. Nanti aku yang kena."
Selepas Laila mengaduh kesakitan di perut dia memegang kedua lenganku.
"Look. I know what I do. Aku boleh tolong kau pulih."
Aku hanya memandang mukanya sepi.
"Dah lah. Jom solat. Satgi ada kelas lagi."aku menukar topik lalu menarik tangan Laila meninggalkan tempat itu.
Sejujurnya aku suka perasaan macam ni. Aku dah jumpa orang yang hargai aku. Orang yang sayang aku. Dia masa depan aku. Aku tak nak tinggalkan dia. Dia ikhlas terima aku.
Tapi keadaan tak mengizinkan. Ma parents, ma siblings and ma friends. Also ma neighbours. Oh goshh.
*******
"Afya. Nanti sebelum balik jumpa saya di pejabat ya. Pukul 5 nanti."ujar Dr. Suzy sebelum dia keluar dari dewan kuliah.
Aku hanya mengangguk. Kemudian Laila berbisik sesuatu.
"Kau buat apa pulak kali ni?"
"Mana aku tau. Kau rasa dia nak jumpa sebab apa?"
"Entah. Pasal exam kot."
"Ha ah lah kan. Aku kan secretary dia."
Aku melihat jam sudah pukul 4. Kemudian aku mengemas barang barang memasuki beg.
"Jom makan. Lapar lah."
"Lapar lagi?"
"Hehheheh."
"Aku nak balik lah,Afya."
"Alah kau teman lah aku kejap sebelum pukul 5. Nanti aku sorang sorang." aku buat muka comel.
"Nad kan ada."
Aku terdiam sekejap.
"Ish kau ni. Dia tu memang tak layan aku kalau dalam U. Busy jerr memanjang."
"Hmm. Yelah yelah."
"Yeayyyy."aku memeluk leher Laila.
Aku busy scroll explore kat IG sementara menunggu Laila membeli makanan. Banyak nau video sama. Benda viral suma sama. Bowwring...
Kemudian ada satu post ni gambar sorang laki. Tengok tau dah dia ni country. Aku pun klik gambar tu.
"Hmmpp... not bad."ujar aku perlahan. Then aku double tap. Like ahh muka hensem gini.
Aku pun menjalankan tugas aku seperti biasa. Bila jumpa IG laki hensem tak kira local or country, WAJIB stalk.
Lepas beberapa video dia aku tengok, hanya yang keluar dari mulut aku adalah "Ewwww..."
YOU ARE READING
AFYA AILEEN (completed)
Romance"Awak usya saya kan tadi?" "Err... excuse me Sir. Tak de masa saya. Jangan perasan". -Afya Aileen- "Hmmp takpe lah. Nanti kalau awak dah single jangan lupa bagitau saya tau." -Dr Akhtar- Sekuat mana pun cinta sejati itu tak semestinya perlu bersama...