" Mana menantu mama yang polis tu? "
Tanya mamanya, Puan Besar Aini sambil tertawa," ala mama ni, pandai kena kan orang. "
Kata Miguel," cantik kan dia naik skuter ! "
Usik mamanya lagi sambil membawa dulang berisi air itu keluar." Bang, sekarang dapat rasa x macam mana burung tu terkena kopi panas dan ais ? "
Tanya Michael mengusik abangnya lalu berlalu pergi," Amboii korang, kenakan abang eh. "
Katanya,Sedang dia menaiki tangga,
" Hi abang! Bidadari tu dicipta jadi polis eh? "
Usik Mya lalu berlari laju menuruni anak tangga itu." Nanti kau, abang pulas telinga korang ."
Kata Miguel, Mya tertawa besar.Miguel berjalan menuju ke balkoni rumah mereka, disitu Tuan Raichand sedang menghisap rokoknya. Miguel duduk diatas buaian disitu,
" macam mana tadi? Berjaya x merisik menantu papa? "
Tanya Tuan Raichand," Papa.... Dia pegawai polis. "
Kata Miguel sambil memuncungkan mulutnya," pegawai polis pun apa salahnya. Dah Miguel suka kat dia. "
Kata Tuan Raichand," Tapi pa, Miguel kan anti dengan baju tu. Xpasal pasal nanti Miguel telanjangkan dia pulak nanti."
Kata Miguel, Tuan Raichand tertawa," Miguel jumpa dia, cakap kat dia kenapa tadi balik x bagithu mereka. Tengok, dah keluar kat berita dah. "
Kata Tuan Raichand." Biarlah pa. Biar dia femes sikit. "
Kata Miguel," Miguel, x baik macam tu tau. "
Kata Tuan Raichand." Yerla pa. "
Jawab Miguel. Tuan Raichand menepuk bahu Miguel." Bawa balik menantu papa yer."
Kata Tuan Raichand mengusik Miguel.------
Di pejabat polis, Irfan sedang dipukul oleh Diana." Ampun puan! Salah dia tu puan! "
Kata Irfan. Diana kemudiannya menendang burung Irfan. Irfan mengepit kakinya," Cilake kau Miguell... "
Katanya." Suruh dia jumpa saya ! "
Kata Diana. Irfan mengangguk sambil menahan tendangan Diana tadi.--
" Ha Miguel, tu singa betina nak jumpa kau."
Kata Irfan, Miguel lalu menurunkan cermin mata hitamnya sedikit." Garang nya. "
Kata Miguel." Garang x garang, kau turun jugak jumpa dia. Sakit burung aku dia tendang kau tahu x"
Kata Irfan." Yerla. Panggil dia. "
Kata Miguel lalu dia membuka pintu keretanya.Diana menghampiri.
" Hi Preety Zinta ! "
Sapa Miguel. Diana serta merta menarik kolar baju Miguel, Miguel terkejut." Garang nyaaa... "
Kata Miguel," Disebabkan korang balik xbagitahu, semua orang kata aku garang! "
Kata Diana" Memang garang pun.. "
Kata Miguel," Apa kau cakap? "
Tanya Diana." xde xde. Hehe. "
Jawabnya," kau cakap kau suka aku, lepas tu kau datang rumah aku, lepastu kau balik tanpa bagitahu kenapa?! Aku x cukup cantik ke? Aku x ckup baik ke?!"
Tanya Dania," sebab kau polis! "
Kata Miguel," Apa salahnya aku polis? "
Tanya Diana." Aku x suka polis. "
Kata Miguel, Diana tersenyum sinis lalu dia meraba celah paha Miguel, Miguel terkejut." Kenapa kau x suka polis? "
Tanya Diana sambil tangannya mengacau adik Miguel," Aiyoo! Puan ni kalau nak pun buat lah kat dalam . "
Kata Irfan," Adoiii.... Diaa.... mainn raba pula broo.... Ahh... "
Kata Miguel," Jawab! "
Kata Diana," Aaa.... Aku x suka. Tapi kalau kau nak jadi bini aku, jangan pakai baju ni jumpa aku. "
Kata Miguel sambil dia mengetap bibirnya," boleh. Tapi kau ingat, kalau kau buat hal, jaga kau! "
Kata Diana." Ahh.... Yer yer... Nak pecahh ni... Tolongg lah jangan... "
Kata Miguel, Dania melepaskan tangannya lalu berlalu pergi. Irfan tertawa melihat burung Miguel sudah mengembang dibalik seluar nya itu." Stim ke bro? "
Tanya Irfan," pala hotak kau! "
Kata Miguel lalu dia masuk ke dalam keretanya." Aiyo puan! Manyak berani oh! Itu anak tuan Raichand oo... Nanti dia kasi tau sama dia punya bapa habis kita. "
Kata salah seorang pegawai polis perempuan berbangsa tamil kepada Diana," Biarlah dia! Siapa suruh dia malukan saya hari tu! Padan muka dia Debi. "
Kata Diana." Salute sama puan lah! "
Kata Debi sambil tabik hormat kepada Diana. Diana tertawa.-----
" Tuan Raichand. "
Panggil polis itu sebaik saja dia berada di hadapan Tuan Raichand." DIGP Norman, ada apa ye ?"
Tanya Tuan Raichand." Saya rasa tuan tahu apa salah tuan, jadi saya minta tuan datang ikut saya."
Kata DIGP Norman itu. Orang kanan Tuan Raichand sudah bangun," X perlu nak masuk campur. Ni hal saya dengan Tuan Raichand. "
Kata DIGP Norman. Tuan Raichand memberi isyarat kepada anak buahnya." Jum! "
Kata Tuan Raichand." Abangg ! Jangan bang... "
Kata isterinya, Puan Besar Aini." Pa, jangan pa. "
Kata Michael menahan Tuan Raichand." Jum tuan . "
Ajak DIGP Norman. Tuan Raichand mengikutnya.Abang Bob mengeluarkan telefonnya, dia menelefon seseorang.
" Hello Abang Bob! "
Sahutnya," Tuan kena tangkap dengan polis. "
Kata Bob," Ke mana dia bawa tuan?! BANGSAT!! "
Marahnya lalu dia mematikan panggilan mereka. Dia mengambil kunci kereta daripada Irfan lalu memecut laju keretanya.----
" Sekarang kau rasakan bila kau ditangkap diatas kesalahan yang kau buat. Kau renungkanlah. "
Kata DIGP Norman lalu membuka gari daripada tangan Tuan Raichand, dia kemudiannya meninggalkan Tuan Raichand ditepi jalan. Tuan Raichand terdiam, matanya sudah berair. Marahnya bercampur dengan perasaannya." Aku dah lakukan seperti apa yang kau suruh. Aku dah tinggalkan dia kat tepi jalan tu. "
Kata DIGP Norman kepada seseorang di dalam telefon.Tidak lama selepas itu, Miguel datang. Dia keluar dari keretanya, dia menghampiri Tuan Raichand.
" Pa... "
Panggilnya, dilihatnya mata Tuan Raichand sudah berair. Hatinya luluh. Dia membwa Tuan Raichand pulang.
Sampai saja dirumah," Bawa papa masuk bilik. Biar dia tenangkan diri dulu. "
Kata Miguel kepada Bob," Tuan nak pergi mana pulak ni? "
Tanya Bob," Aku ada benda nak settlekan. "
Katanya. Matanya dipenuhi dengan api kemarahan. Keretanya dipecutnya laju.
YOU ARE READING
MIGUEL [ COMPLETED ]
RomanceMore to family. Just read, and leave a comment about this story. I'm sorry if i'm not good enough in this writting. Action + Romance + Little Funny. 18sx, but soft2. 😂