14 tahun yang lalu...
" Laju lagi Abu! "
Katanya kepada drivernya, disisinya, si isteri sedang sarat menahan kandungannya," Abanggg! Cepat bangg! Saya dah x tahan ni!! "
Kata si isteri," Sabar syg! Nanti kita sampai hospital! "
Jawabnya, tiba2 kereta mereka dilanggar oleh sebuah kereta berwarna hitam. Orang dari kereta itu keluar, salah seorang daripada mereka menundingkan pistol ke arah driver nya, Abu.Banggg!!
Darah merecik pada wajahnya, dahi Abu ditembusi biji peluru itu. Dia keluar, dia memandang wajah mereka.
" Abangg! Cepat bangg! Saya x tahan ni!! Ahh ! "
Jerit isterinya dari dalam kereta, dia tidak mengendahkannya, buku lima digenggam." Bunuhh dia!! "
Jerit salah seorang daripada mereka tadi. Mereka terus marabke hadapan bersama parang mereka untuk membunuhnya.Dushhh !
Langkah mereka terhenti, seorang daripada mereka sudah mengelupur menahan sakit.
" Seranggg!!! Habiskan dia! "
Jerit salah seorang daripada mereka lagi. Dia membuka langkahnya, satu persatu daripada konco konco itu dipukulnya dengan ganas. Pandangan matanya yang tajam, seorang seorang dari mereka tumpas ditangannya.Ketika dia leka membelasah mereka, salah seorang dari konco itu cuba untuk mendekati isterinya dengan membawa parangnya,
" Abanggg !!! "
Jerit isterinya, dia menoleh, lelaki itu sudah mengangkat parangnya mengejar wanita yang sedang sarat membawa kandungannya. Tiba-tiba,Panggg!
Wajah lelaki itu dibaling dengan bekas tin, budak itu kemudiannya menarik wanita tadi itu berlari menuju ke rumahnya.
" Kakak sembunyi disini, saya tolong Tuan disana. "
Kata bapa budak itu." Miguel, jaga puan ! "
Kata bapanya, dia mengangguk. Bapanya berlari keluar menolong suami wanita itu. Tiba-tiba, bunyi tembakan pistol bergema.Bangg!
Dia melihat ke luar jendela, seorang lelaki berpakaian seragam polis menembak bapanya berkali kali. Air matanya mulai jatuh, anak matanya dipenuhi dengan api yang membara. Dia berlari keluar mendapatkan bapanya, dia memeluk bapanya,
" waliddd!!! Bangun waliddd! "
Jeritnya, polis itu tadi dibelasah oleh lelaki tadi sehingga dia tidak bermaya lagi untuk melawan. Lelaki itu menyerahkan pisau kepada polis itu," Orang yang membelot aku, patut tunaikan janjinya yang dulu. "
Kata lelaki itu. Polis itu mengambil pisaunya, dia mengelar lehernya sendiri. Lelaki itu kemudiannya menghampiri Miguel," Kau akan aku jadikan sebagai anak aku sendiri. Aku akan jaga kau macam nyawa aku. X kan sekali aku biarkan kau disakiti oleh orang durjana diluar sana. "
Katanya, Miguel terkebil kebil, budak yang berumur 8 tahun spertinya sudaj menjadi anak yatim piatu. Lelaki itu memeluk Miguel.----------------------------------------------------------
Sekarang, di rumah agam lelaki yang disanjung oleh orang ramai.
" Tuan, hanya pada tuan saja saya dapat memohon pertolongan. Konco konco mereka makin berleluasa. Mereka berada di klinik kami menganggu orang awam disitu tuan. Keselamatan pesakit disitu terancam tuan. "
Kata wanita tua itu, dia diam." Tuan, saya rasa kita patut hantar orang kita ke sana tuan. "
Kata salah seorang daripada pengikutnya, dia mengangguk. Sebatang rokok dinyalakannya.Kringgg !
" Hello? "
Jawab orang kanannya, orang kanannya itu memandangnya," Tuan, dia nak bercakap dengan tuan. "
Kata orang kanannya sambil menyuakan telefon kepadanya," Loudspeaker. "
Katanya." heyy ! Kau ingat dengan hantar orang kau ke sini mampu halau aku?! Ha! Ha! Ha! "
Kata lelaki dari corong telefon itu. Dia diam," hoii! Kenapa kau diam?! Kau dah kalah ke?! Hoi! Ini bukan Tuan Raichand yang aku kenal lahh! Hoii jawab lahh bodoh !"
Marah lelaki itu." Kau memang boleh kalahkan orang-orang aku, tapi kau lupa tentang harimau yang ada dengan aku! Dia akan datang pada kau!"
Katanya,----------------------------
Di sebuah klinik,
Tummm!
Tingkap itu pecah, tubuh seorang lelaki terpelanting ke arahnya. Seorang lelaki bertubuh tinggi sasa, wajah bersihnya bersama dengan jambang yang dijaganya rapi muncul berdiri dengan gagah,
" Sekarang , neraka menghampiri kau! "
Kata Tuan Raichand,
Telefon itu terjatuh daripada tangan lelaki itu," Boss, dia nilah harimau yang dijaga oleh Tuan Raichand. Dia ialah Miguel Adwa boss, anak kepada Tuan Raichand. "
Kata orang kanan lelaki itu. Lelaki itu bangun," Tuann Adwa! "
Panggil salah seorang daripada konco lelaki tadi apabila dia melihat Miguel,
Miguel memandangnya," No no no . Bukan Adwa, tapi Miguel. "
Katanya sambil tersenyum dengan gayanya yang sedikit seperti pondan." Tuan Miguel! Lama x jumpa tuan hehe..."
Kata lelaki tadi," Kau buat apa kat sini Abang Yusri yamg hensem? "
Kata Miguel dengan nada suara yang lembut," Hehe, xde tuan, saja lihat orang gaduh. "
Kata lelaki bernama Yusri itu," Yer ke? ke abang yang nak gaduh2 ni? Ish ishh ! X baik tau gaduh2 ni bang. "
Kata Miguel lagi sambil dia memukul lembut bahu Yusri, Yusri mengusap bahunya," Xde lah tuan hehe. "
Jawab Yusri," Ni ke harimau tu? Pondan! "
Kata lelaki yang membuat onar itu lalu dia tertawa, Miguel tersenyum sinis," Eyy ! X baik cakap kite pondan tau. Kite ni jantan lah ! "
Katanya sambil tergedik gedik. Lelaki tadi menghampiri Miguel, dia mengusap pipi Miguel," kalau adik jadi lelaki dah nampak cantik, apatah lagi adik jadi perempuan . Abang ngap adik! "
Ujar lelaki tadi, Miguel tersenyum, tangan lelaki itu menyentuh bahu Miguel,Dushhh!
Satu tumbukan hinggap di wajah lelaki itu tadi. Bibirnya berdarah, dia menahan pipinya, Miguel sudah tersenyum sinis.
" Kalau aku perempuan, aku xde selera lah dengan jantan macam kau! Dah lah mulut bau busuk! Ada hati nak pikat awek! "
Kata Miguel sambil membetulkan suitnya," Hoiii ! "
Marah lelaki tadi, dia menghampiri Miguel, dia cuba untuk menumbuk Miguel, tetapi dia terlebih dahulu terpelanting ke dinding kerana tendangan Miguel. Lelaki tadi terus pengsan. Miguel mengangkat lelaki itu, dia meletakkannya diatas katil energency klinik itu, lalu ditolaknya katil itu ke dalam stor klinik itu." Hantar masuk lokap. "
Kata nya kepada orang disitu. Dia lalu memakai cermin mata hitam nya. Layaknya sperti artis bollywood begitu, idolanya Vijay.
YOU ARE READING
MIGUEL [ COMPLETED ]
RomanceMore to family. Just read, and leave a comment about this story. I'm sorry if i'm not good enough in this writting. Action + Romance + Little Funny. 18sx, but soft2. 😂