4

165 7 4
                                    

Eindelijk is het weer vrijdag. Na een week lang zwoegen ben ik echt toe aan weekend. Matt heeft wonderbaarlijk genoeg niks tegen mijn ouders gezegd over dat ik op buitenrit ben geweest, en niemand behalve Lotte, Linda en Nina weten dat Silvercloud op hol is geslagen. Zodra ik uit was heeft mijn moeder me opgehaald en nu zijn we alweer op stal. Ik zadel Silvercloud op en neem hem snel mee naar de rijbak. "Een beetje opschieten Anna, we hebben niet de hele dag de tijd." zegt mijn moeder. Leuk, ze is nu al pissig en ik zit er nog niet eens op. Ik laat Silvercloud wegstappen met lange teugel. "Neem die teugels eens op maat! Je hebt ze niet voor niets!" zegt mijn moeder. "Hij moet zijn rugspieren goed kunnen stretchen voordat we hard gaan trainen, dus dan is met lange teugel instappen beter." zeg ik. Mijn moeder wil wat terug zeggen, maar ze weet dat ik gelijk heb. Ze heeft hetzelfde tijdschrift gelezen waar dat in stond, dus ze moet het wel geloven. Al snel krijg ik een hoop commando's en opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd en zijn Silvercloud en ik diep geconcentreerd rond aan het rijden. 


Na de les laat ik de teugels vieren. Mijn moeder heeft Silvercloud en mij beide in het zweet gewerkt. Morgen hebben we weer wedstrijd en ze vond het nodig om ons even extra hard te laten trainen. "Als jullie morgen geen winstpunten rijden mag je de komende twee weken nergens heen." zegt mijn moeder. "Alsof ik dat anders wel mag." zeg ik zacht. "Ik moet zo naar een van mijn lesklanten toe, dus bel papa maar als je opgehaald moet worden." zegt mijn moeder. "Komt goed." zeg ik. Ze loopt de bak uit en ik slaak een diepe zucht. Ik spring van Silvercloud af en loop met hem naar stal. Ik gooi snel zijn zweetdeken erop als ik het zadel eraf haal en leg het dekje buiten om te drogen. Als ik terug kom staat Matt alweer bij Silvercloud op me te wachten. "Wat moet je nou weer."  zeg ik nors. "Heb je wat te doen morgenavond?" vraagt Matt. "Nu je het zegt, ik moet morgenavond nog geesten oproepen." zeg ik sarcastisch. Matt kijkt me een beetje verward aan. "Natuurlijk heb ik niks te doen, ik mag toch niks van mijn moeder." zeg ik. Matt hersteld zich en blijft me volgen terwijl ik de spullen opruim. "Ik word morgen achttien en vier 's avonds een feestje, dus ik wilde je daarvoor uitnodigen." zegt hij. Ik haal mijn schouders op. "Ik kijk wel." zeg ik. "Kom op Anna, wie gaat er nou een feestje afwijzen van de oh zo knappe Matt." zegt Matt veel te dramatisch. "Als je me nog een keer Anna noemt kom ik sowieso niet." zeg ik boos. "Top, dus je komt! Het begint om tien uur, en er is drank aanwezig." zegt hij met een knipoog. Ik kijk Matt verward aan. "Je bent nog geen achttien, hoe kom jij nou aan drank." zeg ik. "Ik heb toch vrienden die dat voor me regelen slimpie." zegt Matt veel te trots. "Whatever, ik blijf nuchter." zeg ik en ik neem Silvercloud mee naar stal. "Oh ja, wees niet bang om vrienden mee te nemen, hoe meer hoe beter!" roept Matt me achterna.


Als ik thuis kom spring ik meteen onder de douche. Ik was een beetje klaar met Matt, dus nadat ik Silvercloud op stal had gezet heb ik mijn vader gebeld om me op te halen. Ik twijfel even, maar besluit dan toch Lotte, Nina en Linda te appen. We hebben een groepsapp aangemaakt omdat dat makkelijker was dan steeds privé appen.

U: Heyy, Matt (dat aandachtsgeile jong van stal) heeft me uitgenodigd voor een feestje morgenavond, zin om mee te gaan?

Linda: Ik kan helaas niet :( maar alvast veel plezier!

Lotte: Ik kan wel, maar dan moet wel een van jullie bij me blijven want blind op een onbekende plek is niet de handigste combi ;)

Nina: Ik kan waarschijnlijk ook wel. Ik ben wel je blindegeleidehond voor de avond Lot XD

U: Er is wel drank aanwezig maar ik blijf  zeker nuchter en jullie zijn allemaal onder de 16 dus krijgen sowieso niks 

Nina: Ah oké, gewoon geen drankjes van onbekenden aannemen en niet je drankje ergens laten staan dan komt alles goed haha

U: Inderdaad

Top, is dat ook weer geregeld. Het is niet alsof ik er echt zin in heb, maar het is tenminste wat gezelliger met Lotte en Nina erbij. Ik neem nog even mijn proeven voor morgen door, maar besluit daarna ook naar bed te gaan. Ik ben doodop van de training en morgen heb ik een wedstrijd en een feestje, hoe ga ik dat ooit overleven.....


Vandaag een beetje een stressvolle dag gehad, een van de paarden op stal zat vast met zijn achterbenen in zijn voerbak, mensen lopen bellen, uiteindelijk heeft hij zelf zijn benen los gekregen zonder iets te breken, dus dat was wel een opluchting (verhaal is iets uitgebreider, staat op mijn insta dus als mensen het willen lezen zeg het maar dan krijg je mijn insta, mijn acc is openbaar dus je hoeft me niet persee te volgen haha). Daarna kwamen dus mensen voor een E-pony kijken die wij hebben ingereden etc, dus dat was even spannend omdat we niet zeker wisten of die pony zich wel ging gedragen XD. Het ging super, we hadden zelf ook een goed gevoel bij die mensen dus hopen dat ze hem nemen, dan krijgt hij namelijk echt een vijf-sterren-huisje <3 Later hebben we nog te horen gekregen dat een van de stalmeiden met haar paard bijna achterover was geslagen op buitenrit :( Kortom, vandaag was vooral stress... Sorry dat jullie dit allemaal moesten lezen haha, veel leesplezier voor de rest <3

Aan de top (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu