Pagi itu, semua sibuk menyediakan persiapan. Ada yang memasak, ada yang menghias ruang tamu dan bilik. Ada juga yang menyiapkan dewan dan khemah untuk para tetamu.
" Selamat pagi tuan Miguel! "
Sapa Bob," Abang bob buat apa tu? "
Tanya Miguel," Aik, x nampak ke saya tengah panjat memanjat ni tuan? "
Kata Bob, Miguel tertawa." nampak, tapi saya nampak abang bob curi2 makan ayam goreng tadi."
Kata Miguel," Aiyo, minta ampun tuan. "
Kata Bob," Makan je lah abang bob. Banyak tu. "
Kata Miguel," Saya pergi dulu abang bob. Nak tengok mama kat sana "
Kata Miguel," Okay tuan! Terima kasih tuan! "
Kata Bob, Miguel tertawa." Ma! "
Panggil Miguel," Kamu buat apa kat sini? Pergi naik sana berehat. "
Kata mamanya," ala mama ni. Nak tengok pun x boleh kan adik? "
Katanya kepada adiknya, Mya." Elehh abang ni, sibuk je. Naik atas sana. Jangan kacau. "
Kata Mya. Miguel mencubit pipi Mya lalu lari dari situ ," abangg! "
Jerit Mya, Miguel tertawa.Dia menaiki anak tangga itu, dia tersenyum. Dia merampas rokok daripada manusia itu,
Fuhhh!
Disemburnya asap rokok itu pada manusia itu,
" Masih nakal juga anak papa ni walaupun dah nak kahwin."
Kata T.Raichand. Miguel tertawa." Macam papa nya juga kan? "
Kata Miguel," Yer la tu. "
Kata T.Raichand." Papa ni kan, doktor x suruh merokok, nak juga merokok. "
Kata Miguel," alaa... Sebatang je sehari "
Kata T.Raichand." Yerla tu sebatang. Nanti tengok berbatang2. "
Kata Miguel, T.Raichand tertawa." Ni, dah sedia nak jalankan tanggungjawab sebagai suami x ni? "
Tanya T.Raichand," Ermm x. "
Jawab Miguel," Habistu, kamu kahwin untuk apa? "
Tanya T.Raichand" untuk memenuhi syarat dalam kehidupan. "
Kata Miguel mengusik," Ada ada je kamu ni menjawab. "
Kata T.Raichand." alaa pa, betul apa. Lagipun, bakal isteri Miguel tu bukan preety zinta Miguel. Miguel xnaklah. "
Kata Miguel, T.Raichand tertawa," Miguel, papa aturkan perkahwinan ni sebab papa tahu mana satu yang baik untuk anak papa. "
Kata T.Raichand." papa je la kahwin dengan perempuam tu nanti. Miguel xnak, miguel nak preety zinta miguel. "
Kata Miguel merajuk. T.Raichand menggelengkan kepalanya," Apa yang istimewanya preety zinta kamu tu? "
Tanya T.Raichand," Dia perempuan yang ubah Miguel pa. Dia selalu ada disamping Miguel ketika Miguel perlukan dia. Dia segalanya bagi Miguel. "
Kata Miguel, T.Raichand tersenyum," Bakal isteri kamu ni nanti pun akan buat benda yang sama macam preety zinta kamu tu buat. Lagipun, kamu dan bakal isteri kamu ni nanti akan bersma sampai ke tua."
Kata T.Raichand" Ha , ni yang Miguel malas ni nak gaduh dengan papa, ada je jawapan papa. "
Kata Miguel." Dah, kamu masuk dalam. Siap2 , majlis kamu lagi 2 jam nak mula. "
Kata T.Raichand" pa, tolong dengar cakap Miguel pa, Miguel nak preety zinta Miguel. Acp Diana tu...please pa.."
Rayu Miguel sekali lagi," NO! "
Kata T.Raichand. Miguel bangun, dia mengorak langkah malasnya menuju ke biliknya.
YOU ARE READING
MIGUEL [ COMPLETED ]
RomanceMore to family. Just read, and leave a comment about this story. I'm sorry if i'm not good enough in this writting. Action + Romance + Little Funny. 18sx, but soft2. 😂