Ik zit in de auto naast mijn moeder, die me het een en ander over de puntentelling uitlegt. Silvercloud staat in de trailer die achter de auto hangt. "Vergeet niet, je móét winstpunten rijden anders mag je niet naar dat feestje vanavond." zeg mijn moeder. "Ja mam." zeg ik. Al gauw komen we aan op het wedstrijdterrein en laden we alles uit. Silvercloud is al opgezadeld, dus ik kan meteen door naar de warmrijring. Ik ben rustig wat dressuuroefeningen aan het doen om Silvercloud wat losser te krijgen, als ik ineens een meisje tegen me hoor schreeuwen. "Kijk eens uit waar je rijdt met die rotknol van je!" roept ze boos en ze schopt met haar sporen in de buik van haar paard. Ik krimp automatisch ineen. Dat moet pijn hebben gedaan bij dat paard. Gelukkig ben ik al snel daarna aan de beurt. Silvercloud gedraagt zich uitstekend en de uitgestrekte draf gaat beter dan ooit tevoren. Na de proef beloon ik hem uitgebreid en laat de teugels vieren. "Het verzamelen kon iets beter, maar dit was waarschijnlijk wel goed genoeg voor winstpunten." zegt mijn moeder. "Er zal ook een iets niet te verbeteren zijn." mompel ik zacht. Terwijl ik Silvercloud uitstap begint mijn moeder van alles te regelen voor mijn aankomende wedstrijden.
"En op de eerste plaats met uitzonderlijk hoge punten: Annabel de Fries met Dawnyards Silvercloud!" Ik loop naar voren om de zoveelste oranje rozet in ontvangst te nemen. Ik zie dat ik winstpunten heb gereden en daar ben ik het meest blij mee, weer wat minder gezeik van mijn moeder. "Eindelijk kan je door naar de M2!" zegt mijn moeder blij. Ze is er blijer mee dan ik. We lopen terug naar de auto en al gauw zijn we weer onderweg naar stal. Terwijl ik Silvercloud op stal zet en de spullen opruim, parkeert mijn moeder de trailer. We halen zo gelijk Lotte en Nina op, omdat die met mij mee gaan naar het feest en het leek ons handiger om allemaal bij elkaar te zijn. Als we voor Nina's huis staan te wachten check ik mijn berichten. Veel mensen feliciteren mij met weer een eerste plaats en Linda wenst ons veel plezier op het feest. "Sorry dat ik zo laat was, ik moest nog snel even douchen voordat jullie kwamen en toen begon Lize te zeuren dat ik haar shampoo had gebruikt ofzo." legt Nina uit. "Maakt niet uit, we hebben nog even dus geen stress." zeg ik lachend. We rijden door naar Lotte's huis en als Lotte in de auto stapt kijkt mijn moeder haar een beetje verbaasd aan. "Is het wel handig om naar een feestje te gaan als je blind bent?" vraagt ze. "Mam!" zeg ik boos. "Maakt niet uit hoor. Ik ben niet helemaal blind, maar wel gedeeltelijk. En Nina speelt mijn blindegeleidehond voor de avond." zegt Lotte lachend. Als we bij ons huis aankomen kijken Nina en Lotte met grote ogen ernaar. "Dat verklaart waarom Sil op zo'n goede stal staat." zegt Nina. Ik leid de meiden rond en neem ze daarna mee naar mijn kamer. "Make-up ligt in die lades daar, sieraden ook daar ergens. Ik ga even snel douchen." zeg ik en nadat ik mijn jurk heb gepakt loop ik mijn badkamer in.
Als ik klaar ben met douchen en aankleden en de badkamer uitloop zijn Nina en Lotte al helemaal klaar. Ze zien er prachtig uit met hun matchende make-up bij hun kleren. "Het is net alsof ik een merkwinkel in loop joh." zegt Nina. "De helft gebruik ik niet eens. Mijn moeder koopt het voor me ook al draag ik nooit make-up, behalve op feestjes." zeg ik. Snel maak ik me klaar en dan lopen we met zijn drieën naar beneden. "Jullie zien er prachtig uit dames." zegt mijn vader. Met zijn vieren lopen we naar de auto. Mijn moeder had beloofd ons te brengen en de ouders van een van de anderen zouden ons weer ophalen. Als we bij Matts huis aankomen is het al half elf en flink druk. We lopen naar binnen en er staan een hoop mensen te dansen. Ook zie ik dat een aantal mensen al flink lam zijn. Matt zelf is alleen lichtelijk aangeschoten. "Bel, toch gekomen zie ik?" zegt hij. "Het is niet alsof ik iets beters te doen had, en iets anders dan paarden is ook wel eens leuk." zeg ik. Dan draai ik me om naar Nina en Lotte. "Kom, we gaan dansen." zeg ik met een grijns en ik trek ze mee naar de dansvloer.
"Ik ga even wat drinken halen!" roep ik over de muziek heen. Nina steekt haar duim op en ik baan me een weg door de menigte. Bij de tafel met drinken staat Matt. Hij is zo te zien ook al flink aangeschoten. "Bel, neem ook wat." zegt hij terwijl hij een glas met iets van drank omhoog houdt. "Nee, ik ga niks drinken." zeg ik. "Ook geen frisdrank?" vraagt Matt. Hij is duidelijk van het padje af. "Dude, tuurlijk wel. Ik hoef hier niet uitgedroogd gevonden te worden." zeg ik en ik schenk wat cola in. "Probeer dit." zegt Matt en hij schenkt een scheut Malibu in mijn cola. Ik twijfel even. "Kom nou Bel, doe eens leuk." zegt Matt. "Oké dan, maar dit is mijn eerste en laatste drank met alcohol!" zeg ik, maar al gauw sta ik ook aangeschoten op de dansvloer. "Kom we gaan het hier wat gezelliger maken!" roep ik naar Lotte en Nina. Die kijken elkaar verbaasd aan. Ik begin de knoopjes van mijn jurk los te maken maar Nina grijpt in. "Bel what the fuck! Heb je gezopen?" vraagt ze terwijl ze haar neus dichthoudt. "Nee." lieg ik, maar Nina heeft me door. "Je zou nuchter blijven!" zegt ze boos. "Beloftes zijn er om te breken." zeg ik. Voordat ik het weet sta ik weer bij de dranktafel. Matt staat er ook nog steeds. "Toch wel lekker, die alcohol." zeg ik terwijl ik hem aankijk. "Bel, ik wil je eigenlijk al heel lang wat vertellen." zegt Matt. Ik kijk hem verdwaasd aan. "Wat dan?" vraagt ik, niet helder van de situatie. Matt komt dichterbij, pakt me vast, en vanaf dat moment is alles zwart.
Vakantieee!!!! Yep, ik heb vakantie. Wel een beetje een rare, want mijn meivakantie begint op donderdag en eindigt op dinsdag. Maar dit betekend dus dat ik (ondanks dat ik nog een shitload aan opdrachten voor school moet inleveren) meer tijd heb om te schrijven! Ik heb nu niet echt inspiratie, maar vaak als ik eenmaal begin aan het schrijven van een hoofdstuk komt dat vanzelf. Veel leesplezier!
JE LEEST
Aan de top (VOLTOOID)
Teen FictionAnnabel wordt al haar hele leven door haar moeder getraind en gepusht om altijd maar wedstrijden te winnen. Eigenlijk wilt ze helemaal niet zo hard trainen, maar haar moeder luistert niet naar haar. Als Matt, een van Annabels stalgenoten die haar va...