" ep ! Ep ! "
Kata dua orang polis perempuan iti kepada 3 gadis remaja yang menaiki motorsikal itu." Ni siapa suruh korang naik bertiga tanpa helmet ni hah? "
Tanya salah seorang daripada dua orang polis itu." err minta maaf cik, kami nak turun ke kelas ni. Dah lambat . "
Jawab salah seorang daripada mereka," ehwah ehwah! Korang ingat, kepala korang tu batu? "
Tanya polis yang seorang tu." Kami minta maaf cik, kami janji x buat lagi. "
Kata mereka, polis perempuan yang sorang lagi itu menarik salah seorang daripada mereka," jum! Ikut saya ke balai! Masuk lokap! "
Katanya," tapi cik kami nak turun ni, dah lambat ni. Maafkan la kami cik."
Rayu mereka," ekelhh!nak kena sebat ke? Cepat! "
Kata polis itu sambil memaksa mereka bertiga.Dalam pada itu, Miguel dan orang kanannya yang sedang menaiki motosikal berhenti di traffic light itu memerhatikan tingkah laku mereka.
" Geram betul saya tengok polis gemuk tu bang! "
Kata Miguel sambil dia mengenggam tangannya," sabar tuan. Saya tahu tuan anti sangat dengan orang pakai seragam polis ni, tapi kita jangan masuk campur tuan . "
Kata orang kanannya," aa x kesah. Nak jugak kerjakan mereka dua tu! Berlagak! Jap saya cari sesuatu "
Kata Miguel sambil meninjau ninjau sekitarnya, orang kanannya mengambil seketul batu kecil," tuan, saya tahu tuan cari ni. Nah tuan, baling kat yang gemuk pendek tu tuan . "
Kata orang kanannya," tenkiu bang Bob . Tengok ni ."
Katanya sambil dia cuba untuk menepati sasarannya, tiba-tibaPap!
Miguel dan Bob terkejut, batu tadi terpelanting entah ke mana.
" x boleh ke kamu cakap elok2 dengan mereka? "
Kata seorang gadis kepada polis dua orang itu." Minta maaf puan . Kami ..."
Jawab salah seorang daripada mereka," cakap elok2 dengan mereka, jangan sampai tangan. Sebagai polis, kamu kena jaga nama baik pekerjaan kamu. Nanti apa masyarakat cakap bila mereka tengok kamu berdua macam ni. "
Kata gadis itu," minta maaf puan. Kami janji x buat lagi."
Kata polis tadi," bagus. Bincang elok2 "
Kata gadis itu lalu berlalu pergi," wow ! Pertama kali saya nampak seorang perempuan berani menampar polis abang Bob, saya rasa... saya dah jatuh cinta padanya. "
Katanya sambil dia merakam video gadis itu berlalu pergi," tengok ni abang, macam Preety Zinta lah dia posing macam tu. Indahnya ciptaan Tuhan ... "
Katanya bagaikan dipukau melihat gadis tadi." bahaya tuan ni."
Kata Bob," bang, jum kita ikut dia. "
Kata Miguel lalu dia menunggang motosikalnya mengekori gadis tadi yang menaiki skuter berwarna kuning." Jangan pandang sana tuan, bahaya tuan ni bawa motor."
Kata Bob yg sudah gelisah," Saya nak ambik video dia abang, nak bagi mama tengok. "
Katanya, lalu dia melepaskan pemegang motosikalnya dan merakam gadis itu dari tepi, Bob sudah gelisah," eh tuan motor ni. "
Kata Bob sambil dia cuba memanjangkan tangannya untuk mengendalikan motosikal mereka.🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
" Maa! Tengok ni! Cantik kan?"
Tanya Miguel pada mamanya sambil menunjukkan video tadi kepada mamanya." waaa, memang cantik. Pandai Miguel pilih. "
Puji mamanya," hehe. "
Jawab Miguel tersenggih," Mana dia beli skuter ni ? Mama pun nak satu. Naik dengan papa kamu lagi best. "
Kata mamanya, Miguel speechless," mama, mama caa..kap pasal skuter ni? "
Tanya Miguel," ha aa. Nanti kamu belikan untuk mama ya. "
Kata mamanya lalu berlalu pergi dengan tawanya," maa, miguel caa..kap pasal bakal menantu mama yang naik skuter ni.."
Kata Miguel." xpa, tunjuk kat Michael dan Mya. "
Katanya," Adik, apa adik rasa bila tengok gadis seperti ni? "
Tanya Miguel pada Michael," x rasa apa2 pun . "
Jawab Michael," betul? "
Tanya Mikael, Michael mengangguk sambil menghirup kopi nya, Mikael mengambil kopi Michael lalu dituangkannya ke dalam seluar Michael dan dia pergi ke peti ais mengambil batu ais, di letakkannya di dalam seluar Michael." abangg!! "
Jerit Michael, Miguel tertawa." Mya, abang x pernah rasa macam ni. Tidur abang x lena, makan abang x kenyang, mandi x basah, wajah nya....terbayang di minda abang... Oh! Pretty Zinta abangg ! "
Katanya bersyair di hadapan Mya sambil melihat video gadis itu." abang ni dah parah ni. Pergi jumpa doktor. "
Kata Mya," nanti abang jumpa doktor. "
Kata Miguel.Malam itu, Miguel juga menunjukkan video gadis tadi kepada papanya, papanya tersenyum.
" pandai anak papa pilih. "
Kata papanya. Miguel tersipu malu." hehe pa. Papa setuju x kalau dia jadi menantu papa? "
Tanya Miguel, Tuan Raichand mengangguk," Wohooo! "
Jeritnya lalu dia memeluk Tuan Raichand." thank you pa ! Miguel masuk tidur dulu ! "
Katanya lalu mencium pipi papanya." yerla tu. "
Jawab Tuan Raichand sambil mengelengkan kepalanya melihat telatah anak lelakinya itu yang telah jatuh cinta." Miguel miguel, nanti jangan terkejut beruk sudah lah bila kamu jumpa dia. "
Kata Tuan Raichand sambil tertawa.
YOU ARE READING
MIGUEL [ COMPLETED ]
RomanceMore to family. Just read, and leave a comment about this story. I'm sorry if i'm not good enough in this writting. Action + Romance + Little Funny. 18sx, but soft2. 😂