Pagi itu, seorang anggota polis yang menunggang motosikal datang ke rumah agam Tuan Raichand. Dia turun dari motosikalnya, dia membetulkan misainya,
" Pak cik! Mana Miguel? "
Tanya dia. Pak cik guard itu terkebil kebil melihatnya," Polis datangg ! "
Jerit pak cik guard itu, polis itu tadi terkejut." Oh , main2 ya. Miguel! Mana kau? "
Panggil polis itu sambil berjalan masuk ke rumah Tuan Raichand.Di ruang tamu, Miguel sedang bermain game di dalam telefonnya.
" Miguel! Miguel! Ada polis datang cari kau. "
Kata orang kanannya, Alif." Polis? "
Tanya Miguel, Alif mengangguk," Hey Miguel, tengok ni! Aku dah jadi polis lah Miguel ! Smart x aku pakai ni? "
Tanya polis itu tadi," aiyo, dia x tahu ka yang Tuan Miguel kita ni anti dengan baju polis? "
Tanya Abang Bob kepada Alif," Habis lah dia ni nanti. "
Kata Alif, wajah Miguel menjadi bengis," ey Miguel, kau ni memang lupa kawan betul lah! X kan kau x kenal aku Irfan ? "
Kata lelaki polis itu memperkenalkan diri. Miguel menghampiri Irfan, baju seragam Irfan dikoyaknya, wajahnya bagaikan anjing yang lapar." Miguel, kenapa ni? "
Tanya Irfan. Miguel xdak menjawab." aku benci seragam ni! "
Kata Miguel lalu dia memukul Irfan sambil mengoyakkn baju Irfan, orang kanannya juga ikut serta meleraikan pergaduhan mereka." Aduii ! Sakit Miguel ! Ampun ! "
Jerit Irfan." Tuann! Berhenti tuan! "
Tahan Abang Bob," Nasib baik aku pakai boxer yang cantik hari ni. "
Kata Irfan, Miguel mengejar Irfan yang xdak berbaju itu," Tuhann ! Selamatkanlah aku daripada binatang buas ni! "
Jerit Irfan sambil berlari.--------------------
" Tuan, saya nak minta tolong tuan untuk sita kilang gas ni. Diaorang xbyar hutang tuan "
Kata Chris kepada Tuan Raichand." hmm... "
Jawabnya," Tolong tuan, saya dah banyak rugi disebabkan kilang diaorang ni tuan. "
Kata Chris lagi," baiklah, nanti aku hantar orang aku ke sana. "
Kata Tuan Raichand. Chris mulai tersenyum.------------------
" Fuh!nasib baik dia x jumpa aku kat sini ! "
Keluh Irfan, Miguel dari belakang menyelinap masuk ke tempat persembunyian Irfan. Ditangannya terdapat jangka tolok. Perlahan lahan dia menghampiri Irfan dan," Aaaaaaaah maaaaa!!!!"
Jerit Irfan, dia berpusing ke belakang sambil mengusap bontotnya," Miguellll.... "
Katanya, Miguel tertawa ," padan muka ! ."
Kata Miguel.Orang kanan Miguel mengubat bontot Irfan yang dicucuk oleh Miguel mengunakan jangka tolok tadi,
" Pedih ni Miguel! Nasib baik x tembus burit aku! "
Kata Irfan," Tu la, lain kali kalau kau datang jumpa aku, kau jangan pakai baju polis tu. Kau bukannya x tahu aku x suka tengok baju tu."
Kata Miguel," Aku lupa lah bro. Aduhh... "
Kata Irfan sambil menahan kesakitannya.
YOU ARE READING
MIGUEL [ COMPLETED ]
RomanceMore to family. Just read, and leave a comment about this story. I'm sorry if i'm not good enough in this writting. Action + Romance + Little Funny. 18sx, but soft2. 😂